AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Er en mann på 33, og jeg ønsker dette. Vil se bra ut med markerte muskler, men samtidig er løpetrening og kondisjon viktig for meg. Så jeg vil aldri bli en muskelbunt. Pr.nå har jeg mer en løpekropp. Nokså tynn, med lite markerte muskler. Går ikke på treningssenter, men trener styrke 1-2 ganger i uka hjemme med vektstang. Dette blir det for lite struktur i, og jeg trener litt sånn histen og pisten. Løpe gjør jeg 2-3 ganger i uka, og jeg har gjerne en fotballtrening i tillegg. Kostholdsmessig har jeg problemer. Får i meg altfor mye sukker, salt og mettet fett. Liker junkfood, brus og øl. Forbrenningen min er ganske ekstrem, siden jeg er normalvektig med kostholdet jeg har. Jeg har litt magefett, men vet ikke hvor synlig det er for andre. I speilet ser det iallefall usymmetrisk og rart ut. Pga sosial angst vil jeg helst unngå treningssenter. Har noen noen treningstips og råd om kosthold? Jeg vil forsette å være en løper, men få litt bedre kroppssammensetning og tydeligere muskler. Jeg vil ikke være så tynn som Ingebrigtsen-brødrene, men litt mer muskuløs. Anonymkode: 9684c...108
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 Leppekremer skal visst gjøre susen. Anonymkode: fa17d...116
Gjest BearMama Skrevet 17. mars 2019 #3 Skrevet 17. mars 2019 Du må spise mer. Mye mer. Jeg ble radmager en periode da jeg løp hver dag, men det var jo fordi jeg ikke tenkte på å øke kaloriene. Musklene er jo der og de blir mer markert med lav fettprosent. Men om du løper mye og ikke spiser nok så tærer kroppen ned muskelmassen. Du må regne ut hvor mye du trenger for å ligge på null uten trening. Så må du plusse på alt du forbrenner. Sånn på sparket tenker jeg minst 2000-2400 kcal bare for å opprettholde normal vekt. Løper du så brenner du ca din egen kroppsvekt per km i kalorier. Altså veier du 70 kg så brenner du 70 kalorier per km. Disse må du spise inn igjen. I tilleg burde du ha 2-3 tung helkroppsstyrke med maks vekt med korte og flere sett. Da burde du merke forskjell innen 6-8 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå