AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Må jeg reservere plass på forhånd når jeg skal ta nsb tog fra Oslo til Gøteborg? Eller kan jeg bare hoppe på uten å reservere plass? Er det samme på tog i Sverige? På sj tog? Jeg har kun tatt lokal tog før i Norge og da reserverer jeg aldri plass. Kalles dette langveis tog? Anonymkode: 8fd50...7a8
Gjest padawan Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 På lange strekninger hender det ofte at man får tildelt en plass når man kjøper en billett og dette står på billetten når du får den.
RedRobin Skrevet 17. mars 2019 #4 Skrevet 17. mars 2019 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Må jeg reservere plass på forhånd når jeg skal ta nsb tog fra Oslo til Gøteborg? Eller kan jeg bare hoppe på uten å reservere plass? Er det samme på tog i Sverige? På sj tog? Jeg har kun tatt lokal tog før i Norge og da reserverer jeg aldri plass. Kalles dette langveis tog? Anonymkode: 8fd50...7a8 Det heter regiontog Ja, det er mulig å bare møte opp og kjøpe bilett på toget - dersom det ikke er fullt, da kan du bli nektet adgang. Regiontog er ofte fulle i helgene, i alle fall. På de togene der det er setereservasjon, kommer denne automatisk med når du kjøper bilett. Så det er best å kjøpe bilett noen dager på forhånd, i hvert fall. Det koster også 40 kroner mer å kjøpe ombord enn å kjøpe på forhånd. Dette gjelder NSB, jeg kan ikke noe om SJ. (Og ja, noen ganger er det så fullt at kafevognen også er full av folk som ikke har kjøpt bilett og noen ganger står folk i gangene også. Da kommer man før eller senere til et punkt der kontuktørene nekter flere adgang, ikke minst frodi det er ulovlig for toget å kjøre når det er bagasje på gulvet som sperrer for en eventuell evakuering, og det er det jo når toget er så stappa.) Endret 17. mars 2019 av RedRobin
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #5 Skrevet 17. mars 2019 Jeg har tatt en del tog til Sverige (Stockholm) og den gangen var det valgfritt om man ville reservere sete. En gang endte jeg opp med bare billett, ikke setereservasjon. Det var en skivebom. Toget var smekkfullt pga et eller annet stort sportsstevne, og jeg måtte faktisk sitte på gulvet i gangen i flere timer, mens folk dyttet seg frem forbi meg. Omtrent halvveis ble endelig et sete ledig, da noen gikk av. Reserver sete, det er mitt råd. Anonymkode: 769eb...bf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå