Gå til innhold

Bjeffegal hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så utrolig rådvill og vet ikke hva jeg skal gjøre! Har tidligere hatt en hund jeg måtte omplassere da han var aggressiv og ble enda verre etter jeg fikk barn. Skaffet meg etterhvert en ny hund og alt tilsa at dette skulle gå bra. Den var oppvokst med små barn så jeg tenkte at dette måtte være perfekt. Vi kjørte 200mil for denne hunden da vi tenkte at denne måtte være perfekt for oss. 

Dessverre ble jeg syk og fikk ikke sosialisert hunden. Jeg tar på meg 100% all skyld for at den har blitt som den har blitt. Den bjeffer som en gal hver gang vi får besøk og bjeffer hver eneste gang besøket vårt reiser seg eller går. Den bjeffer på absolutt alt ute! På biler, på lyder, på mennesker, på trær.. så det eneste stedet jeg kan gå tur er i skogen. Noe som er flott det, da vi har masse turstier her, men skulle så gjerne kunne ta den med meg på andre turstier hvor det er mennesker. Og jeg kvier meg for å ha besøk da hunden blir så stresset og bare bjeffer. Det er rett og slett flaut. 

Er det noen her som har noen gode tips for hvordan jeg kan trene hunden? Eller er det for sent? Den blir 4 år snart. 

Anonymkode: 7b968...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den reagerer så kraftig som du sier, bjeffer på absolutt at på tur, så ville jeg vurdert angstdempende medisiner, selvsagt kombinert med trening.

Det er vanskeilg å gi råd over nettet på sånne ting, det er bedre om du tar kontakt med en moderne atferdsterapeut som bruker kindereggmetoden/motbetinging. Men du kan i hvert fall lese om fremgangsmåten her: http://www.siddishundeskole.com/wp-content/uploads/2018/04/Kindereggøvelsen.pdf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...