Fjelltopp Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Jeg syns så synd på ene katten min , han virker dårlig og jeg vet ikke om han har vondt eller er kvalm. Har lurt på om han sliter med en hårball, for han kastet opp her for noen noen dager siden , det kom mye "vann", litt mat og en liten hårball . Men hvis han har det vondt , hva kan man da egentlig gjøre for en katt ?? De kan jo ikke få en parasett liksom... Syns bare det er så fælt å se på at han ikke har det bra og ikke kunne gjøre noe for ham. Joda, dyrlege på mandag.. men i mellomtiden ?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #3 Skrevet 16. mars 2019 Du ringer dyrlegevakten å snakker med folk som kan sykdom. Ikke stol på fremmede på nett som synser. Anonymkode: 2860a...2b2 2
Fjelltopp Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2019 På en måte.. Han spiste som vanlig til midt på dagen , da ville han ikke ha våtforet , men spiste noen biter med tørrforet .
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #5 Skrevet 16. mars 2019 Hva man kan gjøre kommer an på hva som feiler katten. Om den er allergisk mot foret vil dyrlegen ta prøver og du får for som ikke har det katten er allergisk mot. Er det en infeksjon i et sår renser dyrlegen såret og den får muligens antibiotika. Om han har kreft vil dyrlegen ta røngten og blodprøver for å finne ut hvor syk den er. Er katten overvektig? Anonymkode: 3ae2e...7b4
Fjelltopp Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du ringer dyrlegevakten å snakker med folk som kan sykdom. Ikke stol på fremmede på nett som synser. Anonymkode: 2860a...2b2 Det skjønner jeg også, men Så dårlig er han ikke , ennå hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #7 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, Fjelltopp skrev: Det skjønner jeg også, men Så dårlig er han ikke , ennå hvert fall. Det kan gå fort. Jeg tar aldri sjansen da katter er eksperter på å skjule skade og sykdom, så når man først ser at de er syke/skadet så er det virkelig syke eller skadet. Anonymkode: 2860a...2b2 1
Rumle Skrevet 16. mars 2019 #8 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, Fjelltopp skrev: På en måte.. Han spiste som vanlig til midt på dagen , da ville han ikke ha våtforet , men spiste noen biter med tørrforet . Vær i alle fall veldig obs på at han får i seg vann. Hvis han slutter å drikke må du kontakte vetrinær umiddelbart. Ellers må du jo bare holde han under oppsikt og få han undersøkt på mandag (eller før om han blir dårligere selvsagt, og vær obs på, som ab over nevner, at katter skjuler smerter veldig godt).
Fjelltopp Skrevet 16. mars 2019 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, Rumle skrev: Vær i alle fall veldig obs på at han får i seg vann. Hvis han slutter å drikke må du kontakte vetrinær umiddelbart. Ellers må du jo bare holde han under oppsikt og få han undersøkt på mandag (eller før om han blir dårligere selvsagt, og vær obs på, som ab over nevner, at katter skjuler smerter veldig godt). Ja, jeg vet det . Han hadde betennelse i tannkjøttet for noen uker siden og måtte trekke 4 tenner og fikk antibiotika. Dyrlegen sa at dette har vært vondt lenge , stakker. Det har vært umulig å skjønne, han har ikke vist noe som helst tegn til smerte og spist helt vanlig hele tiden . Jeg har en liten følelse på at kanskje det gjelder flere tenner , men han har vært slik som dette før og da var det hårball.
Rumle Skrevet 16. mars 2019 #10 Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, Fjelltopp skrev: Ja, jeg vet det . Han hadde betennelse i tannkjøttet for noen uker siden og måtte trekke 4 tenner og fikk antibiotika. Dyrlegen sa at dette har vært vondt lenge , stakker. Det har vært umulig å skjønne, han har ikke vist noe som helst tegn til smerte og spist helt vanlig hele tiden . Jeg har en liten følelse på at kanskje det gjelder flere tenner , men han har vært slik som dette før og da var det hårball. Ja, det kan jo godt være, du får følge med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå