Gnå Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Hei! Jeg får forhåpentligvis snart min første pus i hus. Kan noen med erfaring gi meg tips til ting jeg må ha, og ting som er kjekt å ha?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 Matskåler (en til tørrfôr og en til våtfor hvis du gir det, men man MÅ jo ikke ha matskåler, det er bare greit å ha). Vannskål leker (vi har en hel drøss vi roterer på sånn at katten alltid har noe «nytt») klorestokk (gjerne flere, plassert der det er naturlig for pus å gå) Sele er greit å lære dem å gå med. Halsbånd, med sikkerhetslås som løser seg ut om de setter seg fast. Godbiter mat (åpenbart nok 😂) ellers liker pus her villige fleecepledd å sove på fremfor seng. I tilleg setter de pris på å få være høyt oppe, så om du har en seksjon eller noe katten kan få komme seg opp på så setter de gjerne stor pris på det Anonymkode: 0983b...2ad 1
Gjest PaN Skrevet 16. mars 2019 #3 Skrevet 16. mars 2019 Klorebrett som du drøsser litt catnip på, det hjelper i vertfall min katt Mat skål og vannskål, du gir katten mat morgenen, midt på dagen, ettermiddagen og natters tid når du går til seng. Alltid lurt å leke noen min med katten etter siste måltid slik at den blir utslitt. kattesand og katteluke som sperrer for lukt (Rengjør hver morgen) godbiter Anbefaler royal canin fra veterinæren, jeg kjøper den største pakken som koster vell 300-400 kroner og den varer i en måned.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #4 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, Pan skrev: Klorebrett som du drøsser litt catnip på, det hjelper i vertfall min katt Mat skål og vannskål, du gir katten mat morgenen, midt på dagen, ettermiddagen og natters tid når du går til seng. Alltid lurt å leke noen min med katten etter siste måltid slik at den blir utslitt. kattesand og katteluke som sperrer for lukt (Rengjør hver morgen) godbiter Anbefaler royal canin fra veterinæren, jeg kjøper den største pakken som koster vell 300-400 kroner og den varer i en måned. Det var da veldig så mye mat du gir. fri tilgang på tørrfôr og våtfor morgen og kveld holder LENGE. Anonymkode: 0983b...2ad 1
Gjest PaN Skrevet 16. mars 2019 #5 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var da veldig så mye mat du gir. fri tilgang på tørrfôr og våtfor morgen og kveld holder LENGE. Anonymkode: 0983b...2ad Katten min er bortskjemt ja, men så slipper jeg å lure om han sulter. Min katt får kun våtfor om kvelden rett før jeg går til seng.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #6 Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, Pan skrev: Katten min er bortskjemt ja, men så slipper jeg å lure om han sulter. Min katt får kun våtfor om kvelden rett før jeg går til seng. Med fri tilgang på tørrfôr så sulter de da vitterlig ikke 😛 min har alltid tilgang på tørrfôr og får litt våtfor morgen og kveld. Fyller du ikke matskåla når du gir tørrfôr? Anonymkode: 0983b...2ad 1
Gjest PaN Skrevet 16. mars 2019 #7 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Med fri tilgang på tørrfôr så sulter de da vitterlig ikke 😛 min har alltid tilgang på tørrfôr og får litt våtfor morgen og kveld. Fyller du ikke matskåla når du gir tørrfôr? Anonymkode: 0983b...2ad Jeg har en kopp med måler på som måler hvor mye tørrfor han får, normalt spiser han opp alt i løpet av noen min - 1 time og er god og mett etterpå.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #8 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, Pan skrev: Jeg har en kopp med måler på som måler hvor mye tørrfor han får, normalt spiser han opp alt i løpet av noen min - 1 time og er god og mett etterpå. Hm. Folk er forskjellig ja 😛 ts, fri tilgang på tørrfôr er greit så lenge katten ikke overspiser eller er overvektig. Anonymkode: 0983b...2ad 1
Sørogvest Skrevet 16. mars 2019 #9 Skrevet 16. mars 2019 Må ha mat, anbefaler dyrekassen og science hill maten. Fri frakt over 500. Sunn og drøy i bruk. Ellers en kasse med kattesand. Ville hatt et leke/klorestativ også.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #10 Skrevet 16. mars 2019 Mine katter får tørrfor som ikke er tilsatt korn, som jeg ser anbefalinger over her gjør. Anonymkode: 92e2c...462
Gjest ti10 Skrevet 16. mars 2019 #11 Skrevet 16. mars 2019 Matskål, vannskål og kattedo. Og mat og kattesand. Ellers er det lurt med leker og noe den kan klore på. Ellers så oppdager du nok hva du trenger etter hvert :)
Monica1968 Skrevet 16. mars 2019 #12 Skrevet 16. mars 2019 (endret) - Katter er forskjellige. Det finnes selvsagt en del basisutstyr man uansett må ha, men utover det, kommer det litt an på katten hva man trenger. Min nåværende katt elsker for eksempel klatrestativet sitt, mens andre katter kan være uinteressert i dette. Du trenger uansett: - Matskål og vanskål - Klorebrett(tro meg, du ønsker ikke at katten klorer i skinnsofaen, og uten klorebrett, kan det dessverre skje) - Leker. Hvilke leker, og antall leker, kommer an på katten - Bur til å frakte katten i(med tanken på reiser) Selv har jeg også: - Egen seng til katten(men ikke alle katter bryr seg om dette, og du kan risikere at katten velger å sove på teppet i stuen istedenfor) - Klatrestativ med tilhørende klorebrett - Bånd(om du ønsker å lære katten å gå i bånd, anbefaler jeg å begynne mens han eller hun er kattunge) - Kattetoalett(til tross for at min katt får gå fritt ut og inn, nekter hun å gjøre fra seg ute) - Kattesand - Jeg kjøper mat fra Royal canin til min katt Endret 16. mars 2019 av Monica1968
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #13 Skrevet 16. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine katter får tørrfor som ikke er tilsatt korn, som jeg ser anbefalinger over her gjør. Anonymkode: 92e2c...462 Ja orijen feks er mye bedre for pus Anonymkode: 0983b...2ad
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #14 Skrevet 16. mars 2019 Katter drikker generelt for lite, noe som kan føre til nyreproblemer. Står vannskålen ved siden av matskålen, kan den få matrester oppi seg og bli usppetittelig for katten. For å lokke katten til å drikke enda mere, er det lurt å ha flere vannskåler på forskjellige plasser. Noen investerer i vannfontene. Det er på ønskelisten min Ellers: mat, do, noe å klore på, bur til transport, catnip for å føle seg vel i begynnelsen, og få for all del med et teppe eller noe som har lukten fra gamle hjemmet. Det roer dem Hvis man vil gå grundigere til verks så finnes det også kunstige feromoner å putte i stikkontakten. Anonymkode: 2bab6...625 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #15 Skrevet 16. mars 2019 Mat, vann, kattedo og masse kjærlighet 🍀 Anonymkode: 71ef6...fdb 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 16. mars 2019 #16 Skrevet 16. mars 2019 (endret) . Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #17 Skrevet 16. mars 2019 Katten min har 3 skåler. En til tørrfôr en til bløtfor og vannskål. Katta her har alltid tørrfôr i skålen, og får bløtfor morgen og kveld 🙂 Kattekassen har jeg fjernet da han ikke har brukt den på 2 år men sier i fra da han vil ut, men kasse er normaltsett er must. Leker og kjærlighet. Anonymkode: 747e9...103
Mia1781 Skrevet 16. mars 2019 #18 Skrevet 16. mars 2019 1 time siden, Gnå skrev: Hei! Jeg får forhåpentligvis snart min første pus i hus. Kan noen med erfaring gi meg tips til ting jeg må ha, og ting som er kjekt å ha? Boka katten, adferd og velferd. Står all informasjon en katteeier trenger for et rikt liv med pus. Husk at katter drikker mer hvis de har flere boller med vann rundt om i huset, og du får en friskere pus. ikke sett vannet ved siden av maten. Da drikker de mindre. Ikke maten eller vannet i nærheten av doen. Og kos masse med kattungen!
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #19 Skrevet 16. mars 2019 Vi har bur, klorestativ, kattedo med sand, leker og mat som er til katt. Ellers bruker vi det vi har. Mat og vann får hun fra skåler som vi bruker selv også (vasker dem selvsagt mellom hver bruk). «Sengen» hennes er en pute til utemøblene som hun har lagt beslag på (men hun sover også på teppet under sofabordet, i sofaene, i senga vår, i gjestesenga, på PC-veska inni sjekken, på stolene i spisestua... osv). Hun bruker ikke halsbånd, men er chipet. Anonymkode: 7ab02...ed8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #20 Skrevet 16. mars 2019 Vannkopp(er) eller drikkefontene + ekstra filter til fontenen Matkopper (greit å ha 2 til tørrmat og 2 til våtmat fordi koppene må vaskes) Dokasse + sand eller pellets Transportkasse eller transportbag + pledd til kassen/bagen Klorestokk/-stativ+ klorebrett til vegg/hjørne Leker. Ikke kjøp mange med en gang, men kjøp gjerne en sånn: Anonymkode: 34d67...1f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå