AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Mitt barn er ti. Vi kom ikke hit før barnet startet i tredje klasse, går nå i 4. På foreldremøter, på forestillinger med klassen etc, eller når jeg inviterte barna i bursdag til barnet, så valgte en eller to å vente der til bursdagen var ferdig. Tilbudte både kaffe og kake, brus etc. Men neida. Prøvde innlede samtale med en av mødrene, men vanskelig. Hun sa ikke stort..så det ble nærmest pinlig (jeg er dårlig på smalltalk) På forestillinger setter jeg meg ved siden av foreldre, men da snakker gjerne de seg imellom og overser meg. Noen er jo der med mannen/kona. 2 eller 3 prater kanskje med meg på tur ut av møtet. Jeg er kanskje ti år yngre enn mange av foreldrene ca, men det har kanskje ikke mye å si? Er det meg det er noe galt med eller er folk latterlig lite interessert? Anonymkode: 203ed...c97 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mitt barn er ti. Vi kom ikke hit før barnet startet i tredje klasse, går nå i 4. På foreldremøter, på forestillinger med klassen etc, eller når jeg inviterte barna i bursdag til barnet, så valgte en eller to å vente der til bursdagen var ferdig. Tilbudte både kaffe og kake, brus etc. Men neida. Prøvde innlede samtale med en av mødrene, men vanskelig. Hun sa ikke stort..så det ble nærmest pinlig (jeg er dårlig på smalltalk) På forestillinger setter jeg meg ved siden av foreldre, men da snakker gjerne de seg imellom og overser meg. Noen er jo der med mannen/kona. 2 eller 3 prater kanskje med meg på tur ut av møtet. Jeg er kanskje ti år yngre enn mange av foreldrene ca, men det har kanskje ikke mye å si? Er det meg det er noe galt med eller er folk latterlig lite interessert? Anonymkode: 203ed...c97 PS, i bhg til minste er det helt annerledes 🙂 Folk hilser på hverandre, prater med hverandre på møter etc! Anonymkode: 203ed...c97
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #3 Skrevet 16. mars 2019 Folk er egoister rett og slett, jeg hadde nok ikke hatt noe forvetninger om at du skal få innpass. Folk er latterlig redd for bli kjent med nye mennesker. Anonymkode: 02c21...bd9 15
Applehead Skrevet 16. mars 2019 #4 Skrevet 16. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn er ti. Vi kom ikke hit før barnet startet i tredje klasse, går nå i 4. På foreldremøter, på forestillinger med klassen etc, eller når jeg inviterte barna i bursdag til barnet, så valgte en eller to å vente der til bursdagen var ferdig. Tilbudte både kaffe og kake, brus etc. Men neida. Prøvde innlede samtale med en av mødrene, men vanskelig. Hun sa ikke stort..så det ble nærmest pinlig (jeg er dårlig på smalltalk) På forestillinger setter jeg meg ved siden av foreldre, men da snakker gjerne de seg imellom og overser meg. Noen er jo der med mannen/kona. 2 eller 3 prater kanskje med meg på tur ut av møtet. Jeg er kanskje ti år yngre enn mange av foreldrene ca, men det har kanskje ikke mye å si? Er det meg det er noe galt med eller er folk latterlig lite interessert? Anonymkode: 203ed...c97 Så dumt at du føler det sånn. Men jeg har selv en 10åring og det var ingen (av 18) som hadde med seg foreldre i siste bursdagen her. Det har nok ikke noe med deg å gjøre 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #5 Skrevet 16. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: PS, i bhg til minste er det helt annerledes 🙂 Folk hilser på hverandre, prater med hverandre på møter etc! Anonymkode: 203ed...c97 Hvordan er aldersforskjellen mellom deg og de andre foreldrene der? Jeg har ikke så mye å gjøre med folk som er 10 år yngre enn meg, det er litt for stort spenn. Er hyggelig, men har ikke interesse av å bli gode venner. Mens de rundt min egen alder har jeg en annen dynamikk med og blir mere tiltrukket av. Kan rett og slett bare være derfor Anonymkode: f6d6b...7d3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #6 Skrevet 16. mars 2019 Mulig det er pågrunn av at du er yngre... slik opplevde jeg det med eldste datteren min også...😏 Anonymkode: ab921...bb6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #7 Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er aldersforskjellen mellom deg og de andre foreldrene der? Jeg har ikke så mye å gjøre med folk som er 10 år yngre enn meg, det er litt for stort spenn. Er hyggelig, men har ikke interesse av å bli gode venner. Mens de rundt min egen alder har jeg en annen dynamikk med og blir mere tiltrukket av. Kan rett og slett bare være derfor Anonymkode: f6d6b...7d3 Og dermed er det okay ignorere og overse et annet menneske? Anonymkode: 02c21...bd9 16
visp Skrevet 16. mars 2019 #8 Skrevet 16. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn er ti. Vi kom ikke hit før barnet startet i tredje klasse, går nå i 4. På foreldremøter, på forestillinger med klassen etc, eller når jeg inviterte barna i bursdag til barnet, så valgte en eller to å vente der til bursdagen var ferdig. Tilbudte både kaffe og kake, brus etc. Men neida. Prøvde innlede samtale med en av mødrene, men vanskelig. Hun sa ikke stort..så det ble nærmest pinlig (jeg er dårlig på smalltalk) På forestillinger setter jeg meg ved siden av foreldre, men da snakker gjerne de seg imellom og overser meg. Noen er jo der med mannen/kona. 2 eller 3 prater kanskje med meg på tur ut av møtet. Jeg er kanskje ti år yngre enn mange av foreldrene ca, men det har kanskje ikke mye å si? Er det meg det er noe galt med eller er folk latterlig lite interessert? Anonymkode: 203ed...c97 Jeg var i samme situasjon som deg og jo, det har endel å si tror jeg. Når de begynte å skille seg skulle de plutselig være sosiale. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #9 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, visp skrev: Jeg var i samme situasjon som deg og jo, det har endel å si tror jeg. Når de begynte å skille seg skulle de plutselig være sosiale. Ikke sant, da er greit å snakke og henge med deg.. Anonymkode: 02c21...bd9 4
visp Skrevet 16. mars 2019 #10 Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke sant, da er greit å snakke og henge med deg.. Anonymkode: 02c21...bd9 Ja, det blir så dumt og unaturlig. Plutselig blir man invitert hjem til vinkvelder hos noen som tidligerere ikke gadd å se på deg engang. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #11 Skrevet 16. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og dermed er det okay ignorere og overse et annet menneske? Anonymkode: 02c21...bd9 Hvor har jeg skrevet at det er ok? Anonymkode: f6d6b...7d3 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #12 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor har jeg skrevet at det er ok? Anonymkode: f6d6b...7d3 Det er jo det ts skriver at de gjør. Anonymkode: 02c21...bd9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #13 Skrevet 16. mars 2019 Jeg kjenner ingen av foreldrene i barnas klasser, jeg. Er selvsagt på hils og tørrprater om barna på arrangementer og avslutninger, men noe mer sosial enn det har jeg aldri følt for å være. Tror det er mange som meg, folk har nok med sitt og ikke så fryktelig opptatt av nye bekjente når må knapt har tid til å ivareta de man har fra før. Så jeg tror ikke du skal ta det personlig, TS. Anonymkode: e8c51...78b 8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #14 Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, visp skrev: Ja, det blir så dumt og unaturlig. Plutselig blir man invitert hjem til vinkvelder hos noen som tidligerere ikke gadd å se på deg engang. For meg hadde ikke det følt meg bedre , nei. Jeg tror jeg hadde takket nei, for du vet at finner de noen "bedre", er du i kulda igjen.. Slike folk må man holde seg langt unna, eller være emenosjonelt fraværende. Anonymkode: 02c21...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #15 Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ingen av foreldrene i barnas klasser, jeg. Er selvsagt på hils og tørrprater om barna på arrangementer og avslutninger, men noe mer sosial enn det har jeg aldri følt for å være. Tror det er mange som meg, folk har nok med sitt og ikke så fryktelig opptatt av nye bekjente når må knapt har tid til å ivareta de man har fra før. Så jeg tror ikke du skal ta det personlig, TS. Anonymkode: e8c51...78b Men det er jo det ts snakker om, foreldrene gidder ikke å hilse på en gang. Anonymkode: 02c21...bd9 2
Vera Skrevet 16. mars 2019 #16 Skrevet 16. mars 2019 Jeg hadde det også likt deg, med førstemann. Hos meg tror jeg alder spilte en stor rolle, jeg var mye yngre enn gjennomsnittet, og så i tillegg mye yngre ut enn det jeg var, bare for å gjøre farsen komplett. De eldste mødrene var de desidert verste, og drev med blikking seg i mellom om noen kom med forslag osv på klassemøter..helt horribelt å se på, men også ganske komisk. Overså meg totalt, aldri hei, ingenting whatsoever. Med andre mann var ALT mye bedre, for der var jeg mer på alder med de andre foreldrene. Konklusjon; det er ikke deg det er noe galt med. 3
visp Skrevet 16. mars 2019 #17 Skrevet 16. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg hadde ikke det følt meg bedre , nei. Jeg tror jeg hadde takket nei, for du vet at finner de noen "bedre", er du i kulda igjen.. Slike folk må man holde seg langt unna, eller være emenosjonelt fraværende. Anonymkode: 02c21...bd9 Nei, jeg hadde nå min egen krets jeg da, men jeg må jo si at dette ikke gjaldt alle altså. De fleste har bare nok med seg selv. Men endel gifte folk som ikke gadd å hilse engang ble plutselig veldig hyggelige etter at de ble alene. Jeg skjønner ikke helt greia, for hadde aldri forandret meg på hvordan jeg møtte folk.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #18 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, Vera skrev: Jeg hadde det også likt deg, med førstemann. Hos meg tror jeg alder spilte en stor rolle, jeg var mye yngre enn gjennomsnittet, og så i tillegg mye yngre ut enn det jeg var, bare for å gjøre farsen komplett. De eldste mødrene var de desidert verste, og drev med blikking seg i mellom om noen kom med forslag osv på klassemøter..helt horribelt å se på, men også ganske komisk. Overså meg totalt, aldri hei, ingenting whatsoever. Med andre mann var ALT mye bedre, for der var jeg mer på alder med de andre foreldrene. Konklusjon; det er ikke deg det er noe galt med. Ja, folk kan være så forferdelige! Anonymkode: 02c21...bd9 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #19 Skrevet 16. mars 2019 1 minutt siden, visp skrev: Nei, jeg hadde nå min egen krets jeg da, men jeg må jo si at dette ikke gjaldt alle altså. De fleste har bare nok med seg selv. Men endel gifte folk som ikke gadd å hilse engang ble plutselig veldig hyggelige etter at de ble alene. Jeg skjønner ikke helt greia, for hadde aldri forandret meg på hvordan jeg møtte folk. dessverre er det en del voksene folk som rett og slett ikke kan oppføre seg. Anonymkode: 02c21...bd9 4
Gjest MadameDeRosa Skrevet 16. mars 2019 #20 Skrevet 16. mars 2019 Har det sånn jeg også. Ser ti år yngre ut enn det jeg er, og er alenemor. Syns det er dårlig å ekskludere sånn, men sånn er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå