Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gå for en bil i prisklasse 150-200 tusen, eller nyere ca 300 tusen +. Har så lyst på nyere bil som har gått lite, og som jeg kan ha i mange år. Men gidder jeg ha så mye billån? Hva velger dere?

Anonymkode: 676b4...c0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var i akkurat samme situasjon tidligere i år, og da var valget mitt å enten ta opp billån til 430 for en 2019 modell eller kjøpe en tilsvarende bruktbil til 250 en 2015 modell (prisen var nedsatt fra 280, og pruta noen kroner ned). Valgte sistnevnte da bilen hadde gått veldig lite (ca 30 000) og alle servicer var fulgt, og i tillegg hadde den alt ekstra utstyr som fantes på modellen. 

Det er de tre første årene av en bil det største verditapet er, så å kjøpe en bruktbil er ikke så dumt. 

Anonymkode: 10ac3...3fa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også ute etter ny bil, og drømme bilen koster ca 480.000,- Det synes jeg er for mye og bruke på bil og legger meg på en pris på rundt 300.000,- 

Anonymkode: 86a5a...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også ute etter ny bil. Den jeg har lyst på koster rundt 600. Men jeg føler det er litt risiko da vi ikke vet hva som kommer. Jeg har hørt at det kommer så mye nytt i 2019-2020 så jeg kjøpte en gammel bil til 70 tusen som jeg skal ha til jeg vet hva som er lurt for meg å kjøpe. Selv om den bilen jeg har lyst på koster 600 så betyr ikke det at det er en dødsbra bil som varer i mange år (har tenkt å ha den så lenge jeg kan), det vet jeg jo ikke før den har vert på markedet en liten stund. Og da vil jo også prisen synke. 

Så jeg tror jeg ville kjøpt en brukt til mindre penger = mindre lån og du kan heller selge og kjøpe ny ved senere anledning og kanskje du har spart opp mer penger så det blir mindre lån da også. 

Ikke gøy med mye lån! Er det verdt det liksom :) nye biler faller mye i verdi. 

Anonymkode: 11821...088

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for brukt. Da er verditapet mindre, og med et usikkert bilmarked fremover er også risikoen lavere. 

Selv bytter jeg nå min bil verdt 250.000 kr inn til en bil verdt 110.000 kr. Så ser jeg an markedet litt, og har mye lavere risiko for tap. 

Anonymkode: 53b15...bb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...