Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2002 #1 Del Skrevet 26. august 2002 Vi skal legge plen på en dal av hagen vår som tidligere har stått brakk, slik at det er bare ugress av alle slag som har vokst der. Hittil har vi sprøytet med round-up så nå er mesteparten vissent. Til helgen skal vi låne jordfreser. Men hva skal vi gjøre videre? Vi har fått to tips: 1. Bruke jordfreser nå, og frese en gang til til våren for å være sikker på å ha tatt knekken på alt ugresset. Og så kan vi så nytt plengress. 2. Det er nok å frese en gang. Vi kan så i nytt gress allerede nå i høst, og siden det da får spirt før vinteren vil det bli fin plen til våren. Hva anbefaler dere å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 26. august 2002 #2 Del Skrevet 26. august 2002 Dere kan så i år, men jeg anbefaler dere å frese, legge på en fiberduk (for å holde ugresset borte), legge på ny jord og så gress. Personlig ville jeg ventet med å så til neste år tror jeg. Tenk om frosten plutselig kommer. Round Up tar ikke knekken på alt. Det ser vissent ut nå, men det kommer garantert tilbake. Vi kverket ALT i fjor og i år er det verre enn noen gang. Det er derfor en god investering med fiberduk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå