AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 kl.23-24-01. Seriøst? Og noen har ikke innetid?Ukedager og helger. Er foreldre sitt ansvar å passe på å få de inn og i seng når de skal på skolen osv. At de er opplagt. Er dette virkelig så normalt? Anonymkode: 07e36...22c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 "Ungdommer" spenner seg vel fra ca 13-18 år. Hvor gamle er disse? Anonymkode: 57a38...c2a 4
pompdelux Skrevet 16. mars 2019 #3 Skrevet 16. mars 2019 Enig m deg. Min 16 åring (17 i sept) skal være inne kl 23 på helg, 21 på ukedager. sent nok, og vi bor ikke i typ Oslo trakter. ikke en skitt å finne på for de ute etter kl 20 uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #4 Skrevet 16. mars 2019 13-14år. Alle vennene har visst ikke innetid eller må være hjemme så sent. dvs foreldre sitter oppe til 01 når de er stup trøtt kl.23 og skal på jobb da? For alle andre er ute?Alle andre får lov?og du er så kjip når du ikke får lov. Da blir du utfor? Ikke lett dette her.. Anonymkode: 07e36...22c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #5 Skrevet 16. mars 2019 Jeg hadde inntid til 23.00 til jeg var 18. Så lenge jeg bodde hjemme var det bare å høre på moren min. Jeg er like streng med barna mine. De får lære seg at det finnes regler i et hjem, og at de har forpliktelser dagen etterpå. Flytter de ut så får de bestemme selv, men jeg er ikke interessert i å ha barn som kommer rekande inn døra etter at jeg har lagt meg. Anonymkode: 1bda5...7c7 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #6 Skrevet 16. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde inntid til 23.00 til jeg var 18. Så lenge jeg bodde hjemme var det bare å høre på moren min. Jeg er like streng med barna mine. De får lære seg at det finnes regler i et hjem, og at de har forpliktelser dagen etterpå. Flytter de ut så får de bestemme selv, men jeg er ikke interessert i å ha barn som kommer rekande inn døra etter at jeg har lagt meg. Anonymkode: 1bda5...7c7 Er så enig 🙌🏼🙌🏼🙌🏼 Anonymkode: 42740...3fa
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #7 Skrevet 16. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: 13-14år. Alle vennene har visst ikke innetid eller må være hjemme så sent. dvs foreldre sitter oppe til 01 når de er stup trøtt kl.23 og skal på jobb da? For alle andre er ute?Alle andre får lov?og du er så kjip når du ikke får lov. Da blir du utfor? Ikke lett dette her.. Anonymkode: 07e36...22c Oj, da er det vanvittig sent,for så unge ungdommer. Anonymkode: 57a38...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #8 Skrevet 16. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 13-14år. Alle vennene har visst ikke innetid eller må være hjemme så sent. dvs foreldre sitter oppe til 01 når de er stup trøtt kl.23 og skal på jobb da? For alle andre er ute?Alle andre får lov?og du er så kjip når du ikke får lov. Da blir du utfor? Ikke lett dette her.. Anonymkode: 07e36...22c Er det ungdommen som påstår dette, eller? I så fall kanskje lurt å ta det med en klype salt. Dette kan jo ikke stemme. I så fall er det forsømmelse fra foreldrene Anonymkode: 96f62...c66
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #9 Skrevet 16. mars 2019 Ser de reker utenfor i gaten her ja. Så vet det stemmer.Og leser i tråder på forumet her at det er visst veldig vanlig?De skal jo opp og på skolen 😕 vi andre skal på jobb Anonymkode: 07e36...22c
Sinsiew Skrevet 16. mars 2019 #10 Skrevet 16. mars 2019 Jeg hadde ingen innetid eller leggetid 🙈 Så lenge jeg gjorde mine daglige plikter og gjorde det bra på skolen, fikk jeg regulere det selv. Funket på meg. Min bror hadde andre regler. Jeg tenker man må se an barnet, men det er ingen grunn til at ungdommer skal reke gatelangs etter kl 21 i ukedagene.
Sørogvest Skrevet 16. mars 2019 #11 Skrevet 16. mars 2019 Eg har ingen regler for mine to ungdommer, dei må vise respekt og forståelse for verden rundt seg. Dei skal snart ut i verden og ta ansvar for seg selv og andre mennesker dei møter. Skulle dei bare ha reglene å støtte seg til hadde det gått galt. Er viktig at dei kan tenke selv og ta egne avgjørelser. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #12 Skrevet 16. mars 2019 Jeg måtte være inne til 23-tiden på ukedagene da jeg var tenåring, men i helgene fikk jeg gjøre akkurat som jeg ville. Foreldrene mine satte alltid frem en skål med frukt eller litt sjokolade og en lapp hvor de skrev noe slikt som at de håpet jeg hadde hatt en fin kveld og at de var glad i meg, da jeg kom hjem sent i helgene. Det føltes som en fin og viktig tillitserklæring, som jeg aldri følte behov for å bryte. Jeg har aldri vært den som har sittet hjemme mens vennene mine har vært ute på ting, men jeg har alltid oppført meg ordentlig. Det tror jeg nettopp er på grunn av den tilliten jeg ble vist. De av vennene mine som hadde det mye strengere drev stadig å løy for foreldrene sine for å slippe unna grensene hjemme. Anonymkode: 4f095...c89 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #13 Skrevet 16. mars 2019 Men hvor har du det fra? Og har du barn på 17-18 år selv? Vet ikke om det kommer fra der, vi diskuterte 16-17 åringer og festing. Men det var jo bare i helgen, ikke da de har skole dagen etter. Da min gikk på ungdomsskolen så var det strenge regler både hverdag og helg. Men på videregående er jeg ikke like streng, på hverdagen kommer hun uansett alltid tidlig hjem. Det er eventuelt i helgen det blir sent. Men jeg vet alltid hvor hun er, og får tak i henne. Venninnene som har det strengt hjemme, må lyve og si de skal på overnatting, så drar de på fest og drikker seg sanseløs full, noen ganger har de faktisk ikke noe sted å sove heller, satser bare på å få sove på festen. Anonymkode: 541c1...d49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå