AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Jeg er 30+ og har fulltidsjobb og går skole på kveldstid. Så jeg har mange bekjente rundt meg, men kun ei venninne jeg tilbringer tid med på fritiden. Nå har jeg hatt ferie fra jobb og skole i to uker og min venninne har vært bortreist. Det gikk nettopp opp for meg at jeg nå ikke har snakket med noen, og ikke sett et kjent fjes, utenom kassedama på kiwi, på to uker. Jeg skvatt nesten av min egen stemme da jeg sa hei til henne. Jeg føler meg ikke veldig ensom eller noe, og jeg får jo gjort enormt mye skolearbeid😏 Men det slår meg hvor ufattelig alene jeg faktisk er i livet.. Føler at livet bare raser forbi uten at jeg henger med. Er det flere som har det sånn? Anonymkode: 6d81a...d42 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 Ja, det er nok mer vanlig enn man tror. Mange har bare sporadisk kontakt med få venner. Anonymkode: 5a327...082 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #3 Skrevet 16. mars 2019 Ja... Jobb, skole, barn annenhver uke, men bortsett fra det.. Lite... Kjenner meg igjen i det du skriver. Barna vokser jo til, skal snart ut i verden, da blir det veldig stille.. Anonymkode: d991d...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #4 Skrevet 16. mars 2019 Ja, det er vanlig Anonymkode: a10e9...06c 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #5 Skrevet 17. mars 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 30+ og har fulltidsjobb og går skole på kveldstid. Så jeg har mange bekjente rundt meg, men kun ei venninne jeg tilbringer tid med på fritiden. Nå har jeg hatt ferie fra jobb og skole i to uker og min venninne har vært bortreist. Det gikk nettopp opp for meg at jeg nå ikke har snakket med noen, og ikke sett et kjent fjes, utenom kassedama på kiwi, på to uker. Jeg skvatt nesten av min egen stemme da jeg sa hei til henne. Jeg føler meg ikke veldig ensom eller noe, og jeg får jo gjort enormt mye skolearbeid😏 Men det slår meg hvor ufattelig alene jeg faktisk er i livet.. Føler at livet bare raser forbi uten at jeg henger med. Er det flere som har det sånn? Anonymkode: 6d81a...d42 Ikke uvanlig det, ikke så mange som har nære venner i dag. Om du vil gjøre noe med dette må du jobbe med det selv, liker du at det er slik som i dag så ikke gjør noe med det Om du har 2 uker fri, da har du mange muligheter! Vil råde deg til å prøve å reise på tur ut i verden på egenhånd, det kan endre deg helt. Anonymkode: 932b9...e43 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #6 Skrevet 17. mars 2019 Helt normalt og være med kjernefamilien. Og ikke orke venner eller ha tid til det i en ellers slitsom hverdag. Men mye jobbstress og alt som hører med. Det er bedre å slappe av med en du føler deg så avslappet med og har det fint med enn å rave rundt å finne på noe når du egentlig ikke orker. Og dessuten er de fleste opptatt uansett.Spesielt i forhold eller de som har barn. Mange vil og kun drikke eller gjøre ting som man bare ikke orker lenger.Vokser fra. Anonymkode: f1482...5ce 1
Gjest Noensommegher? Skrevet 17. mars 2019 #7 Skrevet 17. mars 2019 Ja Når jeg ikke er på jobb ligger jeg for det meste i senga og surfer her 😁 Sjelden jeg går ut. Har en venn men virker ikke som han forstår hvordan jeg har det, og vil ikke plage han med det heller. Trener hver dag men ikke på treningssenter men her hjemne. Det hjelper på humøret en kort stund men så er jeg tilbake til start. Kjennes som om jeg så vidt holder hodet over vannet. Tenkte mye på å ta livet mitt en periode, men jeg tør ikke. Nå har det roet seg litt. Whatever. 😁
Mr. Kilmister Skrevet 17. mars 2019 #8 Skrevet 17. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 30+ og har fulltidsjobb og går skole på kveldstid. Så jeg har mange bekjente rundt meg, men kun ei venninne jeg tilbringer tid med på fritiden. Nå har jeg hatt ferie fra jobb og skole i to uker og min venninne har vært bortreist. Det gikk nettopp opp for meg at jeg nå ikke har snakket med noen, og ikke sett et kjent fjes, utenom kassedama på kiwi, på to uker. Jeg skvatt nesten av min egen stemme da jeg sa hei til henne. Jeg føler meg ikke veldig ensom eller noe, og jeg får jo gjort enormt mye skolearbeid😏 Men det slår meg hvor ufattelig alene jeg faktisk er i livet.. Føler at livet bare raser forbi uten at jeg henger med. Er det flere som har det sånn? Anonymkode: 6d81a...d42 Ja, jeg er sånn. Men jeg nyter alenetiden hvert eneste minutt. Jeg jobber skift, så er mye oppe om nettene også. Jeg prater myyye med meg selv, så jeg svetter vel ikke akkurat😄 Treffer venner og familie innimellom. 1
Legokloss Skrevet 17. mars 2019 #9 Skrevet 17. mars 2019 8 timer siden, Noensommegher? skrev: Ja Når jeg ikke er på jobb ligger jeg for det meste i senga og surfer her 😁 Sjelden jeg går ut. Har en venn men virker ikke som han forstår hvordan jeg har det, og vil ikke plage han med det heller. Trener hver dag men ikke på treningssenter men her hjemne. Det hjelper på humøret en kort stund men så er jeg tilbake til start. Kjennes som om jeg så vidt holder hodet over vannet. Tenkte mye på å ta livet mitt en periode, men jeg tør ikke. Nå har det roet seg litt. Whatever. 😁 Hei! Jeg håper du har søkt profesjonell hjelp. Det du skriver her, minner om en form for depresjon, og jeg blir litt bekymret for deg. Så om du ikke har søkt hjelp, håper jeg du gjør det 🙂 1
Lill3My Skrevet 17. mars 2019 #10 Skrevet 17. mars 2019 Å være alene er ikke et problem så lenge mann 1) ikke føler seg ensom 2) er alene av valg, og ikke fordi man ikke har noen 3)ikke unngår sosiale greier pga tilstander som angst osv Hadde det ikke vært for samboeren min hadde jeg nok vært veldig nye alene jeg også. Trives godt i eget selskap og blir fort sliten av mange mennesker. Men vet også at jeg tidvis må oppsøke litt sosialt fordi jeg trenger å ha mennesker i livet mitt. Men altså i doser. Har lenge prøvd å presse meg til å være med på alt, være mer sosial osv men blir lei og sliten og har omsider akseptert at jeg ikke er en "sosial sommerfugl" men heller tar det i mindre og sjeldnere doser.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #11 Skrevet 17. mars 2019 22 minutter siden, Lill3My skrev: Å være alene er ikke et problem så lenge mann 1) ikke føler seg ensom 2) er alene av valg, og ikke fordi man ikke har noen 3)ikke unngår sosiale greier pga tilstander som angst osv Hadde det ikke vært for samboeren min hadde jeg nok vært veldig nye alene jeg også. Trives godt i eget selskap og blir fort sliten av mange mennesker. Men vet også at jeg tidvis må oppsøke litt sosialt fordi jeg trenger å ha mennesker i livet mitt. Men altså i doser. Har lenge prøvd å presse meg til å være med på alt, være mer sosial osv men blir lei og sliten og har omsider akseptert at jeg ikke er en "sosial sommerfugl" men heller tar det i mindre og sjeldnere doser. Ts her. Jeg trives veldig godt i eget selskap og blir lett overveldet i sosiale sammenhenger. Jeg har mistet mange venner med jevne mellomrom, men det er mye av eget valg. Så jeg finnes ikke ensom, men kjenner jo litt på at jeg er veldig mye alene. Tenker av og til at jeg kaster bort livet mitt på å bare nyte mitt eget selskap istedenfor feks å skape minner med noen:/ Anonymkode: 6d81a...d42
Apekatten Skrevet 18. mars 2019 #12 Skrevet 18. mars 2019 Jeg er også mye alene. Jeg jobber hver dag, trener på treningssenter, snakker med folk på sosiale medier, men jeg henger ikke med venner mer enn Max et par ganger i måneden. Jeg trives i eget selskap, så for meg er det ikke noe problem.
Coronas Skrevet 18. mars 2019 #13 Skrevet 18. mars 2019 Er mye alene jeg også. Trives godt å ha det sånn. Får mye sosial input på jobb. Er så mye mennesker der så jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem (er klassisk eksempel på en introvert person)Ser også mennesker på trening. Tror mange har det sånn i dagens samfunn. Vi er nonstop på sosiale medier og trenger ikke mer stimuli ved å renne ned dører hos hverandre. Møter ei venninne et par ganger i mnd og en kompis. Ikke noe mer en det. Har en fri uke nå og har ikke sagt det til noen. Vil være i fred og nyte mitt eget selskap 😉😁
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #14 Skrevet 18. mars 2019 Fint å lese om dere som trives i eget selskap, dette er mangelvare i dag. 🙂 Anonymkode: 932b9...e43
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #15 Skrevet 18. mars 2019 Ja, er mye alene. Denne mnd har jeg hengt med venner 2 ganger og planlegger vel to ganger til. Mye til meg å være.. Men utover det: Lite. Anonymkode: 80ed4...0ab
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #16 Skrevet 18. mars 2019 Jeg er også sånn. Tilbringer tid med venner og familie sporadisk, og har kontakt med de på sosiale medier hver dag. Etter jobb er jeg som regel "mett" på sosial kontakt og er alene ellers. Trives veldig godt i eget selskap og er ikke redd for å finne på ting alene. Er også veldig kjedelig og hjemmekjær og vet med meg selv at jeg ikke er en "social butterfly". Har inntrykk av at vi er flere, og at vi vokser i antall ettersom flere bor alene og færre etablerer seg med barn. Anonymkode: 9caee...2f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå