AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Jeg erfarer at de fleste, kanskje litt avhengig av kjønn, trives med temperatur på ca 21-23 grader. Dette er vel også bedre enn 24-25 med tanke på strømmen man forbruker når man varmer opp. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg absolutt må fryse sånn når det er kaldere enn 24 grader?? Jeg har hatt det sånn i mange år, så er ikke noe jeg bare innbiller meg. Må alltid ha på meg masse klær inne, og det er jo greit nok det, men kan jo ikke sitte med hansker inne liksom, så hendene mine er alltid iskalde og det er ikke veldig behagelig! I tillegg blir jeg skikkelig stiv i kroppen. Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine var det bestandig rundt 22-23 grader i huset og jeg hadde det sånn da også, så det er nok ikke snakk om vane har heller ikke stoffskifteproblemer. Noen som har råd? Eller er vi bare forskjellige, og noen av oss er kalde i kroppen rett og slett??? Anonymkode: 8c8e6...30c 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 Du er for tynn, legg på deg. Anonymkode: b4817...cf3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #3 Skrevet 16. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er for tynn, legg på deg. Anonymkode: b4817...cf3 Du tar nok helt feil!!! Jeg er ikke tynn, eller overvektig, jeg er normalvektig. Anonymkode: 8c8e6...30c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #5 Skrevet 16. mars 2019 https://www.lommelegen.no/annet/artikkel/derfor-fryser-noen-lettere-enn-andre/69027914 Anonymkode: 8d488...7f9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #6 Skrevet 16. mars 2019 Er du mye i ro? Jeg fryser samme hvor kaldt eller varmt det er om jeg er i ro en hel dag. Når jeg er mer aktiv fryser jeg kun litt etter at jeg har dusja. Anonymkode: ff563...61e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #7 Skrevet 16. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lav blodprosent? Anonymkode: 8d488...7f9 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.lommelegen.no/annet/artikkel/derfor-fryser-noen-lettere-enn-andre/69027914 Anonymkode: 8d488...7f9 Interessant! Men er ikke så lenge siden jeg tok masse blodprøver hos legen, så jeg trooor ikke jeg mangler noe. Da har jeg heller tro på det med aktivitet og muskelmasse. Har ikke for lite fett på kroppen, men muskler er det nok ikke mye av! Trener aldri og sitter mye i ro pga livssituasjon nå, som heldigvis skal forandre seg om noen mnd Anonymkode: 8c8e6...30c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #8 Skrevet 16. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du mye i ro? Jeg fryser samme hvor kaldt eller varmt det er om jeg er i ro en hel dag. Når jeg er mer aktiv fryser jeg kun litt etter at jeg har dusja. Anonymkode: ff563...61e Ja, det er nok mer logisk. Jeg er som nevnt over veldig mye i ro og trener ikke, så håper at dette vil endre seg med trening! Eneste jeg tenker litt på er at jeg hadde det jo sånn da jeg bodde hjemme og trente regelmessig... Men det er mange år siden. Anonymkode: 8c8e6...30c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #9 Skrevet 16. mars 2019 Anbefaler varmeflaske i fanget og pledd oppå, slik at det dekker knærne, det funker virkelig. Anonymkode: 0cb81...d35
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #10 Skrevet 16. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler varmeflaske i fanget og pledd oppå, slik at det dekker knærne, det funker virkelig. Anonymkode: 0cb81...d35 Joda, men skulle ønske jeg kunne leve med 22 grader innetemperatur jeg også, uten alle disse klærne, teppene og varmeflaske osv 😕 Anonymkode: 8c8e6...30c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #11 Skrevet 16. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er nok mer logisk. Jeg er som nevnt over veldig mye i ro og trener ikke, så håper at dette vil endre seg med trening! Eneste jeg tenker litt på er at jeg hadde det jo sånn da jeg bodde hjemme og trente regelmessig... Men det er mange år siden. Anonymkode: 8c8e6...30c Hvis du er som meg, så kan jeg egentlig gjøre hva som helst som får opp sirkulasjonen og pulsen en halvtimes tid. Da er jeg varm resten av den dagen. Kan være trening, men egentlig kan det være hva som hest. Handle og bære litt tungt et stykke, hagearbeid, en litt rask gåtur. Hva som helst som er akkurat litt mer aktivt enn å pusle inne. Trenger absolutt ikke være noe voldsomme greier. Gå en tur i morgen med tempo som er høyere enn rusling og se om du er varm resten av dagen, som en test! 😊 Anonymkode: ff563...61e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #12 Skrevet 16. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg erfarer at de fleste, kanskje litt avhengig av kjønn, trives med temperatur på ca 21-23 grader. Dette er vel også bedre enn 24-25 med tanke på strømmen man forbruker når man varmer opp. Men jeg skjønner ikke hvorfor jeg absolutt må fryse sånn når det er kaldere enn 24 grader?? Jeg har hatt det sånn i mange år, så er ikke noe jeg bare innbiller meg. Må alltid ha på meg masse klær inne, og det er jo greit nok det, men kan jo ikke sitte med hansker inne liksom, så hendene mine er alltid iskalde og det er ikke veldig behagelig! I tillegg blir jeg skikkelig stiv i kroppen. Da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine var det bestandig rundt 22-23 grader i huset og jeg hadde det sånn da også, så det er nok ikke snakk om vane har heller ikke stoffskifteproblemer. Noen som har råd? Eller er vi bare forskjellige, og noen av oss er kalde i kroppen rett og slett??? Anonymkode: 8c8e6...30c Fryser du så mye ved lavere temperatur så er du ikke frisk. Snakk med legen din. Anbefalt innetemperatur er mellom 20 og 22 grader. Anonymkode: 9f68f...088
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #13 Skrevet 16. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tar nok helt feil!!! Jeg er ikke tynn, eller overvektig, jeg er normalvektig. Anonymkode: 8c8e6...30c Det sier alle som er tynne. Anonymkode: b4817...cf3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #14 Skrevet 16. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Fryser du så mye ved lavere temperatur så er du ikke frisk. Snakk med legen din. Anbefalt innetemperatur er mellom 20 og 22 grader. Anonymkode: 9f68f...088 Jeg er helt likedan som TS, men flere leger har konstantert med at de ikke finner en eneste ting feil med meg. Jeg får vondt i kroppen og stive ledd ved 23 grader og lavere, men ingen feil og mangler på utallige(!) prøver og tester. Fysisk aktivitet fungerer i øyeblikket jeg holder på for selve kroppen, men kulden setter seg raskt etterpå. I mitt tilfelle ble dessverre løsningen å bosette meg utenlands, selv om det betydde å gå fra det jeg trodde var den store kjærligheten og jeg jobb jeg elsket. Det tok for mye energi fra meg å alltid ha det ubehaget. Anonymkode: 8a7e0...abf
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #15 Skrevet 16. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det sier alle som er tynne. Anonymkode: b4817...cf3 Hadde du sett meg så hadde du holdt kjeft. Anonymkode: 8c8e6...30c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #16 Skrevet 16. mars 2019 Jeg er motsatt, har det ubehagelig varmt med en gang det går over 20 grader. Du kan trygt si jeg led meg gjennom sommeren i fjor. Og i kontorlandskapet på jobben sliter jeg, da alle er som TS og må ha over 25 grader. Med en gang noen fryser må temperaturen opp. Det nytter ikke for meg å si at jeg er varm, vi må skru den ned. Anonymkode: 7374b...aa4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #17 Skrevet 16. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fryser du så mye ved lavere temperatur så er du ikke frisk. Snakk med legen din. Anbefalt innetemperatur er mellom 20 og 22 grader. Anonymkode: 9f68f...088 Les hva jeg skrev over. Har tatt masse prøver, ikke fått beskjed om at noe er galt. Anonymkode: 8c8e6...30c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #18 Skrevet 16. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er som meg, så kan jeg egentlig gjøre hva som helst som får opp sirkulasjonen og pulsen en halvtimes tid. Da er jeg varm resten av den dagen. Kan være trening, men egentlig kan det være hva som hest. Handle og bære litt tungt et stykke, hagearbeid, en litt rask gåtur. Hva som helst som er akkurat litt mer aktivt enn å pusle inne. Trenger absolutt ikke være noe voldsomme greier. Gå en tur i morgen med tempo som er høyere enn rusling og se om du er varm resten av dagen, som en test! 😊 Anonymkode: ff563...61e For meg er det nok som for vedkommende nedenfor, jeg blir like fort kald igjen som den tiden jeg brukte på å bli varm 😕 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt likedan som TS, men flere leger har konstantert med at de ikke finner en eneste ting feil med meg. Jeg får vondt i kroppen og stive ledd ved 23 grader og lavere, men ingen feil og mangler på utallige(!) prøver og tester. Fysisk aktivitet fungerer i øyeblikket jeg holder på for selve kroppen, men kulden setter seg raskt etterpå. I mitt tilfelle ble dessverre løsningen å bosette meg utenlands, selv om det betydde å gå fra det jeg trodde var den store kjærligheten og jeg jobb jeg elsket. Det tok for mye energi fra meg å alltid ha det ubehaget. Anonymkode: 8a7e0...abf Uff, håper virkelig ikke jeg må flytte sørover!! Akkurat nå bor jeg alene med fri oppvarming, så nå er det greit, men har det fælt når jeg er på besøk hos andre som har 22-23 grader 😕 Anonymkode: 8c8e6...30c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #19 Skrevet 16. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er motsatt, har det ubehagelig varmt med en gang det går over 20 grader. Du kan trygt si jeg led meg gjennom sommeren i fjor. Og i kontorlandskapet på jobben sliter jeg, da alle er som TS og må ha over 25 grader. Med en gang noen fryser må temperaturen opp. Det nytter ikke for meg å si at jeg er varm, vi må skru den ned. Anonymkode: 7374b...aa4 Det høres kjipt ut! Er jo lettere for oss som er kalde å kle på oss, enn for sånne som deg å kle av seg. Man kan ikke kle av seg huden, og det er begrenset hvor avkledd man kan være på jobb... Samtidig er det ikke noe gøy å prøve å jobbe med isfrosne hender! Det er rett og slett så ubehagelig at det gjør vondt Anonymkode: 8c8e6...30c
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #20 Skrevet 16. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Les hva jeg skrev over. Har tatt masse prøver, ikke fått beskjed om at noe er galt. Anonymkode: 8c8e6...30c At du har tatt masse prøver utelukker ikke at noe er galt, både fysisk og psykisk. Anonymkode: 9f68f...088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå