Gå til innhold

Slutte å snuse - forbrenning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har forsøkt å slutte å snuse flere ganger, men ofte ender jeg opp med å begynne igjen fordi jeg føler meg så oppblåst! Haha

Føler forbrenningen stanser og føler meg tung i kroppen hele tiden. Får ikke gått på do daglig heller, og det er vel det jeg hater mest. 

Noen som har noen tips? Kaffe fungerer ikke for å få systemet i gang hos meg. 

Anonymkode: 2dee3...cb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har forsøkt å slutte å snuse flere ganger, men ofte ender jeg opp med å begynne igjen fordi jeg føler meg så oppblåst! Haha

Føler forbrenningen stanser og føler meg tung i kroppen hele tiden. Får ikke gått på do daglig heller, og det er vel det jeg hater mest. 

Noen som har noen tips? Kaffe fungerer ikke for å få systemet i gang hos meg. 

Hei, har  prøvd å slutte å snuse flere ganger selv,men hr aldri opplevd å bli oppblåst eler tung i kroppen. Jeg har merket det har gått utover psyken min da. Får stor trang til å småspise, veldig ofte. 

Altså, forbrenningen blir ikke påvirket om du snuser eller ei, men mange blir veldig stresset når man prøver å slutte, og det fører til til at man spiser en god del, og derfor legger på seg.

Har som sagt prøvd å slutte mange ganger, men har forstått at det ikke fungerer. Jeg velger snus framfor all annen junk jeg ellers ville puttet i meg.  

Og dette med fortoppelse, det har ingen ting med snusen å gjøre. 

Anonymkode: d8f12...a01

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, har  prøvd å slutte å snuse flere ganger selv,men hr aldri opplevd å bli oppblåst eler tung i kroppen. Jeg har merket det har gått utover psyken min da. Får stor trang til å småspise, veldig ofte. 

Altså, forbrenningen blir ikke påvirket om du snuser eller ei, men mange blir veldig stresset når man prøver å slutte, og det fører til til at man spiser en god del, og derfor legger på seg.

Har som sagt prøvd å slutte mange ganger, men har forstått at det ikke fungerer. Jeg velger snus framfor all annen junk jeg ellers ville puttet i meg.  

Og dette med fortoppelse, det har ingen ting med snusen å gjøre. 

Anonymkode: d8f12...a01

Ts her..

Er du sikker på at snusen ikke gjør noe fra eller til med forbrenningen? Hvis jeg har spist meg stappmett hjelper det jo med en gang jeg tar en snus. Den vonde metthetsfølelsen er liksom borte. 

Har snust i veldig mange år og klart å slutte opptil 6 måneder før, og prøvd så mange andre ganger. Har aldri gått opp i vekt av å slutte, men føler meg tung i kroppen når jeg kan gå to dager uten å ha vært på do. 

Kan godt være at det er stresset av å slutte som gjøre at ting går tregere.. Bare lurte på om snusing faktisk gjør at kroppens forbrenning går fortere. Og om noen hadde tips for at forbrenningen skal gå som normalt

AnonymBruker
Skrevet

Fant dette på nettet, men er jo ikke sikkert det stemmer: 

Nikotin gjør at det skilles ut mer stresshormoner i kroppen. Disse stresshormonene fører til økt stoffskifte, og kroppen forbrenner rundt 200 kalorier mer i døgnet.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant dette på nettet, men er jo ikke sikkert det stemmer: 

Nikotin gjør at det skilles ut mer stresshormoner i kroppen. Disse stresshormonene fører til økt stoffskifte, og kroppen forbrenner rundt 200 kalorier mer i døgnet.

Dette har jeg nettopp oppdaget så det bekrefter min mistanke ihvertfall. Snuser ca en pakke om dagen. Kjenner stor forskjell på stressnivået om jeg går en dag uten å snuse. Er det lenge siden jeg har snust og jeg f.eks kjøper sterkere snus enn vanlig blir jeg mer anspent etter jeg har snust. Merker det spesielt på jobb. De dagene jeg er tom for snus på jobb er faktisk stressnivået lavere. Nå er jeg ekstremt følsom både for kaffe (jeg blir skjelven etter 2 kopper kaffe) og stress generelt. Så mulig jeg er ekstra sensitiv når det gjelder snus også. Jeg har alltid trodd snus gjorde meg mer avslappet, men neida. 

Anonymkode: 56177...fdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...