Gå til innhold

Pris på blandingshund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil kjøpe en ung blandingshund på finn. Liker dem så godt. Men hva "burde" de koste? Burde jeg styre unna om de blir gitt bort? Hva skal jeg belage meg på å betale? Sånn ca hvertfall. 

Anonymkode: f98fd...8f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte 6000 for min😊👍🏼

Anonymkode: 24e7b...977

AnonymBruker
Skrevet

Min kostet 3000,-. Tror ikke det finnes noen fasit på dette. 

Anonymkode: dffdd...175

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere? 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil kjøpe en ung blandingshund på finn. Liker dem så godt. Men hva "burde" de koste? Burde jeg styre unna om de blir gitt bort? Hva skal jeg belage meg på å betale? Sånn ca hvertfall. 

Å ja, en blandingshund, ja. 😀

Troll!

Anonymkode: c7eed...2a1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Å ja, en blandingshund, ja. 😀

Troll!

Altså ikke en spesifikk rase. Men en som er et såkalt uhell,eller 2 raser som har parret seg. Utenom offesielt oppdrett. HV er trollete med det? 😛

• Liker 6
Skrevet

Vi ga 5500 for vår. Samojed/border collie

Skrevet

Ville betalt, men ikke like mye som for en renraset valp. 4000-6000kr holder.

Skrevet

Det kommer ofte an på hvilke raser de er blanding av. De populære kan koste opp mot 10 000. Særlig små raser som jo nesten uansett blir nydelige! For tror nok en del går etter det, selv om de jo selvfølgelig liker dem uansett.

Så er det blanding med de større populære som er dyrere. Har ellers sett alt fra 2000. Vet ikke om du bør unngå de som gies bort, men sjelden de gjør. Hør litt om foreldrene, og beste er å se bilder av dem også, selv om aller best er å hilse på dem.

Men uansett, mellom 2000 og 10 000 + av det jeg vet/ser

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vell ganske mye Ann på hvilke raser det er blanding mellom, men jeg vill ikke betalt mer enn 10 000 maks for en blandingsvalp. Ut i fra det jeg har sett ligger prisene fra rundt 2000 - 10 000, men det kommer da an på rasene. Jeg har sett ganske få tilfeller der prisen er høyere, men for eks goldendoodle har en ganske høy pris.

Anonymkode: 270a3...1f0

Skrevet

Miniatyrblandinger som feks pomchi ligger på 14.000 på Finn.... Jo mindre hund, dess høyere kilopris!?

• Liker 3
Skrevet

Betalte 4000 for vår. Da var han vaksinert og chippa.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk blandingstispa mi gratis mot at jeg donerte 500kr til den lokale dyrebeskyttelsen. 

Anonymkode: 9f912...799

• Liker 2
Gjest Krampus
Skrevet

Kommer an på hva blandingen er. Jeg ville ikke betalt noe for en blanding av to raser som er kjent for å ha helseproblemer, da vil jeg faktisk ha betalt for å overta den. Men en blanding av to raser som utfyller hverandre kunne jeg betalt en del for. Opp til prisen for en renraset en. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja, 2000 - 8000 kr er vel vanlig for ei blandingsbikkje. 

Unntatt hvis du er norges største valpefabrikk som Drøbak Hundehotell. De selger blandingsbikkjer for 25 000 kr.

Anonymkode: b80f9...db9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi betalte 7000.

Anonymkode: a946b...001

Skrevet

Spørs helt hvilken type hund du ser etter. Skal du ha en av minityrrasene må du fort oppi 20.000, om det er riktig er noe gelt annet. Ellers kommer det ann på blandingen o.s.v. Gratis ville jeg naturlig nok vært skeptisk for, men igjen, det kommer jo helt an på hvorfor den er gratis.

Skrevet
På 17.3.2019 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk blandingstispa mi gratis mot at jeg donerte 500kr til den lokale dyrebeskyttelsen. 

Anonymkode: 9f912...799

Dette synes jeg var en veldig din løsning. Viser at de ikke bare bryr seg om pengene.

AnonymBruker
Skrevet
On 3/16/2019 at 2:29 PM, AnonymBruker said:

Altså ikke en spesifikk rase. Men en som er et såkalt uhell,eller 2 raser som har parret seg. Utenom offesielt oppdrett. HV er trollete med det? 😛

En blandingshund kan være nokså mye. Blanding av grand danois og irsk ulvehund er temmelig ulik blanding av papillon og shih tzu. Så "blandingshunder er så søte" er jeg ikke helt med på, om man da ikke synes alle hunder er søte.

• Liker 1
Skrevet

Litt pussig at du liker blandingshunder (uansett) .Kjøper du en blandingshund aner du ikke hva du får.
Nå er jo ikke det spørsmålet ditt;gjennomsnittspris på blandinger ligger på ca 6000.- Valpefabrikken i Drøbak og lignende steder,tar ca 20-25000.- for blandingshunder.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...