AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Jeg har nylig opplevd å være på annengangs intervju og på slutten av intervjuet sa de at de nå trengte referanser. Vi ble enige om hvilke referanser jeg skulle sende dem kontaktinfo på. Så kontaktet jeg referansene, og sendte info til arbeidsgiver. Så blir det stille. Ingen av referansene mine har hørt fra dem. Mer det ikke frekt å få folk til å spore opp gamle sjefer, ha en litt halvklein «hvordan går det»-samtale og så bare gi blaffen i å ringe? Føler jeg fremstår som en idiot overfor gamle sjefene mine. Anonymkode: 9beec...369
_popcorn_ Skrevet 17. mars 2019 #2 Skrevet 17. mars 2019 Har du fått tilbakemelding på at jobben er besatt da? I nåværende jobb så tok det flere uker fra intervju før referansene ble kontaktet. En annen ting er at dem spør om referanser i slutten av intervju, deretter snakker intervjuene sammen for å vurdere hvilke kandidater dem ønsker gå videre med, og deretter kontakter referanser på de aktuelle. Det ville tatt mye mer tid og vært tungvindt dersom dem skulle gjøre ferdig intervjuet, så snakket sammen for å vurdere kandidatene, deretter kontaktet aktuelle kandidater for å be om å få referanser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå