Gå til innhold

Er 40 år gammelt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bussjåføren lurte på jeg var skoleelev.

Jeg sa nei, jeg er 42...

Anonymkode: b1632...c26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er voksent, og man er ikke ung vil jeg si.

Jeg er 38 år - og er ikke typisk «gammel for alderen» - er ganske på snittet vil jeg si. Vi har jo en litt annen livsstil i 30 og 40årene enn våre besteforeldre hadde, så sånn sett ser man kanskje noe yngre ut. 

Anonymkode: 53151...056

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Olav Thon er gammel. 

Anonymkode: 182ed...95a

Godt sagt!

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvem du spør. 

Spør du en 16-åring, så har en 40-åring nesten begge føttene i graven. 

Spør du en 40-åring (+/- noen år) får du et helt annet svar. 

Jeg har passert 50 med god margin. Og føler meg litt gammel utseendemessig - noen dager. Andre dager er det helt greit.

Innvendig har jeg ikke forandret meg nevneverdig på de siste 30 årene. Eller 40. Eller mer. Kommer an på personligheten. 

Jeg er ganske sikker på en ting: Dersom jeg blir ordentlig gammel - altså over 80 - er det litt skummelt å tenke på hvor lite som er forandret på innsiden. Ser for meg at jeg som 85-åring koser meg med tegneseriene mine, tungrocken på full guffe, og at jeg fremdeles drømmer om å kjøre en rå sportsbil på en nedlagt flystripe (ja, jeg er kvinne...) 

Anonymkode: f0d41...c89

• Liker 1
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Helt ærlig ser du på en 40 åring som gammel.

Jeg er snart 40 og er redd for at folk skal syns jeg er gammel.

Anonymkode: 8d28a...d12

Gammel i hvilken sammenheng?

AnonymBruker
Skrevet

n  e   i  ! (hihi)

Anonymkode: 604b3...012

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er ganske sikker på en ting: Dersom jeg blir ordentlig gammel - altså over 80 - er det litt skummelt å tenke på hvor lite som er forandret på innsiden. Ser for meg at jeg som 85-åring koser meg med tegneseriene mine, tungrocken på full guffe, og at jeg fremdeles drømmer om å kjøre en rå sportsbil på en nedlagt flystripe (ja, jeg er kvinne...) 

Høres ut som en 85-åring som storkoser seg. Det er ikke en skummel tanke, men hvordan jeg håper både du og jeg får det. :)

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det kommer an på hvem man spør. Barn og ungdommer vil jo synes du er gammel (men de synes jo folk på 25 også er gamle), folk på 70 vil synes du er ung. Statistisk sett er du ca. halvveis i livet.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, SVK skrev:

Høres ut som en 85-åring som storkoser seg. Det er ikke en skummel tanke, men hvordan jeg håper både du og jeg får det. :)

Da treffes vi snart på på gamlehjemmet 😀 Let there be rock! 

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo som sagt 35, men jeg får kommentarer på at jeg ser mye yngre ut stadig vekk, faktisk senest idag da ei på 27 sa hun trodde vi var like gamle omtrent. Har ikke linjer og bruker ikke sminke, mulig det er derfor. 

Mamma ble faktisk kastet ut av en bar da hun var 29 år gammel trebarnsmor, fordi hun ikke hadde ID og bestilte en øl. 😂 

Så jeg har genetiske fordeler. ;)

Anonymkode: 62019...b61

1 av 10 du da - om vi legger til grunn at alle syns det samme som venninnen din og forutsatt at du ikke eldes de neste 5 år 👍.

Endret av Jr.Garcon
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig ser du på en 40 åring som gammel.

Jeg er snart 40 og er redd for at folk skal syns jeg er gammel.

Anonymkode: 8d28a...d12

for 30-åringer er du gammel, for 50-åringer er du ung.

Anonymkode: 607eb...5c5

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kaller det ikke gammelt. Men ikke ungt heller. Middelaldrende kanskje? Eller, jeg har vel kanskje tenkt på 50 som middelaldrende egentlig. Så 40 er altså ikke noenting.. voksen kanskje?

Anonymkode: 58b0b...b50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 52. Do the Math.

Anonymkode: be0e1...a8d

Gjest NotYou
Skrevet

I noen sammenhenger, ja. I andre, nei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...