Gå til innhold

Er 40 år gammelt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig ser du på en 40 åring som gammel.

Jeg er snart 40 og er redd for at folk skal syns jeg er gammel.

Anonymkode: 8d28a...d12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 og gift med en mann på 40, og vi føler os knapt voksne engang.. 😂 Vi har venner i alle aldre, fra 23 til 59, og jeg tenker lite over at vi skal være "gamle". :)

Vi leker med ungene, tuller og fjaser, og har flere barnlige interesser som animasjonsfilmer, tegning og spille brettspill. :)

Vi tar vare på helsa med bra mat og mye bevegelse, noe som gjenspeiler seg i utseendet, så vi ser en god del yngre ut også. :)

Alder er en mental tilstand, og jeg har vært mellom 8 og 80 i ulike situasjoner siden jeg var 8 på ordentlig. ;)

Anonymkode: 62019...b61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

JA! Det er gammelt. (Jeg også blir snart 40. Kjenner det på gikta.😉)

Anonymkode: bf12e...53c

Gjest Fru Hehosot
Skrevet (endret)

Jeg er over 40 år. 

En del som er yngre enn meg ser på meg som gammel, jo yngre de er jo mer dinosaur er jeg i deres øyne. 

Menn som er en del eldre enn meg kaller meg fortsatt unge frøken. 

Jeg synes mine venner på min alder ser gamle ut, mens mystisk nok synes ikke jeg at jeg ser gammel ut. 

Jeg føler meg rundt 40 år og ser sikkert slik ut også. Men gammel? Tja. 

Endret av Fru Hehosot
AnonymBruker
Skrevet

Olav Thon er gammel. 

Anonymkode: 182ed...95a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du spør noen som er 16 så er du The cryptkeeper, spør du noen som er 80, så er du bare barnet. Hvem sin mening du bryr deg om, sier noe om din egen modenhet. 

Anonymkode: d537e...5b3

• Liker 11
Skrevet

NEI!! Skulle ønske folk kunne slutte med å la det der nummeret i passet påvirke livene deres! Om ikke det var galt nok med det aldersfokuset som finnes i samfunnet som sådan, så er det i tillegg et utall andre, uskrevne 'regler' folk nærmest føler seg tvungne til å forholde seg til; Ikke så og så korte skjørt om du er over så & så mye, Etter fylte så & så skal hårlengden kuttes hit og dit, osv, osv. 

Jeg oppgir faktisk ikke alderen min i møtet med mennesker av prinsipp, pga at jeg ønsker de kun skal møte meg som den personen jeg er uten at det forbannede tallet spiller inn.. Med 'å møte meg som den personen jeg er', innebærer jo faktisk en viss indikasjon, da jeg jo ikke ter meg som om jeg var 18, for å si det slik. Jeg blir altså med rette betraktet som en voksenperson uansett, og det syntes jeg får holde. Ei heller spør jeg andre om alder, av samme grunn. Resultatet er at en møtes å bånder på et videre spekter, for å si det slik. :)

• Liker 3
Skrevet

Er du 40 år er du statistisk sett ennå ikke halvveis i livet. Man har da fortsatt mange år med god helse, arbeidsevne og potensiale for å utvikle seg. Jeg synes det blir litt overdrevet om man skal si at folk er gamle over halve livet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på 40åringer da, noen både ser ut som og oppfører seg som 25åringer, andre kler seg og oppfører seg som oldemødre. Det er ikke fødselsåret som gjør at andre ser på deg som ung eller gammel, det er personlighet og stil. 
Jeg har ofte møtt folk som er rundt 40 som jeg har antatt knapt er fylt 30 og andre som jeg har trodd har vært nærmere 50. 

Anonymkode: 47a78...3e5

• Liker 1
Gjest Sweet Ingrid
Skrevet

Jeg har alltid sett på 40 som bare «voksen». Ikke ung lenger, men heller ikke gammel. Bare skikkelig voksen. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig ser du på en 40 åring som gammel.

Jeg er snart 40 og er redd for at folk skal syns jeg er gammel.

Anonymkode: 8d28a...d12

Jeg ser på 40 åringer som godt voksne - med andre ord er man på ingen måte ung lenger. Heldigvis noen  år til 40 huff :sjokkert:  

Et fascinerende fenomen blant 40 åringer er at nesten alle innbiller seg at de se så mye yngre - noe de selvsagt ikke gjør 🙈

• Liker 1
Skrevet

Det er akkurat så gammelt som du selv gjør det til. 

Skrevet
3 hours ago, Jr.Garcon said:

Jeg ser på 40 åringer som godt voksne - med andre ord er man på ingen måte ung lenger. Heldigvis noen  år til 40 huff :sjokkert:  

Et fascinerende fenomen blant 40 åringer er at nesten alle innbiller seg at de se så mye yngre - noe de selvsagt ikke gjør 🙈

Spørs hva du sammenligner med. Trening, sunt kosthold, bedre og mindre belastende arbeidsmiljø m.m. medfører at dagens 40-åringer holder seg friskere, ser yngre ut og kan forvente å leve lenger enn 40-åringer for 50 år siden. Jo, de ser i snitt yngre ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 40 er gammelt, og det samme gjelder 30. Er 21 år og gruer meg til å bli 30.😹

Anonymkode: d9fa0...38b

Skrevet
7 minutter siden, Bag skrev:

Spørs hva du sammenligner med. Trening, sunt kosthold, bedre og mindre belastende arbeidsmiljø m.m. medfører at dagens 40-åringer holder seg friskere, ser yngre ut og kan forvente å leve lenger enn 40-åringer for 50 år siden. Jo, de ser i snitt yngre ut.

Aldri vært borti i en 40 åring som spesifiserer at "jeg ser mye yngre ut enn 40 åringer på 1950 tallet" - men sikkert sant det.

40 åringene jeg snakker om tror - fordi de trener, spiser sunt osv osv. - at folk (i deres samtid) ikke ser de er 40+. Det ser man seff på 9 av 10 at de er- selv om de selv tror de ser mye yngre ut enn 40.

• Liker 2
Skrevet

Man er jo det man er? Skal man sette seg på et isflak når man er 39 da?

• Liker 1
Skrevet

Det kommer helt an på hvem du spør. Jeg er 39, og i følge elevene jeg jobbe er med er jeg nok hauggammel. Da morfar var 90 kunne han snakke om de sjarmerende unge damene han hadde snakket med på t-banen - de var gjerne i 60-årene...

Hvor gammel jeg føler meg kan variere fra 5 til 85 i løpet av en dag, men jeg vil ikke kalle med gammel. Voksen, ja, og jeg har begynt å innse at jeg i anstendigheten navn må slutte å kalle meg ung, men gammel er jeg ikke på en stund ennå.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Jeg er jo som sagt 35, men jeg får kommentarer på at jeg ser mye yngre ut stadig vekk, faktisk senest idag da ei på 27 sa hun trodde vi var like gamle omtrent. Har ikke linjer og bruker ikke sminke, mulig det er derfor. 

Mamma ble faktisk kastet ut av en bar da hun var 29 år gammel trebarnsmor, fordi hun ikke hadde ID og bestilte en øl. 😂 

Så jeg har genetiske fordeler. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er jo som sagt 35, men jeg får kommentarer på at jeg ser mye yngre ut stadig vekk, faktisk senest idag da ei på 27 sa hun trodde vi var like gamle omtrent. Har ikke linjer og bruker ikke sminke, mulig det er derfor. 

Mamma ble faktisk kastet ut av en bar da hun var 29 år gammel trebarnsmor, fordi hun ikke hadde ID og bestilte en øl. 😂 

Så jeg har genetiske fordeler. ;)

Og jeg ble forsøkt nektet å kjøpe øl, i en alder av 36. Husker jeg sa noe sånt som "Jammen, du kan da ikke tro at jeg er under 18 år! Se på meg da!" Måtte vise leg.

Dette var et ekstremtilfelle, men jeg har stadig opplevd å bli anslått til å være langt yngre enn jeg faktisk er, akkurat som moren min og datteren min. Ingen av oss har jukset med utseende eller kjørt noen typisk ungdomsstil, det er bare sånn vi ser ut.

Men om 40 år er gammelt? Nei - ikke engang som barn syns jeg dét. En førtiåring har ennå en god stund igjen til "gammel".

Anonymkode: 44dd9...2aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: c7102...685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...