Gå til innhold

Sex for første gang!

Anbefalte innlegg

Gjest Jomfru 81
Skrevet

:oops: Jeg skal gifte meg om litt over en måned. Har planlagt å ikke bruke noe som helst form for prevensjon da disse gir mange bivirkninger. Jeg ønsker å følge dette med eggløsnings-perioder. Er det slik at man ikke kan ha sex(selvom han bruker kondom)under eggløsningstiden? Har mensen med ca.19-21 dagers mellomrom mellom hver måned. Vet at jeg kan få problemer. Har dere noen tips til meg?! :-? Jeg gruer meg!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondom er et rimelig sikkert prevensjonsmiddel, så lenge ikke det er hukll i eller det sprekker under samleie. Dette kan du bruke hele tiden ,også under den perioden du har eggeløsning.....

Ikke noe å grue seg til :wink:

Skrevet

Så lenge kondomet ikke sprekker, kan du ha sex når som helst også under eggløsningen.

Forstår at du gruer deg, men tro meg: det er egentlig ikke noe å grue seg for :ler:

Lykke til

Gjest Anonymous
Skrevet

Boka "NATURMETODEN" (Naturlig Fruktbarhetskontroll, sikre og fruktbare perioder) av Margaret Nofziger er ei bra bok som forklarer kvinner som bil bli gravide og - for kvinner som vil unngå det.

:D

Skrevet

Ja klart du kan ha sex! Dere kan bruke kondom eller Pessar( dette er noe mer vanskelig å bruke når man er uvant.)Eller dere kan ta den "hopp av i svingen"- metoden der mannen trekker seg ut før utløsning. Må bare tilføye da at dette er en svært usikker metode....

Ikke gru deg- men heller ikke ha altfor store forventninger. Det er ikke alle som syns det er godt første gang. Men om du har en tolmodig og forsiktig mann så går det nok bra :wink:

Lykke til!!

klem

Gjest Anonymous
Skrevet

Man reagerer veldig ulikt på ulike prevensjonsmetoder som er enkle og sikre, f.eks. p-piller eller mini-piller. Slett ikke alle får plagsomme bivirkninger ! Uansett høres det ut for meg som om du burde oppsøke en lege som kan gi deg god informasjon om sex, prevensjon, "sikre perioder" m.m., så du slipper å være usikker. Lykke til :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...