Gå til innhold

Hvor mye gi i gave, bhg-bursdag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal i vår første bhg-bursdag og jeg lurer litt på hvor mye vi skal gi i gave? Vi kommer til å gi kort og penger. Bursdagsbarnet blir 5 år. 

Anonymkode: 9aa3c...eb6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

50 kr 

Anonymkode: b3315...cdf

AnonymBruker
Skrevet

50-100 kr.

Anonymkode: fe919...a12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt 100 kr, det er det vanlige her. Om jeg hadde kjøpt presang så kan det være rimeligere.

Anonymkode: a4849...c13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd penger i barnehagebursdag, , ønsker barnet seg det? Kjøp en billig presang mellom 50-120. Handle på salg, og ha noen bøker liggende. Kosedyr fra IKEA er veldig populært begge kjønn. TGR-ting. 

Må du gi penger, putt en femtilapp inn i en ballong og blås den opp og pakk inn. Fest en kjærlighet på pinne i snoren.

Eller tegn en tegning av en lastebil (hjelp ditt barn med det) og lim på mynter: femmere til hjul, et lass på lasteplanet med kronestykker, en tier i sola osv. (Da sparer du 20 kr til kort også). 

Anonymkode: e4497...4cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen har vi har avtalt grense på at gaven skal koste maks 50 kr. Evt pengegave på 50 kr. Det er likt på skolen:) 

Jeg synes det er kjempegreit selv om jeg har ok økonomi, for det blir mange selskap i løpet av året.

Anonymkode: 6f1d3...026

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

100

Anonymkode: f8686...100

AnonymBruker
Skrevet

Vi ga 100,- i et fint kort. 

Bursdagsbarnet fikk ca 50/50 av gaver og penger. :)

AnonymBruker
Skrevet

Her der det maks 50 kr grense

Anonymkode: 83f03...8e2

Skrevet (endret)

Feil tråd 

Endret av LoveTrain
AnonymBruker
Skrevet

Har gitt for 30 i barnehagebirsdag jeg. Holder vel med en liten hilsen? En sprettball, klistremerker, såpebobler eller noe på salg. Maks 50 i hvert fall

Anonymkode: ea527...6e5

Skrevet

Har alltid kjøpt for 100kr, evnt penger, og har alltid opplevd at barna har fått noe til den summen tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet

50 kr 

Anonymkode: a5951...ca3

Gjest Yng Plyng
Skrevet

50 kr i barnehagen og 100 på barneskolen.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal i vår første bhg-bursdag og jeg lurer litt på hvor mye vi skal gi i gave? Vi kommer til å gi kort og penger. Bursdagsbarnet blir 5 år. 

Sikkert forskjellig fra hvor man bor. Normen her er rundt 200 kr og vi slår oss gjerne sammen for å gi noe med litt størrelse. :) 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Sylveon skrev:

Sikkert forskjellig fra hvor man bor. Normen her er rundt 200 kr og vi slår oss gjerne sammen for å gi noe med litt størrelse. :) 

200 kr? Det blir 2500 kr her i året!

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

200 kr? Det blir 2500 kr her i året!

Er mer enn det. 

AnonymBruker
Skrevet

Noe ræl fra TGR. 50,- her og 50,- der kan fort bli masse i løpe av et år!

Anonymkode: 33772...5fc

Gjest Dorey
Skrevet

Vi gir 50 kr. Du får bare drit for 50 kr uansett, så det er bedre for bursdagsbarnet å spare pengene og kjøpe noe ordentlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir ca 50,-. Men har et gavekasse så har alltid noe liggende. Kjøper noen stykker hvis jeg kommer over "kupp", så verdien ser høyere ut selv om vi ikke bruker så mye penger. 

Anonymkode: 297cc...aee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...