Gå til innhold

Tenåringer og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si jeg har litt skrekk for at sønnen min som nå er 14 skal gjøre en jente gravid i ung alder og at jeg skal få et barnebarn som jeg ikke får bli kjent med fordi de gjør det slutt og hun blir boende hos foreldrene sine og sønnen min har kanskje vært en dust... Håper ikke det skjer, det ville vært en dårlig erfaring for alle. men hadde jeg hatt en datter som kom hjem gravid og var fasr bestent på å beholde barnet ville jeg nok sørget for å få henne sjølgående så fort som mulig så hun kunne få seg et eget sted å bo. Det ville nok bety å helpe til med del det første året, men samtidig hjelpe med å finne ut av hvordan hun kan finne seg sin egen bolig. Hva ville der gjørt om deres 14 år gamle barn kom hjem og sa det skulle bli forelder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noen år til mine barn er 14 år, men jeg har samme tanker som deg.

Kommer datteren min hjem som 14 åring og forteller at hun er gravid og hun er fast bestemt på å beholde det, så kommer jeg til å støtte og hjelpe henne så godt jeg kan.

Jeg kommer også til å la henne og barnet bo hjemme hos oss, inntil hun får seg jobb og kan skaffe sin egen bolig.

Men det er jo mange ting som spiller inn på det siste

da ( skole, utdanning o.l. ),

men tiden får vise hva som skjer.

Kommer en av mine sønner hjem og forteller at han skal bli far som 14 åring, så er jeg litt mer usikker.

For flere ting kan skje. Det kan bli brudd mellom han og den vordenede moren, og da vil ikke vi få bli kjent med barnebarnet vårt.

Eller de er sammen til tross for det som har skjedd.

Men jeg håper selvfølgelig at dette ikke skjer. Jeg kommer til å lære barna våre at de skal vente med å få barn inntil de har fått seg en utdannelse, inntekt og tak over hodet.

Da snakker jeg av erfaring. Verden vil ikke gå under om det skulle skje at de får barn så unge, men jeg håper de planlegger litt bedre enn det jeg gjorde.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hadde min sønn gjort en jente gravid, så skulle han virkelig fått tatt ansvar. Dere snakker om at dere ikke ville fått blitt kjent med barnet, om det ble slutt mellom de. Tenker dere at det da ikke er guttens ansvar lengre?

Min sønn skulle fått stille opp for det barnet, koste hva det koste ville, og med det ville jeg som bestemor fått blitt kjent med barnet også. En ung jente ville helt sikkert satt pris på å fått litt fri av og til, og fått delt ansvaret med barnefaren. Om da ikke foreldrene hennes legger seg i, men da hadde jeg fått min sønn til å gå rettens vei, for han skulle ikke latt det barnet i stikken.

Er man gammel nok til å lage barn, så skal en også være gammel nok til å ta ansvar for det.

Jeg har ingen datter, men ser ingen grunn for at min sønn skulle sluppet ansvaret.

Skrevet

Jeg kan ikke si det en stor skrekk enda, selv om poden er 15 år.

Vi har snakket om sex og om sikker sex og jeg har gitt helt klart uttrykk for at jeg forventer at han tar ansvar om kjæresten hans blir gravid!

Uttrykket "gjøre jenta gravid" irriterer meg - de er sannelig to om både samleiet om manglende beskyttelse om så skulle skje.

En helt annen sak er at om en jente blir gravid som 15 åring så håper jeg hun velger abort, uansett om min eller noen annen sønn er far til det barnet.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hadde min sønn gjort en jente gravid, så skulle han virkelig fått tatt ansvar. Dere snakker om at dere ikke ville fått blitt kjent med barnet, om det ble slutt mellom de. Tenker dere at det da ikke er guttens ansvar lengre?

Min sønn skulle fått stille opp for det barnet, koste hva det koste ville, og med det ville jeg som bestemor fått blitt kjent med barnet også. En ung jente ville helt sikkert satt pris på å fått litt fri av og til, og fått delt ansvaret med barnefaren. Om da ikke foreldrene hennes legger seg i, men da hadde jeg fått min sønn til å gå rettens vei, for han skulle ikke latt det barnet i stikken.  

Er man gammel nok til å lage barn, så skal en også være gammel nok til å ta ansvar for det.  

Jeg har ingen datter, men ser ingen grunn for at min sønn skulle sluppet ansvaret.

:klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...