AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #1 Skrevet 16. mars 2019 Modeller har alltid vært veldig tynne og nå har noen butikker begynt med overvektige modeller, noe som er fantastisk! Men burde det ikke være normalvektige modeller også da? Jeg personlig er normalvektig. Hvis jeg handler på nettet kjøper jeg ikke klærne på en overvektig modell, fordi jeg ikke ser hvordan klærne ser ut på meg. Det er fortsatt fantastisk at det finnes slike modeller for dem som er større enn meg. Jeg kjøper alltid klærne til de tynne modellene, men jeg synes fortsatt det er vanskelig fordi jeg er normalvektig. Det burde være modeller i alle størrelser! Underernærte, normalvektige og overvektige! Anonymkode: 494b8...a09 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 Helt enig, poenget med klær er liksom at mennesker skal gå med dem - og aller helst føle seg bra i de (uavhengig av personlig helse og størrelse), og da trenger vi modeller i mange størrelser og former. Forstår at det er praktisk å ha mest mulig like modeller på en catwalk og visninger, for all del (med tanke på størrelser), men ellers bør det være overkommelig. Anonymkode: aa2b6...7ad
Gjest ti10 Skrevet 16. mars 2019 #3 Skrevet 16. mars 2019 Ser poenget ditt, men det er sikkert ikke så lett å gjennomføre i praksis. Bare en sånn ting som hva som er normalvektig, er det nok delte meninger om. Og så er det ulike fasonger, noen er stor oppe og mindre nede, noen omvendt, noen har lange armer, lang rygg, korte bein, ja, du tar sikkert poenget. Det enkleste er vel å finne ut av hva man som oftest kler og hva man slett ikke kler, og så ta det derfra
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #5 Skrevet 16. mars 2019 1 time siden, ti10 skrev: Ser poenget ditt, men det er sikkert ikke så lett å gjennomføre i praksis. Bare en sånn ting som hva som er normalvektig, er det nok delte meninger om. Og så er det ulike fasonger, noen er stor oppe og mindre nede, noen omvendt, noen har lange armer, lang rygg, korte bein, ja, du tar sikkert poenget. Det enkleste er vel å finne ut av hva man som oftest kler og hva man slett ikke kler, og så ta det derfra Normalvektig = litt overvektig? Jeg er 168 høy og bruker str. 40/ 42 (evnt L/ XL), og får stadig kommentarer fra slekt, kollegaer og venner om at jeg holder meg så slank 😏 I noen nettbutikker oppgis modellens høyde + plaggets str. og det er bra. Jeg kan lett bli litt fristet av f.eks en fin kjole, men når jeg da leser at modellen er 180 høy og har på seg en kjole i XS så skjønner jeg jo at den vil se helt annerledes ut på meg Nettbutikker er nok ikke noe for meg.... Anonymkode: c9339...951
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #6 Skrevet 16. mars 2019 Det er jo mye lettere og mer økonomisk for butikken å føre én eller to typer modeller enn hundrevis av typer. Anonymkode: 6ed2f...161
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #7 Skrevet 16. mars 2019 Enig, det er idiotisk at det kun eksisterer to modellkategorier: undervektig eller overvektig. Hvor er de normalvektige modellene? Her snakker en modell om at hun må sulte seg for å være standard størrelse modell, og overspise for å bli plus size. Anonymkode: 536d0...b6b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå