Gjest Anonym Bruker Skrevet 15. mars 2019 #1 Skrevet 15. mars 2019 (endret) Personleg så synes eg ingenting om at barna / ungdomer bor hjemme hos foreldrene til de fylte 30 år, og kanskje enda lenger. Sjølv flyttet eg hjemmefra for å gå på skole allerede i 15 års alderen, måtte lære oss å ta ansvar for egen økonomi. Endret 15. mars 2019 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #2 Skrevet 15. mars 2019 Jeg hadde ikke giddet å bli sammen med en mann på 30 som bodde hjemme hos mor og far. Anonymkode: aa828...47d 10
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. mars 2019 #3 Skrevet 15. mars 2019 Man må jo ikke enten flytte ut som 15-åring ELLER etter at man har fylt 30... Jeg flytta ut da jeg var 19. Hadde ikke giddet å bo hjemme noe særlig lengre enn det, men skjønner godt at en del blir nødt grunnet dagens arbeids- og boligmarked.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #5 Skrevet 15. mars 2019 Så er det typisk norsk å forvente at barna betaler husleie med en gang de får inntekt, og at det er på hue og ræva ut dagen de fyller 18. Flyttet ut da jeg var ferdig med vgs for å studere, har ikke bodd hjemme siden, men jeg giftet meg med en mann som bodde med foreldrene sine siden det er vanlig i den kulturen. En fantastisk ansvarsfull familiemann ♡ Anonymkode: 658b1...57d 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #6 Skrevet 16. mars 2019 Broren min bor hjemme hos mor enda.Er uføretrygdet å sparer 15 000 kr i mnd.Blir kvalm av hvordan han utnytter andre.Jeg er også ufør men bor ikke hjemme. Anonymkode: 8d7ee...eb4 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #7 Skrevet 16. mars 2019 Bør bo hjemme så lenge som mulig mener jeg, dyrt å få seg eget. Husk at det er foreldrene sitt ansvar at du har tak over hodet og mat. Uansett alder. Anonymkode: 0feb0...634 1
Commander Skrevet 16. mars 2019 #8 Skrevet 16. mars 2019 Bor du hjemme lenge nok hjemme bor mor og far hos deg. Flyttet selv hjemmefra som 17 åring og forstår ikke det er mulig å bo hos mor og far hvis man har andre valg. 1
Måbarefåsiat... Skrevet 16. mars 2019 #9 Skrevet 16. mars 2019 15 hours ago, Anonym Bruker said: Personleg så synes eg ingenting om at barna / ungdomer bor hjemme hos foreldrene til de fylte 30 år, og kanskje enda lenger. Sjølv flyttet eg hjemmefra for å gå på skole allerede i 15 års alderen, måtte lære oss å ta ansvar for egen økonomi. Javel. 4
Måbarefåsiat... Skrevet 16. mars 2019 #10 Skrevet 16. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Bør bo hjemme så lenge som mulig mener jeg, dyrt å få seg eget. Husk at det er foreldrene sitt ansvar at du har tak over hodet og mat. Uansett alder. Anonymkode: 0feb0...634 Nei, det er det ikke. 16
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #11 Skrevet 16. mars 2019 Nå er en vel ikke barn når en er 30 år. Men om noen velger å bo i samme hus som foreldrene så er vel dette opp til hver enkelt. Vi er alle ulike! Anonymkode: 5ee3d...258 11
AfricanQueen Skrevet 16. mars 2019 #12 Skrevet 16. mars 2019 (endret) 15 timer siden, Anonym Bruker skrev: Personleg så synes eg ingenting om at barna / ungdomer bor hjemme hos foreldrene til de fylte 30 år, og kanskje enda lenger. Sjølv flyttet eg hjemmefra for å gå på skole allerede i 15 års alderen, måtte lære oss å ta ansvar for egen økonomi. Alle har sine grunner tenker jeg, hvis person betaler og hjelpe til hjemme, hvorfor ikke? For min del er jeg takknemlig for mine fantastiske foreldre som lar meg fortsatt bo hos dem i mens jeg studerer, som en takk hjelper jeg gjerne med penger hver måned siden jeg har en inntekt, likevel billigere å bo hjemme. De vil helst at jeg kjøper bolig når jeg flytter ut i steden for leie og vil gjerne hjelpe til for det, er så glad får å komme fra en kulturelt bakgrunn der familie hjelper hverandre og er der for hverandre Endret 16. mars 2019 av AfricanQueen 4
SoWhat? Skrevet 16. mars 2019 #13 Skrevet 16. mars 2019 Sønnen til ene naboen bor hjemme hos moren. Med kone og et barn. Og to søsken. Misunner dem litt den familiesituasjonen. Det er alltid så koselig stemning inne hos dem. Alltid mat på komfyren, og alltid så ryddig og rent. De er ikke norske da, så ganske vanlig å bo sånn Syns en kan bo hvor en vil, så lenge alle trives med det. 7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #14 Skrevet 16. mars 2019 Jeg har faktisk ett søskenbarn som ikke gjennomførte den videregående skolen før hun var litt over tjue år gammel. I denne perioden vekslet hun mellom å bo hjemme hos foreldrene sine. Eller hun søkte om skole-plass i en helt annen kommune / fylke. Dermed bodde hun på em hybel (eller i kollektiv sammem med flere andre) men det var uansett foreldrene hennes som betalte for alle utgifter som dukket opp. Eventuelle stipend stakk hun stort sett i sin egen lomme, eller kunne bruke på ting som hun selv hadde lyst til. Hun behøvde jo selvfølgelig aldri å bekymre seg for økonomi, ettersom foreldrene hennes sørget for alt sammen til enhver tid. Når hun endelig flyttet hjemmefra, og begynte ved et universitet, så var det fremdeles moren og faren hennes som sørget for depositum (til flere titalls tusen kroner) pluss husleie til flere tusen kroner hver måned. I tillegg kommer det selvfølgelig skolebøker, mobiltelefon og klær. Kjøretøy (enten bil eller motorsykkel) og alle utgifter / reperasjoner i forbindelse med dette. Anonymkode: 5f4e4...9c1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #15 Skrevet 16. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Broren min bor hjemme hos mor enda.Er uføretrygdet å sparer 15 000 kr i mnd.Blir kvalm av hvordan han utnytter andre.Jeg er også ufør men bor ikke hjemme. Anonymkode: 8d7ee...eb4 Utnytter? Bor han mot din mors vilje? Anonymkode: 8bd12...c25 9
Gjest O.G. Skrevet 16. mars 2019 #16 Skrevet 16. mars 2019 15 timer siden, Anonym Bruker skrev: Personleg så synes eg ingenting om at barna / ungdomer bor hjemme hos foreldrene til de fylte 30 år, og kanskje enda lenger. Sjølv flyttet eg hjemmefra for å gå på skole allerede i 15 års alderen, måtte lære oss å ta ansvar for egen økonomi. Alle de tilfellene jeg vet om hvor folk bodde hjemme til de var langt opp i tyve/tredveårene så hadde vedkommende noen psykiske problemer som familien ikke snakket om. Så man burde kanskje ikke dømme dem hvis det er sånn at de faktisk er syke.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #17 Skrevet 16. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk ett søskenbarn som ikke gjennomførte den videregående skolen før hun var litt over tjue år gammel. I denne perioden vekslet hun mellom å bo hjemme hos foreldrene sine. Eller hun søkte om skole-plass i en helt annen kommune / fylke. Dermed bodde hun på em hybel (eller i kollektiv sammem med flere andre) men det var uansett foreldrene hennes som betalte for alle utgifter som dukket opp. Eventuelle stipend stakk hun stort sett i sin egen lomme, eller kunne bruke på ting som hun selv hadde lyst til. Hun behøvde jo selvfølgelig aldri å bekymre seg for økonomi, ettersom foreldrene hennes sørget for alt sammen til enhver tid. Når hun endelig flyttet hjemmefra, og begynte ved et universitet, så var det fremdeles moren og faren hennes som sørget for depositum (til flere titalls tusen kroner) pluss husleie til flere tusen kroner hver måned. I tillegg kommer det selvfølgelig skolebøker, mobiltelefon og klær. Kjøretøy (enten bil eller motorsykkel) og alle utgifter / reperasjoner i forbindelse med dette. Anonymkode: 5f4e4...9c1 Nå høres du faktisk ganske missunnlig ut. Hva hennes foreldre gjør og betaler er vel en sak mellom de og din kusine? Anonymkode: 5ee3d...258 11
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #18 Skrevet 16. mars 2019 Flytta ut da jeg var 16, flyttet hjem da jeg var 19 og flyttet ut igjen da jeg var 21. Anonymkode: 85b08...fce 1
JamesBlond Skrevet 16. mars 2019 #19 Skrevet 16. mars 2019 8 minutter siden, O.G. skrev: Alle de tilfellene jeg vet om hvor folk bodde hjemme til de var langt opp i tyve/tredveårene så hadde vedkommende noen psykiske problemer som familien ikke snakket om. Så man burde kanskje ikke dømme dem hvis det er sånn at de faktisk er syke. Enig i denne. De jeg vet om som bor hjemme i «unormal» alder er ikke i stand til å ta vare på seg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #20 Skrevet 16. mars 2019 12 minutter siden, O.G. skrev: Alle de tilfellene jeg vet om hvor folk bodde hjemme til de var langt opp i tyve/tredveårene så hadde vedkommende noen psykiske problemer som familien ikke snakket om. Så man burde kanskje ikke dømme dem hvis det er sånn at de faktisk er syke. Enig, og selvom de bor hjemme, betyr ikke at de ikke klarer å støvsuge, bruke vaskemaskinen og lage mat osv. Men de sliter psykisk og trenger støtte, det betyr ikke at de ikke kan klare seg selv. Selvom jeg vet de fleste tror det,og har store fordømmer, men det kan ha sine grunner Anonymkode: 8bd12...c25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå