Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En stund siden jeg jobbet i påsken (privat sektor). Skal jobbe påskehelgen, dvs langfredag, påskeaften og 1 påskedag. Men får man helligdagstillegg på lørdagen/påskeaften??

Anonymkode: e8548...202

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et enkelt googlesøk sier at det er helligdagstillegg etter kl 15.

Anonymkode: 0dbc5...e98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Påskeaften er ikke helligdag

Anonymkode: c6568...315

AnonymBruker
Skrevet

Påskeaften er ikke er rød dag. MEN du får helligdagstillegg om du jobber i turnus. Hele dagen.

Anonymkode: f7af9...17c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Påskeaften er ikke er rød dag. MEN du får helligdagstillegg om du jobber i turnus. Hele dagen.

Nei, etter kl 15... :) slik er det i hvertfall i staten.

Anonymkode: cf1e6...493

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, etter kl 15... :) slik er det i hvertfall i staten.

Anonymkode: cf1e6...493

Kommer an på hvilke avtaler dere har. Påskeaften er ikke helligdag, men jeg jobber turnus i privat bedrift og går fullt tillegg hele dagen.

Anonymkode: a4bcb...b6a

Skrevet (endret)

Er etter kl 15 der jeg jobber, tror det er det som er vanlig 

Edit; jeg jobber i offentlig sektor 

Endret av skruf
Skrevet

Kommer an på hvilke avtaler som ligger til grunn. Her får en hele dagen, grunnet påskeaften er en "inneklemt" røddag. 

Skrevet

Jeg jobber i kommunen og vi får helligdagstillegg hele dagen på påskeaften :)

Skrevet

Det er nok litt forskjellig, og egentlig ingen andre enn din arbeidsgiver som kan svare for din jobb. Da jeg jobbet i kommunen fikk vi helligdagstillegg for hele dagen påskeaften fordi det er en inneklemt dag. Altså en ikke-hellig dag mellom to helligdager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi får tillegg etter kl. 12 (privat sektor). Sjekk tariffavtalen din, det skal stå der.

Anonymkode: d100e...963

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber kommunalt og får tillegg etter kl 13. Sjekk din tariffavtale.

Anonymkode: 55d87...5b4

AnonymBruker
Skrevet
På 15.3.2019 den 23.42, AnonymBruker skrev:

stemmer ikke nødvendigvis. jeg jobber turnus og vi får helldigdagstillegg etter klokken 15 på påskeaften

Anonymkode: 82617...545

Skrevet

Jobber i et helseforetak. VI får helligdagstillegg HELE dagen på påskeaften. Dette blir regnet som hel helligdag, fordi det er en inneklemt helligdag, mellom flere helligdager før og etter. Dette i motsetning til andre "aftener", som ikke er inneklemte, eks julaften/pinseaften/nyttårsaften osv. De dagene får man etter kl 15

Skrevet

Det er en inneklemt dag mellom to helligdager så man får helligdagstillegg hele dagen. Det har jeg gjort i alle år innen helsesektor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...