Gå til innhold

Har folk blitt mer kyniske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg rimelig sikker på at dersom dette hadde skjedd for 30 år siden, ville noen brydd seg litt mer.

Dette skjedde vel rundt jule tider. Denne damen som da er mitt søskenbarn, hadde tatt buss og ventet på hurtigbåt som ikke kom grunnet vind. De som ventet på denne hurtigbåten ble senere fraktet med buss og ble sluppet av ett sted i huttiheita med beskjed om at det kom noen å plukket dem opp straks. Men etter en stund forstod de at det ikke kom noen og en av dem klarte å skaffe skyss til leia der bilene stod, altså skyss til seg selv.

Når hans skyss kom frem, var det bare plass til 6 stk og det var konkurranse om å komme seg inn i bilen. Mitt søskenbarn fikk ikke plass og måtte gå 3 mil for å nå bilen sin. Hun var da gravid og hadde mistet strømmen på tlf. Noe hun sa at det viste de fleste som satt i bilen om. Ingen av dem snudde for å plukke henne opp og 5 av 6 var damer i 30-40 åra, i følge henne.

Kan legge på at det var midt på natten og at det var 15 minus, noe som førte til tomt batteri på tlf. Damen det er snakk om var redd for å dø, var uten vann og hadde lite klær.

Er litt smårystet over hvordan folk bare tenker på seg selv. Ny trend eller gammelt nytt?

Anonymkode: 05d2d...214

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig ikke det er noen ny trend. Ufordragelig og egoistiske mennesker har eksistert til alle tider dessverre.. 

Anonymkode: d12a0...7e8

• Liker 2
Skrevet

Uten tvil. Jeg har levd en stund og ser helt klart at mennesker er mer kyniske, egoistiske og hensynsløse. 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud. 3 mil er LANGT å gå, spesielt i 15 minusgrader. Det tar jo mange timer. At ikke noen av dem som ble kjørt til bilen sin tenkte på å kjøre tilbake og hjelpe henne også! Rystet.

Anonymkode: 3a067...8cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...