AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #1 Skrevet 15. mars 2019 I min aktivitetsplan har jeg avtale om å søke et visst antall jobber. Fristen for å fullføre avtalen går ut på søndag og jeg har 15 jobber igjen jeg skal søke på før kravet er oppfylt. De fleste av de 15 jobbene står oppført under feltet "Planlegger" og jeg er i gang med å skrive søknadene. Men i dag har saksbehandleren hos NAV flyttet avtalen til "Fullført" feltet og erstattet den med en ny helt identisk avtale med startdato på mandag og 1/2 år fremover. Fikk bare en melding fra henne om at det var kommet ny plan og lykke til. Men dette fører jo til at de 15 jobbene jeg mangler kommer inn under den nye avtalen, og ikke den gamle. Hvordan skal jeg tolke dette? Tar ikke saksbehandlerne på NAV dette med antall jobber så bokstavelig? Anonymkode: 69cb0...d80
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #2 Skrevet 16. mars 2019 Skriv en melding til veilederen din på nav via aktivitetsplanen. Det er umulig for oss å svare generelt på hva alle saksbehandlere tenker. Anonymkode: 8b04a...f18
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #3 Skrevet 16. mars 2019 Det er ca 15 jobber det pleier å stå. Du forholder deg til den nye avtalen, ikke den gamle (iogmed at den gamle står på fullført 🙂 Anonymkode: 03592...fcf
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #4 Skrevet 16. mars 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ca 15 jobber det pleier å stå. Du forholder deg til den nye avtalen, ikke den gamle (iogmed at den gamle står på fullført 🙂 Anonymkode: 03592...fcf Jeg tenker jeg gjør det ja,og kanskje hun ser igjennom fingrene med de 15 jobbene jeg mangler fordi hun ellers er fornøyd med min innsats. Regner med at hun kan se at jeg har vært veldig aktiv med jobbsøkingen og brukt flere timer daglig på det, og hatt mye høyere aktivitet og antall søkte jobber per uke enn minimumskravet. Anonymkode: 69cb0...d80
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #5 Skrevet 16. mars 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Skriv en melding til veilederen din på nav via aktivitetsplanen. Det er umulig for oss å svare generelt på hva alle saksbehandlere tenker. Anonymkode: 8b04a...f18 Ja,men nå i helgen har de jo fri og den gamle aktivitetsplanen utløper i morgen. Det står i avtalen at dagpenger kan bortfalle i en periode om avtalen om antall søkte jobber ikke er fullført. Men nå er det jo hun som har satt den som fullført...Men ja, jeg skal spørre henne på mandag. Anonymkode: 69cb0...d80
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #6 Skrevet 16. mars 2019 Idiotisk opplegg. Det er ikke alltid 15 jobber å søke på. Anonymkode: cb371...d58
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #7 Skrevet 16. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja,men nå i helgen har de jo fri og den gamle aktivitetsplanen utløper i morgen. Det står i avtalen at dagpenger kan bortfalle i en periode om avtalen om antall søkte jobber ikke er fullført. Men nå er det jo hun som har satt den som fullført...Men ja, jeg skal spørre henne på mandag. Anonymkode: 69cb0...d80 Det er ikke så strengt i praksis som det høres ut som bare slapp av. Hun gir beskjed om det ikke skulle være «godt nok». Anonymkode: 03592...fcf 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2019 #8 Skrevet 16. mars 2019 Kan du ikke bare late som om du har søkt 15 jobber da? Hvordan skal de sjekke det? En jeg kjenner ble bedt om å søke på så mange jobber at han søkte på alt fra høyestrettsdommer til sivilombudsmann på Svalbard til deltidsjobb på sykehjemme. Søknadene var selvsagt ikke seriøse, men han bare sendte de fordi han måtte. Anonymkode: ee33d...a52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå