Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber deltid, to dager i uka. Man kan i tillegg gå inn på en nettside og registrere ekstra dager, hvis man har lyst til å jobbe noen dager ekstra, som kan variere fra uke til uke. 

Jeg har registrert at jeg vil jobbe i morgen, men er høyst sannsynlig for syk til det. Kanskje en ukes tid siden jeg registrerte at jeg vil jobbe lørdag denne uka, da var jeg frisk. 

Hvis jeg ikke jobber i morgen, og bruker egenmelding, får jeg da lønn? 

Anonymkode: c0f14...49f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du er registrert på en vakt skal du ha betalt for den. Hvis du bare har lagt inn ønske om å jobbe, men ikke fått en vakt enda, så har du ikke krav på det.

Anonymkode: 7e0cb...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Det er registrert at jeg skal jobbe. Skal ikke godkjennes. Virker som at jeg skal ha lønn da. Takk. 

Gjest kittkatt
Skrevet

Nei, det har du ikke med mindre det står spesifisert i kontrakta di. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er registrert at jeg skal jobbe. Skal ikke godkjennes. Virker som at jeg skal ha lønn da. Takk. 

Ja, da skal du ha lønn:) 

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, kittkatt said:

Nei, det har du ikke med mindre det står spesifisert i kontrakta di. 

Jo, det har man. Er man satt opp, skal man ha lønn selv om man blir syk.

Anonymkode: 19992...e39

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dette slags jobb, der hvem som helst kan jobbe så mye de vil når de vil?

Anonymkode: 3abbd...23f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dette slags jobb, der hvem som helst kan jobbe så mye de vil når de vil?

Anonymkode: 3abbd...23f

Det lurer jeg også på💰

Skrevet (endret)

Så syke personer kan sitte hjemme og spekulere i vakter for å øke lønna si? 

Edit: Ser forresten at det ikke gjelder deg altså, ts, men jeg må jo si jeg synes det virker litt merkelig? Hvor lang tid i forveien blir det i så fall registrert? 

Endret arbeidstid skal vel meldes i fra senest 14 dager før? 

Endret av Marimba
Gjest Minilid
Skrevet

Der jeg jobber må man ha stått på vakten i 2 uker for at man skal få sykepenger.

AnonymBruker
Skrevet

Kvalmt. Gir ingen mening at folk skal kunne holde på slik. Til slutt begynner jo folk å sette seg opp når de begynner å murre i halsen.

Anonymkode: eae2b...2b9

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp hatt en samtale med både Nav og arbeidstilsynet om dette, og det spiller ingen rolle om vakten ble registrert 14 dager før eller dagen før du ble syk, man skal ha betalt uansett.

Men arbeidsgiver vil jo fort se et mønster hvis dette blir utnyttet, og det er det lett å gjøre noe med.

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvalmt. Gir ingen mening at folk skal kunne holde på slik. Til slutt begynner jo folk å sette seg opp når de begynner å murre i halsen.

Anonymkode: eae2b...2b9

Så man skal ikke ha noen rettigheter ved ekstravakter? Så fremt det er en avtalt vakt så skal man ha rett på lønn ved fravær. Hvem som helst kan misbruke egenmeldinger uavhengig om man jobber deltid eller fulltid. Forskjellen er jo at arbeidsgiver ikke vil ha ekstravaktene på deltidsarbeidere som er mye syk. Man har altså mer å risikere ved sykdom som ekstravakt. 

Personlig sørger jeg alltid for bytte av mine vakter ved sykdom fordi det er viktigere for meg å bli spurt om flere vakter å få lønn for vakter jeg ikke kunne ha møtt opp på grunnet sykdom. De fleste som tar ekstravakter gjør dette. 

Anonymkode: 90926...65d

AnonymBruker
Skrevet

Som arbeidsgiver hadde jeg lett valgt deg bort om dette var et gjentagende problem. 

Anonymkode: cde05...d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...