Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest trådløs
Skrevet

Det er tre måneder siden jeg og eksen gjorde det slutt. Jeg har selvfølgelig hatt kjærlighetssorg, og savnet ham veldig mye av den grunn. Men nå er det gått over til at jeg savnger ham på ordentlig. Jeg kommer på små ting han gjorde, jeg tenker på hm hver dag. Tenker på å ligge i armene hans igjen og å bare få være nær ham. Jeg har ikke pratet med ham på 2 måneder nå. Ikke et ord. :( HAn har ikke tatt kontakt og det har ikke jeg heller. Men jeg lurer på om det er fordi vi er like sta. Jeg lurer sånn på hva han tenker. Men jeg vil ikke legge meg etter ham, og vise hvor sårbar jeg er hvis han ikke kjenner det i det hele tatt.

Jeg har hele tiden sagt at jeg elsker ham, men ikke vil ha tilbake det forholdet vi hadde.

Men jeg skulle virkelig ønske at ting var annerledes. Er dette bare en periode? Eller vil jeg ha ham tilbake? Dette er litt ukjent terretorium for meg.. så hva tror dere? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noe å miste på å ta kontakt og vise ham at du er sårbar? Finne ut om han evt. også savner deg og vil jobbe for å få et bedre forhold (parterapi?)

Er du inne i en periode med ensomhet, lite nettverk p.g.a. parforhold, lite oppmerksomhet, mangler noen å være nær?

Kanskje du skulle prøve å grave frem grunnen til at ble slutt mellom dere. Veie for og imot.

Lykke til.

Hilsen Trille

Gjest Anonymous
Skrevet

vi behandlet hverandre dårlig. MEn det startet utrolig flott. HAn var helt på knernæ etter meg og ville si at han elsket meg omtrent etter en uke. Senere i forholdet fikk jeg vite at han ikke visste hva slike følelser var. Han trodde ikke at han noen gang hadde elsket noen. Det må også nevnes at jeg var usikker på hans følelser for meg.. og flørtet litt for å få oppmerksomhet andre steder..men jeg var aldri utro. Han kysset eksen sin, ett år før vi gjorde det slutt. Det knuste meg.. og gjorde meg enda mer usikker. Jeg klarte ikke å stole på ham etter det. Og han slet med å stole på meg, fordi jeg løy et par ganger.

Uansett... jeg føler meg veldig sårbar for tiden, og det siste jeg har lysst til er å legge meg ut etter ham, kun for å bli såret igjen.

Jeg vil jo ikke ha en mann som ikke elsker meg. MEn hva om han har funnet ut at han kanskje gjør det nå, men at han ikke vil ta kontakt fordi han tenekr at jeg er forbi det?!

Jeg vet ikke hva jeg vil. Men jeg savner ham skikkelig, til tross. Kanskje var det jeg som ødela ham og oss? :(

Skrevet

Høres ut som om dere trenger å ta en prat og enten få avsluttet ordentlig eller få en frisk start.

Få ryddet bort gamle saker.

En ting tror jeg er viktig i parforhold. Hvis man dummer seg ut, hvilket jeg tror de fleste opplever før eller siden, så må man gå i seg selv og finne den unnskyldning til partneren som avslutter for en. Den må være ærlig. Samtidig må partneren faktisk komme frem til å kunne tilgi. En tilgivelse innebærer at emnet ikke kan tas opp i f. eks. krangler. Den må være like ærlig som unnskyldningen.

Alle har vel prøvet at det kan være utrolig fælt å si unnskyld. Det kan være like vanskelig gi tilgivelse.

Gjest Anonymous
Skrevet
men ikke vil ha tilbake det forholdet vi hadde

Skriv en lang, lang, lang liste over hvorfor du ikke vil ha tilbake det forholdet dere hadde og ta den fram hver gang du tviler.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er også midt i en slik periode nå.. Jeg tenker på alle de positive aspektene ved forholdet vi hadde, ting vi gjorde, ting han sa etc etc. Og hver dag kjemper jeg for å la være å kontakte han. Det kan være "bare en periode", men man vet aldri. :roll:

Gjest trådløs
Skrevet

Jeg har fortsatt klart å holde meg vekke. Men jeg må innrømme at jeg måler andre gutter opp mot ham, selv om jeg vet at eksen ikke var perfekt. Jeg tenker på alle småting han sa og ting vi gjorde. Drømmer om å ligge i armene hans igjen. Jeg kjenner inni meg at jeg fortsatt elsker ham. Men hva nytter det, hvis han ikke elsker meg? Hvis han hadde elsket meg ville han vel ha kommet løpende? "Dumme hode, dumme hjerte..slutt å tenk og slutt å savn!" :cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

Den var søt kafta. Men hvis du virkelig trenger å gråte over et brudd så hør på Katherine Nelson "when all is said and done" :(

Skrevet

Svelg stoltheten og ta initiativ til en prat og fortell ham akkurat hva du føler..... :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

men jeg er ikke sikker på hva jeg vil. AHr det utrlog godt nå som singel, og vil ikke ha d slik som vi hadde det. men jeg vil ha ham..tror jeg. Men jeg vil ikke vise hvos sårbar jeg er overfor ham, hvis han er langt forbi dette. :-?

Gjest GreenSky
Skrevet
Hvis han hadde elsket meg ville han vel ha kommet løpende?

Det er mulig at han tenker akkurat som deg. Hvis du vil ha han, ta kontakt. Hva har vel litt såret stolthet å si hvis han er 'the one'?

Gjest Anonymous
Skrevet
Den var søt kafta. Men hvis du virkelig trenger å gråte over et brudd så hør på Katherine Nelson "when all is said and done" :(

Tusen takk, men den var til deg - jeg trenger nok ikke gråte over noe brudd, så det går fint :) Men sangen er sikkert fin tenker jeg :)

Jeg har alltid likt tittelen, 'be still my beating heart' Tidlig Sting har en sang som heter det, og den er en av mine fav. Du hadde en god oversettelse på norsk synes jeg :)

Håper det går bedre nå :)

Skrevet

Trådstarter:

Det er nesten som om jeg kan skriver under på alt det du sier. Har det på samme måte selv, det ble slutt mellom meg og exen min for 1 mnd siden (vi ble enige om å gjøre det slutt), og jeg har gått over til en prosess der jeg savner ham veldig. Tenker på ham hele tiden, skulle ønske ting var annerledes, slik det en gang var. Likevel har det kanskje blitt til det beste. Er redd for å ta kontakt, og jeg virker kanskje litt avvisende til tider, så han tar ikke alltid like mye kontakt han heller. Men jeg vil anbefale deg å fortelle ham akkurat hva du føler, legge fram alle tankene dine, også kan han gå ut i fra det. Kanskje han tenker på samme måte som deg?

Gjest Anonymous
Skrevet

Brutte forhold BLIR ofte så fantastiske likevel, når man får det litt på avstand (og når man får dem ennå mer på avstand ser man igjen at forholdet var dårlig).

Hvis du virkelig tror det var en tabbe, så må du ta ansvar og snakke med han (Om du ikke har tenkt å gå og syte over dette resten av livet.) Det kan hende du nok en gang må innse at forholdet deres er håpløst, eller gledelig det motsatte. Ingen kan gi deg en prognose på forhånd, det må du finne ut av selv.

På det lille du skriver, får jeg en følelse av at dere to ikke passer sammen. Han vet ikke hva kjærlighet er (hvorfor skulle han endre seg nå, på noen få mnd?), og dere kranglet masse.

Klarer du å tenke på det også når du lengter? For du lengter nemlig etter bitte små detaljer fra det forholdet, men går med skylapper og ser ikke de store, uharmoniske tingene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har vært gjennom akkuratt det du er igjennom for et par tre måneder siden. Jeg hadde det forferdelig. Etter at det hadde vært slutt med eksen i et par måneder, tok vi opp kontakten og vi begynte finne på hyggelige ting sammen. Jeg trodde vi var på vei til å bli et par igjen, men det viste seg at han ikke var klar for det. Dermed ble jeg knust og i et par måneder gikk jeg og lengtet meg gal etter ham. Jeg gråt og angret over alt dumme jeg hadde gjort opp igjennom årene med ham (hvite løgner, utroskap, jeg slo opp flere ganger etc.) og selvfølelsen min var veldig svekket. Det gikk utover studier og alt. Men så ville han ha meg tilbake, og vi ble sammen igjen. Vi hadde det kjekt i noen uker, men jeg etterhvert skjønte jeg at dette ikke føltes riktig. Det var som å ta et steg tilbake for det er ikke han jeg vil ha i livet mitt om et år. Forholdet er så preget av alt det vonde så jeg klarer ikke å tro på det lenger. Jeg må finne noen som ikke bare får meg til å lengte etter og beundre ham, men også får meg til å føle meg topp og som en god person.

Nå gikk jeg visst litt ut på jordet, men det jeg ønsker å si er jeg synes du skal...

1. Se for deg deg selv om to år. Vil du at han skal stå ved din side da, eller ser du en mulighet for at du kan være mer lykkelig med en annen type mann?

2. Hvis du ser for deg ham i livet ditt om to år, snakk med ham om alt det du føler.

For å komme over en slik periode som du er inne i nå (uten å gå tilbake til eksen), tror jeg det er lurt å finne på nye spennende ting. Bruk tid på deg selv og det å gjøre ting som er bra for deg. Møt venninner, tren, gå ut på byen eller kafe, shopp litt, konsentrer deg om jobb eller studier framfor å lengte.... Dette kan hjelpe deg med å distansere deg fra sorgen og lengselen. Når du får det litt på avstand er det lettere å tenke mer fornuftig og å se hva du egentlig ønsker i livet ditt nå.

Jeg ønsker deg alt vel, og lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...