Gå til innhold

Jeg passer en hund og nå står den bare og stirrer på meg, er det vanlig eller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå går den litt rundt på gulvet, men så snur den seg og liksom skuler på meg. Eller ser rart på meg uten grunn, jeg har jo ikek sagt eller gjort noe. :P I stad så det ut som om den gikk ut på kjøkkenet, og så liksom kikka ut av døråpningen på meg en ekstra gang, før den gikk inn igjen. Som et menneske som liksom måtte se en ekstra gang og bare "hva var det jeg så nå??"

Anonymkode: 8425f...3bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da lurer den nok på noe. Enten noe å spise eller tur. Avhengig av hva den er vant til på dette tidspunktet på dagen. Vanedyr. 

Anonymkode: 642dd...ab4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er en katt?

Anonymkode: 3e11a...ec9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, den ønsker å bli luftet, gå ut eller at du skal gi den godterier. Når jeg passer hund handler det ikke om tidspunkt, den ser på meg når den har lyst til noe. Noen ganger tidligere på dagen, andre ganger senere, noen dager ikke i det hele tatt

Anonymkode: fccba...124

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker også mat/tur.

Er den hjemme hos deg eller er du hjemme hos den? Og kjenner dere hverandre godt fra før?

Anonymkode: 1b263...53b

AnonymBruker
Skrevet

Enten så har den et behov (mat/vann, tur, dotur, lek). Den kan være usikker hos det og finner ikke roen. Eller den kan være «en stirrer», det er min innimellom, men ofte fordi hun vil noe, selv om hun ikke helt vet selv når jeg inviterer til noe😂

Anonymkode: 0cdbe...ca9

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da lurer den nok på noe. Enten noe å spise eller tur. Avhengig av hva den er vant til på dette tidspunktet på dagen. Vanedyr. 

Anonymkode: 642dd...ab4

Den har matskål på kjøkkenet, men jeg kan jo se om det er på luftetur den vil også, takk.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at det ikke er en katt?

Anonymkode: 3e11a...ec9

Jeg er riktig nok nødløsning som hundepass, men at det ikke er en katt er jeg helt sikker på ja. 😂

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den ønsker å bli luftet, gå ut eller at du skal gi den godterier. Når jeg passer hund handler det ikke om tidspunkt, den ser på meg når den har lyst til noe. Noen ganger tidligere på dagen, andre ganger senere, noen dager ikke i det hele tatt

Hahah er det sånn at de kan plutselig få lyst på godteri og så spørre på den måten der? Jeg har fått noen godbiter og sånn av eieren, men gir ikke alt på en gang. Den fikk noe greier tidligere i dag, men da gav jeg det uten at den "spurte".

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hahah er det sånn at de kan plutselig få lyst på godteri og så spørre på den måten der? Jeg har fått noen godbiter og sånn av eieren, men gir ikke alt på en gang. Den fikk noe greier tidligere i dag, men da gav jeg det uten at den "spurte".

Når det gjelder hunden jeg passer, så ja. Den har også ofte godterier liggende rundt som den sparer på, og da spør den ikke om mer...

AnonymBruker
Skrevet

Den har nok det uvanlige syndromet som heter hvem er du, og hvem tror du at du er syndromet. Typisk hunder som blir plassert hos personer de ser ned på :) 

Anonymkode: 7e3f7...5f4

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker også mat/tur.

Er den hjemme hos deg eller er du hjemme hos den? Og kjenner dere hverandre godt fra før?

Anonymkode: 1b263...53b

Den er hos meg og har vært her før et par ganger bare, men ikke så lenge (skal passe den til i morgen tidlig) og ikke uten eier. Jeg kjenner eierne godt og hunden er kjent med meg.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten så har den et behov (mat/vann, tur, dotur, lek). Den kan være usikker hos det og finner ikke roen. Eller den kan være «en stirrer», det er min innimellom, men ofte fordi hun vil noe, selv om hun ikke helt vet selv når jeg inviterer til noe😂

Stakkars, den er kanskje usikker og ikke skjønner hvorfor den er "forlatt" hos meg? Det er heldigvis bare til i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Hunden vår gjør det når hun enten vil ut, vil leke eller mangler vann. Jeg sier en av tingene høyt og så lager hun en lyd når jeg sier riktig ting😅Noen ganger så gjør hun det uten grunn, ønsker bare litt oppmerksomhet.

Anonymkode: b6f6c...bbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den har nok det uvanlige syndromet som heter hvem er du, og hvem tror du at du er syndromet. Typisk hunder som blir plassert hos personer de ser ned på :) 

Hvorfor ser den ned på meg da? Den er glad i meg ellers virker det som.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er hos meg og har vært her før et par ganger bare, men ikke så lenge (skal passe den til i morgen tidlig) og ikke uten eier. Jeg kjenner eierne godt og hunden er kjent med meg.

Stakkars, den er kanskje usikker og ikke skjønner hvorfor den er "forlatt" hos meg? Det er heldigvis bare til i morgen.

Tror nok det, så lengde alle andre behov er dekt :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk på tur, han virker veldig fornøyd med det. I stad fikk han godterigreie, og nå ligger han og sover, eller bare slumrer? Har han liksom lagt seg for kvelden nå? :P Nå skal jeg til sengs hvert fall.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ned på? Snakk om å tillegge hunder menneskelige egenskaper... 

Hvis hunden ikke kjenner deg eller huset ditt noe godt, TS, er det fullt mulig at hunden ikke finner helt roen enda og derfor vandrer rundt, samt titter på deg. Jeg ville ignorert den, og heller rost når den la seg ned og falt til ro. 

Anonymkode: 0c430...5c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...