AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #1 Skrevet 15. mars 2019 Jeg ble litt overromplet I en bursdag i dag. Jeg kommer og skal hente mitt barn og blir møtt av en illsint mor som ber om å få snakke med barnet mitt. Hun sier at mitt barn har mobbet hennes barn og at hun skal fortelle barnet mitt hva hun syntes om det. Hun var så sint at hun ristet. Jeg sa at det er helt uaktuelt at hun skal snakke med mitt barn og at hun trengte å roe seg ned. Etter det gikk hun helt opp i ansiktet mitt og skrek og ropte. Jeg rasket med meg barnet mitt og dro. Barnet mitt var veldig redd, og vi måtte bruke tid på å snakke om det som hadde hendt. Bå sitter jeg her og er helt sjokkert. At det går an for et voksent menneske å oppføre seg slik! Om mitt barn har mobbet hennes barn ( noe jeg ikke utelukker) så er det i alle fall ikke veien å gå. Jeg skal snakke med mitt barn om det, men hun skal i alle fall aldri komme i nærheten av mitt barn. Hva hadde du gjort hvis du hadde sett moren til et barn som mobbet barnet ditt? Anonymkode: 286d9...684 5
Nerine_ Skrevet 15. mars 2019 #2 Skrevet 15. mars 2019 (endret) Hun kunne roet seg ned og tatt det et annet sted enn i en bursdag med andre tilstede. Om hun hadde forholdt seg rolig, hadde hun fått snakket med barnet ditt da? Endret 15. mars 2019 av Nerine_ 20
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 15. mars 2019 Jeg hadde gjort akkurat det samme som henne. Enten oppdrar du drittungen din til å ikke mobbe andre, eller så kommer andre mødre til å sette både deg og ungen din på plass! Det er aldri OK å mobbe! Anonymkode: a7e46...432 130
SoWhat? Skrevet 15. mars 2019 #4 Skrevet 15. mars 2019 Det er lite fornuftig det hun gjorde. Det er bedre å snakke ordentlig sammen. Men siden du ikke utelukker det ( bra at du ikke bare benekter! ), så kanskje du skal ringe den moren og si at du vil ha en ordentlig prat? Hvor gammelt er barnet ditt? 49
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #5 Skrevet 15. mars 2019 Du bør snakke med henne på tomannshånd å høre hva det gikk i og hva ungen din har gjort. Men ikke la henne få skjelle ut ditt barn. Hvis barnet ditt mobber, må du irettesette ungen skikkelig. Men det ikke lurt at noen andres mor gjør det. Det kommer fort ikke noe annet ut av det enn at din unge blir livredd akkurat den mora. Men egentlig ikke lærer noe annet en å unngå den dama for evig fremtid.. Anonymkode: 2ff5f...d09 20
ViljaH Skrevet 15. mars 2019 #6 Skrevet 15. mars 2019 Forsikre henne om at dere vil på største alvor undersøke og ta tak i mobbing, men at hun ikke får lov å angripe barnet ditt på den måten, fordi det blir en fremmed voksen som oppfører seg dårlig til et barn, og det er enda verre enn når jevnaldrende barn oppfører seg dårlig til hverandre. 36
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #7 Skrevet 15. mars 2019 Hva hadde skjedd egentlig? Hva gjorde barnet ditt? Anonymkode: 47401...a5a 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #8 Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Hun kunne roet seg ned og tatt det et annet sted enn i en bursdag med andre tilstede. Om hun hadde forholdt seg rllig, hadde hun fått snakket med barnet ditt da? Nei, hun hadde aldri fått snakket med barnet mitt uansett. Det et mitt barn og jeg vet selv hva jeg har lyst til å si og hvilken linje jeg vil legge meg på. Det er jeg og min mann som oppdrar vårt barn og vi har klare tanker om oppdragelse og teorier vi basserrr oss på. Jeg hadde aldri latt en fremmed voksen snakke med mitt barn om negative temaer, det gjør vi selv. Ts Anonymkode: 286d9...684 6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #9 Skrevet 15. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde gjort akkurat det samme som henne. Enten oppdrar du drittungen din til å ikke mobbe andre, eller så kommer andre mødre til å sette både deg og ungen din på plass! Det er aldri OK å mobbe! Anonymkode: a7e46...432 Det er det vel ingen som argumenterer for? Men å la en fremmed voksen skrike og rope til barnet mitt er uaktuelt og ville ikke oppnådd ønsket effekt. Ts Anonymkode: 286d9...684 13
The Kitten Skrevet 15. mars 2019 #10 Skrevet 15. mars 2019 Har barnet ditt mobbet dette barnet da? 16
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #11 Skrevet 15. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde gjort akkurat det samme som henne. Enten oppdrar du drittungen din til å ikke mobbe andre, eller så kommer andre mødre til å sette både deg og ungen din på plass! Det er aldri OK å mobbe! Anonymkode: a7e46...432 Så du går til verbalt angrep på et lite barn? Å det er du stolt av?? Anonymkode: 8562b...0dc 45
Nerine_ Skrevet 15. mars 2019 #12 Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, hun hadde aldri fått snakket med barnet mitt uansett. Det et mitt barn og jeg vet selv hva jeg har lyst til å si og hvilken linje jeg vil legge meg på. Det er jeg og min mann som oppdrar vårt barn og vi har klare tanker om oppdragelse og teorier vi basserrr oss på. Jeg hadde aldri latt en fremmed voksen snakke med mitt barn om negative temaer, det gjør vi selv. Ts Anonymkode: 286d9...684 Så hvis saken faktisk er sånn at ditt barn gjør livet til hennes barn surt, så syns du ærlig talt ikke hun har rett til å snakke med barnet ditt og høre dens versjon? 47
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #13 Skrevet 15. mars 2019 3 minutter siden, SoWhat? skrev: Det er lite fornuftig det hun gjorde. Det er bedre å snakke ordentlig sammen. Men siden du ikke utelukker det ( bra at du ikke bare benekter! ), så kanskje du skal ringe den moren og si at du vil ha en ordentlig prat? Hvor gammelt er barnet ditt? Først må jeg jo snakke med mitt barn og skolen og få klarhet i hva som har skjedd. Jeg tenker at hvis hen mobber andre barn er det et større problem enn dette enkeltbarnet. Da må vi gå grundigere til verks. Da er dette barnet bare et tilfeldig offer og det er vårt barn som vi må jobbe med uavhengig av barnet til denne damen. Ts Anonymkode: 286d9...684 13
Populært innlegg HalldirV2 Skrevet 15. mars 2019 Populært innlegg #14 Skrevet 15. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun hadde aldri fått snakket med barnet mitt uansett. Det et mitt barn og jeg vet selv hva jeg har lyst til å si og hvilken linje jeg vil legge meg på. Det er jeg og min mann som oppdrar vårt barn og vi har klare tanker om oppdragelse og teorier vi basserrr oss på. Jeg hadde aldri latt en fremmed voksen snakke med mitt barn om negative temaer, det gjør vi selv. Ts Anonymkode: 286d9...684 Jeg hadde gitt blanke faen i dine teorier om barneoppdragelse. Dersom ungen din mobber andre barn hadde jeg skjelt ut ungen din, punktum. Men det skal selvfølgelig være en god grunn, og ikke bare basert på én enkelt hendelse. 62
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #15 Skrevet 15. mars 2019 1 minutt siden, The Kitten skrev: Har barnet ditt mobbet dette barnet da? Det vet jeg jo ikke enda. I steden for å kunne ha en samtale med mitt barn rundt mobbing måtte vi i steden bruke kvelden i dag på å snakke om at noen ganger blir voksne også sinte». Mitt barn var livredd etter dette opptrinnet. Ts Anonymkode: 286d9...684 7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #16 Skrevet 15. mars 2019 Mobbere skal tas, og det er de voksnes ansvar å ta tak i problemet. Ondskapsfulle barn som mobber andre barn,og kanskje ødelegger dem for livet fortjener alle de ubehagelige konfrontasjonene de kan få. Særlig når de ikke har foreldre som ha lært de vanlig folkeskikk og oppførsel ovenfor andre.Jeg synes det denne moren gjorde var helt på sin plass. Hvis barnet ditt er en mobber, eller plager andre barn må du bare regne med at det kan bli flere foreldre/voksne som reagerer på samme måte, og da er du kanskje ikke der til å kunne forskåne barnet ditt fra livets realiteter. Anonymkode: 7b970...09d 40
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #17 Skrevet 15. mars 2019 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Jeg hadde gitt blanke faen i dine teorier om barneoppdragelse. Dersom ungen din mobber andre barn hadde jeg skjelt ut ungen din, punktum. Men det skal selvfølgelig være en god grunn, og ikke bare basert på én enkelt hendelse. Det hadde du ikke fått mulighet til. Du hadde aldri fått være alene med mitt barn. Ts Anonymkode: 286d9...684 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #18 Skrevet 15. mars 2019 Ja, det var kanskje ikke et sjakktrekk av henne, men nå drar du vekk fokuset betraktelig fra et ganske viktig tema. Du bør få klarhet i om barnet ditt faktisk mobber noen andre og fokusere på å rettlede barnet ditt hvis det skjer. Uansett må det konfliktløsning til her, så du må nesten svelge noen kameler og legge til side hendelsen med denne kvinnen. Anonymkode: 8ba43...a01 47
Nerine_ Skrevet 15. mars 2019 #19 Skrevet 15. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Først må jeg jo snakke med mitt barn og skolen og få klarhet i hva som har skjedd. Jeg tenker at hvis hen mobber andre barn er det et større problem enn dette enkeltbarnet. Da må vi gå grundigere til verks. Da er dette barnet bare et tilfeldig offer og det er vårt barn som vi må jobbe med uavhengig av barnet til denne damen. Ts Anonymkode: 286d9...684 For alt du vet er ikke skolen klar over det, og din unge kan jo fort juge og si at det ikke stemmer. Prøv å se saken fra hennes ståsted du. 23
ViljaH Skrevet 15. mars 2019 #20 Skrevet 15. mars 2019 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Så hvis saken faktisk er sånn at ditt barn gjør livet til hennes barn surt, så syns du ærlig talt ikke hun har rett til å snakke med barnet ditt og høre dens versjon? Moren vil jo ikke få særlig ærlige og oppriktige svar ved slik skremselstaktikk uansett. Man må behandle barn på en forbilledlig måte skal de lære, ikke vise dem enda verre oppførsel. 9
Anbefalte innlegg