Gå til innhold

Tredemølle eller trimsykkel, fordeler/ulemper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker å ha hjemme. I lengden, hva er fordelene med å ha f.eks tredemølle i stedenfor sykkel, og omvendt?

Man bruker vel litt mer hele kroppen på mølla, mens på sykkelen får man trent bena mer, eller?

Noen som har noen tips eller anbefalinger rundt dette?

Anonymkode: e8eb0...952

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tredemølle avgir vanligvis mye mer støy og tar større plass, men er det løpe/gå innendørs man absolutt vil gjøre så finnes det ikke noe alternativ. Sykkel tar tilsvarende mindre plass og er så og si lydløs samtidig som den er vesentlig mindre belastende for bl.a. knær og hofter. 

Skulle jeg imidlertid ha valgt ett treningsapparat for å ha hjemme ville jeg ha kjøpt en skikkelig romaskin evt. en elipsemaskin. Begge deler avgir minimalt med støy, reduserer sjansene for belastningsskader og gir trening til store deler av kroppen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du plass til tredemølle? Jeg prøvde å ha tredemølle i 2.etg og den ristet/bråket for mye (hørtes ut som om hele huset skulle dette ned, og naboene hørte det. Rekkehus), og i kjelleren er det for lavt under taket (det er godkjent soverom osv men tredemøllen+meg blir stanging i taket). Min erfaring. Så trimsykkel passer best fort og mitt hus, men ideelt sett så liker jeg tredemølle best og synes det gir best treningseffekt. 

Anonymkode: ee6cb...83a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt begge deler i mange år. Elsker mølla, skyr (spinning)sykkelen. 

Mølla er skikkelig lavterskeltrening, kan surre sakte mens jeg ser TV på Ipad, eller løpe intervaller om jeg vil. 

Den står på betonggulv, og bråker egentlig ikke så mye. Det er lyder i huset som plaget mer enn mølla... feks dubbet barneTV.... 

Anonymkode: ce514...fe9

Gjest BearMama
Skrevet

Tredemølle om du ikke bor i en bygård med naboer under deg. Men det er jo en smakssak. Jeg har treningsstudio rett ned i gaten så da løper jeg heller der og ute når været tillater det.

AnonymBruker
Skrevet

Naboen (rekkehus) har mølle, og jeg hører gjennom veggen at de løper... Ganske irriterende når de løper i 23-tida på kvelden 😕

Så jeg vil si sykkel, rett og slett for å skåne naboer med mindre du bor i enebolig.

Anonymkode: 3c020...4a2

AnonymBruker
Skrevet

Sykkelen blir i alle fall et fint tørkestativ med tiden....

Anonymkode: cad57...4c0

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo litt ann på hva du foretrekker og da,visst du f,eks hater og løpe vil jo sykkel være best, og omvendt. Jeg personlig foretrekker mølle best av de to,men de bråker en god del så bor man ett lytt sted bør man jo ta litt hensyn til de rundt seg og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...