Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I helgen skal jeg besøke en venninne og vi skal ut sammen. Har sett på hun som en god venninne av meg tidligere, men siste tiden er hun ofte ute etter å "ta" meg på ting. Eksempel om jeg sier at jeg syns det er ekkelt å gå på offentlig do, kan hun skrike ut slik alle hører det "herregud syns du det er ekkelt, du er ett voksent menneske, så utrolig teit" i ett nedlatende tonefall slik alle hører. 

Sist hun var hos meg hadde jeg en utrolig dårlig dag grunnet nesten brudd med kjæresten, og var veldig lei meg. Jeg gråt i flere timer men tok meg sammen slik vi kunne dra ut da hun var på besøk. Gjorde dette ene og alene for at hun ikke skulle kjede seg, når jeg helst bare ville være hjemme. Den kvelden dro vi hjem klokken 2 grunnet jeg sa tilslutt jeg vil hjem for jeg har det ikke så bra. 

Igår sier hun derfor "bare så du vet det så drar ikke jeg hjem tidlig. Jeg har gledet meg til å dra ut lenge nå og selv om du vil hjem tidlig går ikke jeg". Jeg spør da om hun tror jeg vil hjem tidlig, og jeg ikke vil ødelegge kvelden hennes og gleder meg like mye til å dra ut. Dette stresser meg også litt da jeg er på besøk hos hun, og kjenner ingen andre der så om hun skal være ute til 5 på morgenen så er jeg enten nødt til å være med eller klare meg selv med sjåfør selv om jeg ikke er spesielt kjent. 

Når jeg er på besøk sitter hun også å facetimer med andre venninner hele tiden, snakker i telefon og er veldig utilgjengelig. Kjenner jeg gruer meg skikkelig og tørr ikke si ifra om det. Sist jeg sa ifra om noe ente det opp med at hun var så stygg at jeg klarte ikke gå på jobb. Da beklagde hun seg senere, og sa at det var pga en venninne av henne hadde sagt hva hun skulle skrive? Burde jeg bare dra ut med mine andre venner som jeg alltid har det fint med? 

Anonymkode: 68f2d...d03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som en venninne du bør kvitte deg med. Tenk nøye gjennom hvordan hun bidrar med i livet ditt som er positivt og hva som bare er negativt. Man skal forvente mer av et vennskap enn dette her. 

Anonymkode: ae7c7...d1a

• Liker 7
Skrevet

Høres ikke ut som ei venninne men ei som nå kun er en bekjent... 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kutt henne ut. 

Anonymkode: 8c303...292

Skrevet

JA du burde heller være med dine andre venner som du alltid har det fint med. 

• Liker 1
Skrevet

Enig med de over.  Høres ikke ut som en god venninne. Venner tar da hensyn til hverandre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres kanskje litt ut som hun har issues av noe slag. At hun bruker folk som underholdning, mer enn at hun egentlig bryr seg noe videre om dem eller noe. 

Hva med bare parere når hun hakker og er grinete: "Hvis du er misfornøyd med meg, står du fritt til å finne noen andre å være med om du mener alle andre er så mye bedre enn meg."

Anonymkode: 6e16d...f5b

• Liker 1
Skrevet

Bare overskriften er jo nok til at du ikke bør dra. Man skal jo ikke grue seg for å dra på venninnebesøk. Da er det ikke virkelige venninner.

Si at du er syk og dropp hele greia. Si at du kaster opp pga omgangssyke eller noe. Det vil hun nok ikke bli smittet av.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kutta ut alle "venninnene" jeg egentlig ikke vil henge med. Denne venninna virker direkte slem. Jeg hadde kuttet henne glatt ut.

Anonymkode: 2a19d...355

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kast bort tid på henne! Hun høres jo fæl ut! 

Anonymkode: decfa...ebc

Skrevet

Hun er ikke en god venninne. Kutt henne ut.

Skrevet

Hvorfor vil du besøke henne da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sånn venninne, vi er ikke venninner lenger 🙂 du kommer til å føle deg og ha det dritt til du kvitter deg med hun

Anonymkode: ecc8b...b64

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"bare så du vet det så drar ikke jeg hjem tidlig. Jeg har gledet meg til å dra ut lenge nå og selv om du vil hjem tidlig går ikke jeg". Jeg spør da om hun tror jeg vil hjem tidlig, og jeg ikke vil ødelegge kvelden hennes og gleder meg like mye til å dra ut. Dette stresser meg også litt da jeg er på besøk hos hun, og kjenner ingen andre der så om hun skal være ute til 5 på morgenen så er jeg enten nødt til å være med eller klare meg selv med sjåfør selv om jeg ikke er spesielt kjent

Okay? Jeg er 35, og drar hjem tidlig om jeg vil det. Det er ingen som blir sure og krangler om det. Hvor gamle er dere egentlig? tenåringer eller? Og er det så mye drama med unge nå for tiden?

Hun virker forresten litt ustabil og veldig lite omtenksom.

Anonymkode: a09ec...57c

Skrevet

Dump. Jeg hadde ikke giddet. Hun høres helt forferdelig ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...