AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #1 Skrevet 15. mars 2019 Hvis du kunne valgt en av alternativene (uten å tenke på arbeidsoppgaver og lønn), hva veier tyngst for deg? 1. Todelt turnus med arbeid hver 3. helg. Ikke veldig hektiske dager, du kan gå hjem uten å være helt utslitt. 2. Fri hver helg, høytider, osv. Jobb mandag-fredag 8-16. Men her er dagene mye mer intense og stressende, og man blir helt utslitt etter jobb. Anonymkode: d36eb...df8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #4 Skrevet 15. mars 2019 Turnus. Jeg er forferdelig sliten etter fem dagvakter på rad og føler døgnet bare løper fra meg. Turnus passer meg best men det gjelder jo langt ifra alle. Anonymkode: f5744...b5e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #5 Skrevet 15. mars 2019 Jeg tror faktisk jeg ville valgt turnus fremfor veldig stressende kontorjobb. Ved turnus vet man at man har fri når man har fri, noe som ikke er tilfelle ved mange kontorjobber der det heller er å jobbe 0800-2200 i praksis (pluss helger uten å få betalt for det). Anonymkode: e6dfe...55d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #6 Skrevet 15. mars 2019 Hadde en jobb en gang som innførte kveldsvakter til klokka 20. Var et kundesenter. Før hadde vi jobbet til 16. Jeg hatet kveldsvaktene. Dagen ble så lang, og når man kom hjem fra jobb, var liksom dagen over etter at man hadde spist middag. Ikke tid til noe annet de dagene. Nei, jeg liker bedre jobb på dagtid, og fri på kvelden. Så jeg hadde valgt dagtidsarbeid. Ikke turnus. Anonymkode: 5e8a3...09e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #7 Skrevet 15. mars 2019 Jeg har valgt dagjobb, men kroppen min tåler ikke turnus. Etter én mnd i todelt turnus er jeg helt utmattet, tredelt turnus er bare rett og slett uaktuelt. Tåler det ikke rett og slett. Tåler mye bedre stressende og intens dagjobb Men det er jo individuelt selvsagt. Anonymkode: 50f29...ff4 1
Gjest NotYou Skrevet 15. mars 2019 #8 Skrevet 15. mars 2019 Dagjobb, uten tvil! Sliten eller ikke, jeg vil ha mest tid med barna mine i helger og ferier
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #12 Skrevet 15. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du kunne valgt en av alternativene (uten å tenke på arbeidsoppgaver og lønn), hva veier tyngst for deg? 1. Todelt turnus med arbeid hver 3. helg. Ikke veldig hektiske dager, du kan gå hjem uten å være helt utslitt. 2. Fri hver helg, høytider, osv. Jobb mandag-fredag 8-16. Men her er dagene mye mer intense og stressende, og man blir helt utslitt etter jobb. Anonymkode: d36eb...df8 Hvordan fungerer denne turnusen i ukedagene? Selv liker jeg friuker. Anonymkode: 1553f...aed
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #13 Skrevet 15. mars 2019 Skiftleder i snart femten år på femskift, og nå prosjektingeniør på dagtid i samme firma. da jeg var yngre passet skift ypperlig, når jeg nå er litt eldre passer dagtid og det å ha fri samtidig med andre helt ypperlig. Anonymkode: f736e...a9e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #14 Skrevet 15. mars 2019 I dette scenariet utvilsomt turnus, men jeg tror godt jeg kunne trives med turnusarbeid ansett, om ikke det omfattet nattarbeid. Opplevelsen av å kunne ha fri en formiddag i blant og faktisk ha huset for seg selv virker for meg supert, samt å ha fri midt i uka. Dessverre gir ikke mitt yrkesvalg noen mulighet for turnusarbeid. Anonymkode: fbe74...473 1
LadyGrey Skrevet 28. mars 2019 #16 Skrevet 28. mars 2019 For meg er det helt perfekt å jobbe turnus, ville aldri byttet det mot å jobbe dagtid!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #17 Skrevet 28. mars 2019 Hvordan fungerer turnus for dere som evt har barn? Anonymkode: d36eb...df8
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #18 Skrevet 28. mars 2019 På 15.3.2019 den 8.18, AnonymBruker skrev: Hvis du kunne valgt en av alternativene (uten å tenke på arbeidsoppgaver og lønn), hva veier tyngst for deg? 1. Todelt turnus med arbeid hver 3. helg. Ikke veldig hektiske dager, du kan gå hjem uten å være helt utslitt. 2. Fri hver helg, høytider, osv. Jobb mandag-fredag 8-16. Men her er dagene mye mer intense og stressende, og man blir helt utslitt etter jobb. Anonymkode: d36eb...df8 Hva mener du med «uten å tenke på arbeidsoppgaver»? Det er da selvsagt vesentlig om turnusen er i helsevesenet (enorm fare for vold) eller i en produksjonsbedrift der en sitter og passer på at samlebåndet funker. Heller utslitt enn nedslått, altså. Anonymkode: 9db14...f99
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #19 Skrevet 28. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med «uten å tenke på arbeidsoppgaver»? Det er da selvsagt vesentlig om turnusen er i helsevesenet (enorm fare for vold) eller i en produksjonsbedrift der en sitter og passer på at samlebåndet funker. Heller utslitt enn nedslått, altså. Anonymkode: 9db14...f99 Det er nok mange jobber i helsevesenet som ikke involverer en «enorm» fare for vold. 😉 Selv vet jeg ikke helt. Mannen min jobber turnus, så så lenge han gjør det, er turnusjobb for meg også utelukket. Men sett at han ikke gjorde det - hvis turnusjobben også ga meg fri noen ukedager (ikke alle turnusjobber gjør det - for eksempel min manns), hadde det faktisk vært litt fristende. Men jeg vet ikke... gresset er vel sjelden grønnere, selv om det frister med noen dager alene hjemme uten barn og mann. 😂 Anonymkode: fc7ab...411
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2019 #20 Skrevet 28. mars 2019 Jeg jobber tredelt turnus, hver annen helg, dagtid, ellers ukedager kveld, 35,5 timer pr.uke, en nattevakt på 4 uker. Ikke mindre stress enn om jeg skulle jobbet samme på dagtid. Har barn og får mye tid med dem Anonymkode: 88a1e...876
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå