Gå til innhold

Taco kveld, hva bør man ha tilgjengelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal servere taco til en gjeng. Jeg er ekstremt enkel i taco-veien. Agurk, mais, litt salat og kjøttdeig i en taco-mini-tube. Da har jeg det helt fantastisk, men det er kanskje litt lite «stesj» for folk flest. 

Så jeg tenkte jeg kunne spørre KG folker hva som er et «must» på tacobordet. 

Det jeg ser for meg:

Lefser, Taco-shell, Taco mini tubes (for jeg vil ha det), agurk, mais, løk, rømme, salat, ost, kjøttdeig, paprika, salsa, guacemole.

Hva mer burde være tilgjengelig på en tacokveld? Savner noen noe? 

Takk for all evt. hjelp 😊 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei for meg er det viktigste ost og rømme og salsa, det har du alt tenkt på det jeg. 

Anonymkode: 3c45a...8f0

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det høres veldig godt ut det du har. Jeg er veldig glad i cherrytomater og rødløk. Så synes jeg det du har ellers er fint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Salat

Anonymkode: 5de33...c65

Gjest Jaská
Skrevet

Ser ut til at du har det som skal til for en god Taco kveld :)

Annanas? 

Nå fikk jeg lyst på Taco :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Refried beans, salat, mais, tomat, løk, ananas, ost, rømme, guacamole, salsa, agurk, oppkuttet avokado, paprika (gjerne forskjellige farger blandet), jalapeño, oliven. Hvis dere er mange ville jeg ha kjøpt en mild og en sterk eller medium saus, hvis du bare kjøper en, så kjøp mild.

Noen bruker også ketchup og Thousand Island-dressing (ja, folk kan være litt rare når det kommer til taco), men du trenger ikke sette det fram hvis ikke noen spør etter det.

Pass på å ha nok servietter og en duk som du ikke er redd for!

Anonymkode: 6622d...538

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi serverer ofte taco når storfamilien kommer på besøk. Vi er både kjøttetere og veganere. Vi har;

- Salat, paprika, tomat, agurk, rødløk og mais. 

- Kjøttdeig, refried beans og noen ganger vegansk "kjøtt". 

- Salsa (mild, hot og habanero), rømme, jalapeno, ost. 

- Lefser, tacoskjell, nacho-chips og noen ganger sånne "båter". 

Edit; glemte guac!! 

Endret av FantasDick
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jalapeno, syltet rødløk, fersk mango, Sticky fingers taco saus

Anonymkode: 633c0...e88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Viktigste for meg:

Soft tortilla eller tacoskjell

Kjøttdeig eller kylling

Salat

Paprika

Løk (helst rød siden den ikke smaker like sterkt rå som gul løk, men begge deler går fint egentlig)

Rømme

Salsa 

Guacamole

Ost

Anonymkode: 25be3...0fa

Skrevet

Jeg ville vært veldig fornøyd med det som er ramset opp i HI. 
Eventuelt hatt rødløk i tillegg. 

Det vi har pleid gjøre i alle kretser hvor jeg har vært med å spise taco er å spørre om det er noen som har noe "must have" til tacoen, og eventuelt sjekke om folk har preferanser på styrke på saus. Jeg selv synes Mild er veldig smakløs, og vil helst ha Hot. Men om det kun er Mild tilgjengelig, så bruker jeg ofte tre ganger så mye saus enn hva jeg ville gjort med Hot. 

Skrevet
På 15.3.2019 den 7.11, Ariana807 skrev:

Jeg skal servere taco til en gjeng. Jeg er ekstremt enkel i taco-veien. Agurk, mais, litt salat og kjøttdeig i en taco-mini-tube. Da har jeg det helt fantastisk, men det er kanskje litt lite «stesj» for folk flest. 

Så jeg tenkte jeg kunne spørre KG folker hva som er et «must» på tacobordet. 

Det jeg ser for meg:

Lefser, Taco-shell, Taco mini tubes (for jeg vil ha det), agurk, mais, løk, rømme, salat, ost, kjøttdeig, paprika, salsa, guacemole.

Hva mer burde være tilgjengelig på en tacokveld? Savner noen noe? 

Takk for all evt. hjelp 😊 

Jalapenos (eller hvordan det nå enn staves) er et must for meg 🤘

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har tacokrydder i kjøttdeigen?

Vi pleier å ha løk, tomat, paprika, agurk, ost, guacamole/avocado (alt hva jeg gidder), rømme, salsasaus, kidneybønner, mais, salat og nachochips. Har jeg champignon som må spises, steker jeg det sammen med kjøttdeigen. Vi bruker stort sett lefser, men av og til pita eller disse begerne. Siden jeg skal bedni vekt, blander jeg som regel alt til en salat, og kutter ut lefser etc. Av og til kjøper jeg hodekål og bruker som tacoskjell supergodt, sunt og lite kalorier :)

I kjøttdeigen/karbonadedeigen tilsetter jeg litt hvitløk og chili. 

En variant alle her i huset elsker, er vestlandslefser delt i 4 ruter (bruker 8 lefser), fylt med tacokjøttdeig, ost på toppen, samt litt løk og paprika i strimler. Inn i ovnen. Serveres med guacamole, rømme og salsasaus. Perfekt "plukkemat" og god kald 😊

Anonymkode: b73c4...159

Skrevet

Hjemmelaget guacamole med hvitløk & chilli, aldeles nydelig! Ligger oppskrift når du googler. 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg ville vært veldig fornøyd med det som er ramset opp i HI. 
Eventuelt hatt rødløk i tillegg. 

Det vi har pleid gjøre i alle kretser hvor jeg har vært med å spise taco er å spørre om det er noen som har noe "must have" til tacoen, og eventuelt sjekke om folk har preferanser på styrke på saus. Jeg selv synes Mild er veldig smakløs, og vil helst ha Hot. Men om det kun er Mild tilgjengelig, så bruker jeg ofte tre ganger så mye saus enn hva jeg ville gjort med Hot. 

Medium er safe. Man kan ikke forvente at man får nøyaktig den samme tacokvelden hos andre som hos seg selv, så tenker dette er et fint kompromiss. 

Anonymkode: 3638e...ad7

• Liker 1
Skrevet

Tortilla, krydret kjøttdeig, strimlet kylling, salat, mais, paprika, rødløk, revet ost, salsa, rømme og hjemmelaget guacamole!

Og kald cola!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...