Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor går jeg ned i vekt og føler meg bedre, og mindre pløsete når jeg spiser knekkebrød i stede for brød? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1 knekkebrød har ca samme kaloriinnhold som en halv brødskive. Så hvis du har erstattet hver brødskive med ett knekkebrød, får du i deg færre kalorier.

Anonymkode: 22878...c46

Skrevet

Men kan det være noe mer? Feks at det ikke brukes gjær i knekkebrød?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, ordinarygirl skrev:

Men kan det være noe mer? Feks at det ikke brukes gjær i knekkebrød?

Det kan også ha noe å si ja angående at man ikke blir oppblåst på samme måte av knekkebrød som av brød, i tillegg til andre eventuelle forskjeller i innholdet i det brødet du brukte å spise og de knekkebrødene du spiser nå. Mange knekkebrød har høyt innhold av fiber, noe som er fint for tarmene. Fiber "koster" bl.a. tarmene :) 

Kanskje inneholder det brødet du spiste en korntype som kroppen din ikke liker så godt, og at knekkebrødene inneholder andre typer korn?

Anonymkode: 22878...c46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mer mett av knekkebrød enn skiver. En skive spiser jeg opp veldig fort, mens et knekkebrød bruker jeg mer tid på + at det inneholder mer fiber. Dette er gunstig for vektnedgang.

Anonymkode: 1b9e4...951

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Færre karbohydrater?

Anonymkode: e92db...d84

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mindre kalorier, mer fiber og man bruker lengre tid på å tygge knekkebrød enn myke brødskiver. Metthetsfølelsen slår inn etter 15 min ca, og man rekker gjerne å sluke flere brødskiver mens man ennå tygger på det samme knekkebrødet. 

Anonymkode: 46be6...eab

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...