beige Skrevet 14. mars 2019 #1 Skrevet 14. mars 2019 Hvorfor går jeg ned i vekt og føler meg bedre, og mindre pløsete når jeg spiser knekkebrød i stede for brød? 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #2 Skrevet 14. mars 2019 1 knekkebrød har ca samme kaloriinnhold som en halv brødskive. Så hvis du har erstattet hver brødskive med ett knekkebrød, får du i deg færre kalorier. Anonymkode: 22878...c46
beige Skrevet 14. mars 2019 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2019 Men kan det være noe mer? Feks at det ikke brukes gjær i knekkebrød? 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #4 Skrevet 14. mars 2019 Akkurat nå, ordinarygirl skrev: Men kan det være noe mer? Feks at det ikke brukes gjær i knekkebrød? Det kan også ha noe å si ja angående at man ikke blir oppblåst på samme måte av knekkebrød som av brød, i tillegg til andre eventuelle forskjeller i innholdet i det brødet du brukte å spise og de knekkebrødene du spiser nå. Mange knekkebrød har høyt innhold av fiber, noe som er fint for tarmene. Fiber "koster" bl.a. tarmene Kanskje inneholder det brødet du spiste en korntype som kroppen din ikke liker så godt, og at knekkebrødene inneholder andre typer korn? Anonymkode: 22878...c46 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #5 Skrevet 14. mars 2019 Jeg blir mer mett av knekkebrød enn skiver. En skive spiser jeg opp veldig fort, mens et knekkebrød bruker jeg mer tid på + at det inneholder mer fiber. Dette er gunstig for vektnedgang. Anonymkode: 1b9e4...951 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #6 Skrevet 14. mars 2019 Færre karbohydrater? Anonymkode: e92db...d84 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #7 Skrevet 14. mars 2019 Mindre kalorier, mer fiber og man bruker lengre tid på å tygge knekkebrød enn myke brødskiver. Metthetsfølelsen slår inn etter 15 min ca, og man rekker gjerne å sluke flere brødskiver mens man ennå tygger på det samme knekkebrødet. Anonymkode: 46be6...eab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå