Gå til innhold

Vernepleiere: Hvordan er arbeidstidene deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber dere turnus eller dag?

Hvor? 

Hvis turnus, jobber dere feks hver tredje helg?

Hvor lenge varer vaktene deres?

Fortell gjerne om fordeler og ulemper, og ellers om yrket :) 

Jeg spør ettersom jeg ser på mange stillingsannonser for vernepleiere med forskjellige arbeidstider. Feks i boligtjenesten har jeg sett både "vanlig" turnus og 2-delt turnus med arbeid hver 3. helg - betyr det da at man ikke jobber helg utenom dette? Er det vanlig at vernepleiere jobber natt? Hvor er det i så fall vanlig/ikke vanlig? Varierer helt sikkert fra sted til sted også, men vil gjerne høre om deres situasjon. 

Mange dumme spørsmål fra meg nå, men jeg vil bare være helt sikker på hva jeg går til når jeg søker vernepleie! :) Eller, helt sikker blir man jo aldri, men så sikker som jeg kan bli!

Anonymkode: d17a1...bd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber dere turnus eller dag?

Hvor? 

Hvis turnus, jobber dere feks hver tredje helg?

Hvor lenge varer vaktene deres?

Fortell gjerne om fordeler og ulemper, og ellers om yrket :) 

Jeg spør ettersom jeg ser på mange stillingsannonser for vernepleiere med forskjellige arbeidstider. Feks i boligtjenesten har jeg sett både "vanlig" turnus og 2-delt turnus med arbeid hver 3. helg - betyr det da at man ikke jobber helg utenom dette? Er det vanlig at vernepleiere jobber natt? Hvor er det i så fall vanlig/ikke vanlig? Varierer helt sikkert fra sted til sted også, men vil gjerne høre om deres situasjon. 

Mange dumme spørsmål fra meg nå, men jeg vil bare være helt sikker på hva jeg går til når jeg søker vernepleie! :) Eller, helt sikker blir man jo aldri, men så sikker som jeg kan bli!

Jobber todelt turnus med jobb hver fjerde helg (langvakt). Todelt turnus med dag og aften. Jobber i bolig. På sykehus har de gjerne tredelt turnus, og noen plasser egne nattevakter (sykepleier/vernepleier) jeg jobber ikke natt. 

Fordeler: Fri i turnus ofte, i ukedager. Gjerne slik at det blir langhelg. 

Minus: Tapt tid med barn. Mye sen jobbing. Jobber i julen, påske etc. 

Anonymkode: 2957b...ee0

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jobber todelt turnus med jobb hver fjerde helg (langvakt). Todelt turnus med dag og aften. Jobber i bolig. På sykehus har de gjerne tredelt turnus, og noen plasser egne nattevakter (sykepleier/vernepleier) jeg jobber ikke natt. 

Jobber 7.5-8 timer per vakt. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Har du fri de helgene mellom langvaktene? Eller har du todelt turnus i helgene også?

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Har du fri de helgene mellom langvaktene? Eller har du todelt turnus i helgene også?

Jobber 12,5 time lørdag og søndager. Ingen jobb helger utenom. 

AnonymBruker
Skrevet

100% i bolig, todelt turnus med jobb hver tredje helg. Skal egentlig kun jobbe den helga men hender det av og til blir beordring pga mangel på folk. Har vakter på mellom 6 og 8,5 timer, ingen langvakter. Mest dagvakter i ukedagene, ca 1 kveldsvakt i uka. 

Anonymkode: 36eca...592

AnonymBruker
Skrevet

Jobber dere turnus eller dag? Turnus

Hvor?  Kommunal bolig

Hvis turnus, jobber dere feks hver tredje helg? Jobber hver 3. helg

Hvor lenge varer vaktene deres? 13 timer langvakter og uke med fri mellom hver arbeidsperiode. 

Fortell gjerne om fordeler og ulemper, og ellers om yrket :) 

Anonymkode: 1c63e...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...