moroklompen Skrevet 14. mars 2019 #1 Skrevet 14. mars 2019 Noen som er flinke på mengder som kan se over listene min her? Har jeg for lite utvalg av kjøtt/fisk/salater? Noe du syntes mangler? Leste ett sted man skulle beregne 60 gr av hvert kjøtt og 40 gr av tilbehøret så har tatt utgangspunktet i dette. Konfirmanten vil ha buffet men ikke en typisk norsk en men en blanding. Vi blir 50 stk og selskapet er på ettermiddagen. Jeg har planlagt å ha: Kjøtt/fisk: -Kyllingvinger med div dipper og selleristenger - Handle inn 4 kg kylling og 3 pk selleri -Langtidstekte koteletter surret i løk - 4 kg koteletter -Tyrkiske kjøttkaker/pølser - 100 stk -Svinestek - 3 kg -Grillspyd med kylling - 3 kg -Vårruller - 100 stk - Spekeskinke - 3 kg -Roastbeef med remulade, rødløk og sylteagurk - 3 kg -Røkelaks - 3 kg Salater: -Waldorffsalat - 2 kg - Kremet potetsalat - 2 kg poteter -Potetsalat med urter og olje - 2 kg poteter -Brokkolisalat med bacon - 2 kg -Pastasalat med div grønnsaker - 2 kg - Cesarsalat med krutonger og bacon - en stor bolle med 1 kg bacon -Vannmelonsalat med rødløk og fetaost (Bør jeg kutte en av salatene her?) Diverse tilbehør: -Kremet mais - Ca 1,5 kg mais -Fløtegratinerte poteter eller potetbåter? - 2 kg -Eggerøre - 50 egg -Dadler med bacon - Ca 100 stk -Quiche Lorraine pai - 2 stk -Lefser med tomat, pesto og mozzarella - 100 biter -Gryterett med ris og kylling - en vanlig stor gryte -Ostefat med brie, manchego, gouda,n marmelader og ett par pakker med druer -Bruchetta med tomat - Ca 100 små baguettskiver -Melon I skiver - 3.4 stk -Foccacia - 4 stk -Godt brød - 3 stk Dressinger/dipper: -Tzatziki -Hummus -Grillet paprikadip -Ranchdressing -Remulade -Aioli -Pesto -Smør Til dessert: 7 forskjellige kaker Smuldrepai Noe jeg bør ha mer/mindre av eller noe jeg mangler? Setter veldig stor pris på svar :-D
miaw Skrevet 14. mars 2019 #2 Skrevet 14. mars 2019 Jeg synes det hørtes veldig mye ut, spesielt på kjøtt/ fisk. 100 pølser? Hva med å kutte noe der, mye tung mat. Hadde gått for noe lettere, og minst et vegetaralternativ. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #3 Skrevet 14. mars 2019 Er ikke så flink på mengdeberegning selv, men vil tro du har nok i massevis!! Men brød og foccacia MÅ du beregne mer av! Det går ALLTID mye brød! Bedre at det er 3 brød for mye enn et halvt for lite. Anonymkode: bd241...69a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå