Gå til innhold

Kan jeg ta av katten bodyen den fikk på seg etter sterilisering??!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, hunnkatten våres ble sterilisert sist torsdag, altså 1 uke siden, og har gått med body siden.. utenom igår for da prøvde jeg å ta den av for at hun skulle få vaske seg litt. Men bodyen er VIRKELIG stram, den passer akkurat nok til at jeg får knappet den sammen bak med rumpa, men den er ganske tett inn på pelsen og bodyen har i tillegg en hals, som er utrolig stram rundt halsen hennes, så når jeg skulle ta den av henne måtte jeg dra den av, og det va vanskeligt å få hodet hennes gjennom hullet igjen når jeg skulle ta den på. Hun ble også SKJEMPEGLAD når jeg tok den av, hun hoppet rundt å lekte og så virkelig ut til å nyte livet. Etter jeg tok den på igjen (samboeren måtte hjelpe meg og holde henne) så lå hun bare i senga og ville ikke røre på seg. Nå har hun sittet lenge midt på gulvet i stua og ser deprimert ut. Får så vondt av henne for det ser såå ukomfortabelt ut. Tror dere jeg kan ta den av? 

Igår så det ut som hun slikket på såret når bodyen var av, så er redd hun skal slikke og få betennelse hvis jeg tar den av. For hvis jeg tar den av vil jeg ikke ta den på igjen da det var så vanskeligt siden den var så stram, og hun hater den bodyen. Tenkte på å kjøpe et plaster på apoteket og ta dette på henne, og la henne gå uten body.. men jeg vet ikke. Plasteret hun hadde på seg har falt av, sånn som det skulle gjøre, så hun har ikke plaster på, bare body. Hva tenker dere? Dyrlegen sa egentlig at bodyen skulle av når jeg skulle på kontroll hos de. Men det er ikke før neste torsdag. 

Nevner også at jeg syns jeg husker de sa hos dyrlegen at det er innvendige sting, og jeg har heller ikke sett noen sting. 

Anonymkode: 990f3...ead

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri brukt body eller plaster (eller krage) på mine katter som har blitt kastrert (sterilisering gjøres sjeldent lenger, de kastrerer også hunnkatter). Her hadde pus i tilleg utvendige sting, hu lot det være. Å når det er en uke siden kastrering ville jeg Tatt den av å bare latt det være, det går i de fleste tilfeller helt fint. Men vær litt obs på om hun blir intens med vaskingen. 

Anonymkode: c30f4...20b

AnonymBruker
Skrevet

Min hunnkatt var veldig utilpass med body etter kastreringen, så jeg ringte dyrlegen etter en uke og spurte om den kunne tas av. I utganspunktet skal den sitte på i ti dager. De sa det gikk helt fint, bare at jeg måtte sjekke såret. Det var allerede grodd fint, og katten vasket ikke seg noe mer der enn andre steder:)

Anonymkode: 11dbc...3b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min hunnkatt var veldig utilpass med body etter kastreringen, så jeg ringte dyrlegen etter en uke og spurte om den kunne tas av. I utganspunktet skal den sitte på i ti dager. De sa det gikk helt fint, bare at jeg måtte sjekke såret. Det var allerede grodd fint, og katten vasket ikke seg noe mer der enn andre steder:)

Anonymkode: 11dbc...3b3

Ok tusentakk :) tror kanskje jeg skal ta den av da, syntes så synd på henne, og såret ser jo ut til å gro fint 

Anonymkode: 990f3...ead

Skrevet

For noen måneder siden steriliserte vi hunnkatten vår og hun var også veldig utilpass i bodyen. Etter tre-fire dager så endte vi opp med å ta den av. Vi holdt øye med henne i tilfelle hun ble manisk på slikkingen, men det gikk veldig greit. Litt slikking innimellom bare. 

Om du er veldig bekymret, så kan du jo ta den på om natten når ikke du får holdt oppsyn, men la den være av på dagtid. 

Det går nok helt fint. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Min beit sund bodyer sin to ganger så jeg klipte til en lodden sokk og kledde på henne. Den likte hun bedre. Hun vasket den som om det skulle være hun selv. Hun måtte gå med boddy i 3 uker fordi hun var så fæl å bite på stingene.

Anonymkode: bf998...693

• Liker 1
Skrevet

Kan dere ikke spørre dyrlegen om dere evt kan bruke krage i stedet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...