Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller andre boliger for hjelpetrengende? Jeg leser om saker hvor pasienter har blitt brannskadet etter bading og jeg lurer da på om det skyldes inkompetente ansatte, dårlige rutiner eller sløvhet etter å ha jobbet for mange timer?

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Pipaluk skrev:

Eller andre boliger for hjelpetrengende? Jeg leser om saker hvor pasienter har blitt brannskadet etter bading og jeg lurer da på om det skyldes inkompetente ansatte, dårlige rutiner eller sløvhet etter å ha jobbet for mange timer?

Erfaringer?

Ikke på min jobb. Men på sykehjem husker jeg det ofte var uhell med beboere.  

Lav bemanning er jo hovedårsak vil jeg tro. Gode rutiner og høy bemanning er et pluss. 

Anonymkode: bb0fc...cce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Saken med brannskade etter bading er helt sykt. Et oppegående menneske ville ikke tappet et badekar fullt og deretter hoppet oppi uten å kjenne på temperaturen - da gjør man ikke det med brukere heller. På grunn av dette er nok akkurat denne saken personavhengig. Vanligvis skyldes feil i helsevesenet dårlige arbeidsforhold. 

Anonymkode: b1116...5f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Saken med brannskade etter bading er helt sykt. Et oppegående menneske ville ikke tappet et badekar fullt og deretter hoppet oppi uten å kjenne på temperaturen - da gjør man ikke det med brukere heller. På grunn av dette er nok akkurat denne saken personavhengig. Vanligvis skyldes feil i helsevesenet dårlige arbeidsforhold. 

Anonymkode: b1116...5f1

Kan den ansatte ha vært rusa eller hatt en psykisk lidelse som har medført at vurderingsevnen har vært svekket? Det er også en teori da vedkommende også har fagbrev i dette

Anonymkode: 03125...6ca

AnonymBruker
Skrevet

Eller g rett og slett glemt å kjenne etter? 

Anonymkode: 4e5e6...b91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi har hatt en alvorlig kvelningsskade med et hjelpemiddel. Vil ikke fortelle for mye. Var snakk om barn med pu som lekte med hjelpemiddel. De ansatte burde fulgt bedre med, og hjelpemiddelet burde vært sikret. Barnet overlevde, men det var kritisk, og barnet fikk varige skader.

Anonymkode: 6c757...bb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde et barn (alvorlig psykisk og fysisk handikappet) som døde pga nattevakt sov på jobb og ikke fikk med seg at hn fikk anfall. Mange år siden. 

Anonymkode: 358b4...ce5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde et barn (alvorlig psykisk og fysisk handikappet) som døde pga nattevakt sov på jobb og ikke fikk med seg at hn fikk anfall. Mange år siden. 

Anonymkode: 358b4...ce5

Hvilke konsekvenser fikk det?

Anonymkode: 03125...6ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...