AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #1 Del Skrevet 14. mars 2019 Jeg ønsker meg en ekstra jobb, og kunne godt tenke meg å jobbe med noe innen helse, da jeg på sikt skal utdanne meg innen det. Men veldig få ansetter folk uten utdannelse! Jeg har kun generell studiekompetanse og VG1 helse og oppvekst på vitnemålet, men ingen høyere utdannelse enda. Ser nå at det søkes etter pleieassistenter i kommunen. Ser ikke ut som at det er en stilling som krever lang utdannelse eller erfaring. Noen som vet noe om dette? Hva innebærer denne stillingen, er det lett å få fast jobb etter endt vikariat, lett å få ekstravakter, osv osv?? Anonymkode: 50232...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #2 Del Skrevet 15. mars 2019 Hei! Kommer an på hvor du søker jobb. I storbyene er det kanskje lettere å få jobb som p.assistent. Med det sagt, de foretrekker alltid pleieassistenter med helsefagligutdanning/under utdanning innen helse. Hvis du nevner at du har tenkt å studere noe innenfor helse, kan det også gjøre deg mer attraktivt for arbeidsgivere. Pleieassistenter utfører stell av beboere, noen steder lager man måltidene og hjelper til med mating. Man går kanskje tur med beboerne og er sammen med dem ut i stuen. Etterhvert kan man få opplæring i enkle prosedyrer som bytte av stomipose, katetisering og medisinutdeling, men dette er avhengig av hvor du jobber Det å jobbe som pleieassistent er en jobb man får uten noen spesiell utdanning, men det ansettes færre og færre faste pl.assistenter vil jeg tro. Dette er fordi noen kommuner pålegger at sykehjemmene har x antall fagpersonell på jobb. Er det lett å få fast jobb? Kan ikke si om det er lett, men når helsefagarbeidere på min jobb må ha flere jobber for å få en god nok lønn, utifra det vil jeg si at det ikke er lett å få fast jobb. Du kan muligens få en fast helgestilling (hver 3.helg). Hvorvidt det er lett å få ekstravakter avhenger av hvor mye sykdom og mangel på ansatte de har på avdelingen. Tar du et medisinkurs sånn at du kan dele ut medisiner vil det også bli enklere å få flere vakter. Jeg er spl. student og mine kommentarer er basert på egne erfaringer, og er på ingen måte en fasit Anonymkode: b2621...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #3 Del Skrevet 15. mars 2019 Pleieassistent er ufaglært, så den jobben kan du søke på. På min arbeidsplass har de sluttet å ansette assistenter pga at man etter en tid kan kreve fast jobb som tilsvarer den prosenten man har jobbet det siste året. Kommunen brant seg da på at de hadde mange assistenter som hadde krav på en ganske høy stillingsprosent. Nå var flere sv de under utdanning, men kommunen kunne risikerer å ha mange faste assistenter i høye stillinger - noe som kunne gå utover kompetansen på arbeidsplassen. Anonymkode: 24f53...4cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #4 Del Skrevet 15. mars 2019 Har jobba som pleieassistent i 5 år og høyeste stilling jeg har fått er 20%-ish helgestilling, men ofte jobbet tilsvarende 100% pga ekstravakter. Mye sykdom i denne yrkesgruppen, så de trenger alltid folk. Anonymkode: 5c1d8...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #5 Del Skrevet 15. mars 2019 Meld deg som ringevikar. Dette er lett å få bli de fleste steder og hvis du er dyktig får du etter hvert så mange vakter du bare vil. Anonymkode: f3562...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå