AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #1 Skrevet 14. mars 2019 Hei. Jeg jobber med kundeservice og nå har vi en ny på jobben. De vil at personen skal sitte vedsiden av meg og høre på samtalene mine for å lære men det er svært ubehagelig for meg og vil helst ikke det så er det frekt å si nei til det? Anonymkode: e0f35...9a0
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #2 Skrevet 14. mars 2019 Du kan alltids prøve si nei, men det er storsett forventet at man skal være med å bidra til opplæring av nye i slike jobber. Anonymkode: 3743a...d52 7
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #3 Skrevet 14. mars 2019 Det tyder vel heller på at leder syns du gjør en god jobb når de ønsker at den nye skal ha medlytt med akkurat deg. Høres mest ut som du er usikker på deg selv og dine evner, og det burde du jobbe med uavhengig av medlyttet. Anonymkode: 3e7ec...3ff 3
Million Skrevet 14. mars 2019 #4 Skrevet 14. mars 2019 Hæ? Si nei til noe som inngår i jobben? Det synes jeg ikke du kan. Det er alles ansvar å lære opp nye så de blir gode i jobben sin. Man kan ikke sitte der og si "ikke meg, jeg liker det ikke". Det er jobben din. Jeg hadde mange nye med meg på telefon når jeg jobbet i kundeservice, og det var selvfølgelig helt ok. De lærer veldig mye av å få høre faktiske samtaler og løsninger og svar. 5
Glitnir Skrevet 14. mars 2019 #5 Skrevet 14. mars 2019 Det er ikke bare frekt, men også i strid med dine forpliktelser som arbeidstaker. 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. mars 2019 #6 Skrevet 14. mars 2019 1 minutt siden, Glitnir skrev: Det er ikke bare frekt, men også i strid med dine forpliktelser som arbeidstaker. Dette!
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 14. mars 2019 #7 Skrevet 14. mars 2019 4 minutter siden, Glitnir skrev: Det er ikke bare frekt, men også i strid med dine forpliktelser som arbeidstaker. Er det virkelig det? Må man gjøre alt de sier på jobben fordi man er forpliktet til det? Er det ikke sunt at TS setter grenser for seg selv?
Leonetta Skrevet 14. mars 2019 #8 Skrevet 14. mars 2019 Hos oss blir vi som oftest spurt om å ha andre på medlytt, men det er forventet at en sier ja, slik at reelt valg har en vel ikke. Ved opplæring så blir nye plassert rundt på medlytt hos alle så ingen slipper unna. Det er ikke frekt å be om å slippe, men det du må antagelig ha bedre grunner enn det du har for å få slippe.
The Kitten Skrevet 14. mars 2019 #9 Skrevet 14. mars 2019 6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Er det virkelig det? Må man gjøre alt de sier på jobben fordi man er forpliktet til det? Er det ikke sunt at TS setter grenser for seg selv? Den grensen kan hun fint sette ved en annen anledning. Å være så lite imøtekommende når man får en ny kollega er bare flaut. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #10 Skrevet 14. mars 2019 Jeg synes at hvis du er egnet til kundeservice, så må du også være egnet til kollegaservice. DET ER JOBBEN DIN. Anonymkode: 69e51...8a1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 14. mars 2019 #11 Skrevet 14. mars 2019 TS; er det en spesiell grunn til at du sliter særlig med denne situasjonen? Eller er det et allment ubehag de fleste ville kjent på?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #12 Skrevet 14. mars 2019 4 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Er det virkelig det? Må man gjøre alt de sier på jobben fordi man er forpliktet til det? Er det ikke sunt at TS setter grenser for seg selv? Ville du ha likt å være ny på en arbeidsplass der kollegaene dine var så lite imøtekommende? Anonymkode: a7335...b3a 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #13 Skrevet 14. mars 2019 Hvis de spør deg om en nyansatt kan høre på samtalene dine så kan du si nei. Hvis de sier at en nyansatt skal høre på samtalene dine så kan du ikke si nei. Ser du forskjellen? Anonymkode: ab152...e32
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #14 Skrevet 18. mars 2019 På 14.3.2019 den 17.34, Million skrev: Hæ? Si nei til noe som inngår i jobben? Det synes jeg ikke du kan. Det er alles ansvar å lære opp nye så de blir gode i jobben sin. Man kan ikke sitte der og si "ikke meg, jeg liker det ikke". Det er jobben din. Jeg hadde mange nye med meg på telefon når jeg jobbet i kundeservice, og det var selvfølgelig helt ok. De lærer veldig mye av å få høre faktiske samtaler og løsninger og svar. selvfølgelig kan man si nei. det gjør jeg når jeg ser at tiden ikke strekker til. men i dette tilfellet blir det for dumt å si nei. Anonymkode: 38acd...f6b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #15 Skrevet 18. mars 2019 Jeg hadde i hvert fall synes det var veldig ekkelt som nyansatt dersom en av mine nye kollegaer "nektet" å gi meg nødvendig opplæring fordi det var "ubehagelig". Å være imøtekommende, hjelpsom og hjelpe til med opplæring synes jeg er en selvfølge når man får nye kollegaer. Tenk om alle sier nei fordi det er ubehagelig? Skal man si nei til dette må man ha en veldig god grunn, tenker jeg. Anonymkode: d2e69...2e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå