Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig jeg er helt idiot, men jeg forstår ikke hva de spør etter i denne eksamensteksten.

BAKGRUNN

Aktivitet brukt i ergoterapisammenheng er knyttet til mål og mening. Mål og mening kan sees i forhold til individ, grupper og/eller den kulturelle/samfunnsmessige sammenhengen. Det er et unikt menneskelig behov å forstå og kunne gi mening til våre opplevelser. Å analysere aktiviteter (kjente eller ukjente) og legge til rette for mestring, er en del av ergoterapeuters kjernekompetanse. For å forstå fagets rikdom og kompleksitet er det viktig å ha egenerfaring i å gjennomføre analyseprosessen selv. Det du blir oppmerksom på når du selv utfører noe, når du er aktiv deltager, er unikt. Disse nyansene kan du ikke tilegne deg ved å lese bøker. De må erfares. Som observatør legger du inn en mengde tolkninger når du ser og hører, eksempelvis bevegelser i forskjellig tempo, hører stemmer, tonefall, stillhet, volum m.m. Slike tolkninger må vi være bevisste.

LÆRINGSUTBYTTE

Kunnskap: Studenten..

· kan gjøre rede for kunnskapsgrunnlaget i ergoterapi: paradigme, begrepsmodeller og relatert viten

· har kjennskap til hvordan aktivitetsutførelse er et resultat av samspillet mellom mennesker, aktiviteter og omgivelser og hvordan dette påvirker menneskets helse og livskvalitet

· kan gjøre rede for trinnene i aktuelle ergoterapeutiske arbeidsprosesser · har forståelse for ergoterapeutens rolle og profesjonsutøvelse innen ulike sektorer

· Har kunnskap om kunnskapsbasert praksis sin historie og egenart · Har kunnskap om betydningen av å reflektere over egen praksis      

Ferdigheter: Studenten..

kan beherske aktivitetsanalyser for å tilrettelegge for å fremme individets mestring av hverdagslige aktiviteter  

· kan anvende kunnskap fra psykologi, anatomi og fysiologi i arbeid med aktivitetsanalyse

· kan benytte ulike kartleggings- og datainnsamlingsredskaper · kan anvende studentaktive læringsformer

Generell kompetanse: Studenten...

kan formidle ergoterapi og annet sentralt fagstoff både skriftlig og muntlig

· har kjennskap til planlegging og refleksjon over ergoterapeutens arbeidsoppgaver innen ulike arbeidsområder

· er klar over betydningen av samarbeid med brukere og andre fagpersoner

· er klar over egne læringsmål og arbeide selvstendig for å nå disse

Er det noen her som kan være så snill og hjelpe meg med hva de egentlig spør etter? 

Anonymkode: 84f79...0d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det HELE oppgaven? Hjemmeeksamen? 

Enig i at det i såfall er vanskelig å få tak på akkurat hva de er ute etter 😅

Hvor mange ord skal oppgaven være på?

Anonymkode: 24cad...148

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det HELE oppgaven? Hjemmeeksamen? 

Enig i at det i såfall er vanskelig å få tak på akkurat hva de er ute etter 😅

Hvor mange ord skal oppgaven være på?

Dette er hele oppgaveteksten ja. Er hjemmeeksamen som skal være på 2000 ord.

Læreren mener det står «klart og tydelig hva de spør etter» 

AnonymBruker
Skrevet

Huff, ja da hadde jeg bare gått ut i fra læringsmålene jeg. Og knyttet det som står i teksten til de, slik at de er dekket.

Jeg er sykepleier, så vet jo ikke hvordan dette faget har vært lagt opp 😅

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan absolutt ikke hjelpe så denne posten er null verdt, men hvis det er en (mager) trøst så skjønner heller ikke jeg hva det spørres etter. Virker jo mer som om det er kriteriene for bedømmelse av oppgaven de har listet opp. Er du sikker på det ikke mangler et ark (evt. en fil)? 

• Liker 18
Skrevet

Det der er ingen komplett oppgave. Det er ingen problemstilling som må besvares 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Takk til dere som har forsøkt å hjelpe. Det mangler visst ingenting i oppgaveteksten. Men jeg ser jo ikke hva som er oppgaveteksten her?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha skrevet om læringsmålene i sammenheng med teksten, men spør gjerne hva dine medstudenter har gjort. Jeg synes denne eksamensoppgaven fortjener en klage da det ikke kommer klart frem hva man skal svare på. 

Anonymkode: 5bbfc...e83

• Liker 4
Skrevet

Send de en mail, det der er en mangelfull oppgavetekst.

• Liker 7
Skrevet

Det er på ingen måte klart og tydelig hva oppgaven er... har du medstudenter du kan spørre?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det der er jo ingen eksamensoppgave, men læringsmål hva du skal kunne i emne. Jeg hadde spurt medstudenter om jeg hadde vært deg😊

Anonymkode: 6382c...64c

• Liker 2
Skrevet

Den ser jo helt ukomplett ut. "Bakgrunn", okei, men den går jo aldri over i en problemstilling. Bør absolutt sendes inn en klage, og underviserne er komplette idioter om de mener dette er tydelig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det der er jo bare læreplan 🤔 den «oppgaven» fortjener en saftig klage 

Anonymkode: 009bd...c26

• Liker 3
Skrevet

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det der er jo bare læreplan 🤔 den «oppgaven» fortjener en saftig klage 

Anonymkode: 009bd...c26

Det er nok ts som ikke har funnet den faktiske oppgaven... 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, FrodeF skrev:

Det er nok ts som ikke har funnet den faktiske oppgaven... 

Må du være ufordragelig i alle tråder du deltar i. 

Dette er alt jeg har fått, Jeg kan ikke lese noe mer enn det som faktisk står der. 

Til dere andre: Tusen takk for hjelpen! Føler meg mindre dum nå som det ikke bare er jeg som ikke forstår oppgaven. 

• Liker 14
Skrevet

Mangler noe vesentlig her.... 

• Liker 3
Skrevet

Ser veldig ut som om du mangler side 2 hvor oppgaven skal stå? 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er 100 % sikkert ikke en eksamensoppgave. Du må skynde deg å få rede på hva som har skjedd, om det bare er du som er rammet av denne feilen, eller om det er flere.

Anonymkode: 5c8fc...cab

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Som mange andre sier her, så mangler en del av oppgaven. Det du har fått her er bakgrunnen for problemstillingen og kompetansemålene knyttet til den. 

Anonymkode: 83829...88d

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke ta en skjermdump av teksten, sende  den til faglærer og spørre om han er sikker på at det ikke mangler noe? Det der er jo som mange andre sier, bare læringsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...