AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #1 Skrevet 14. mars 2019 Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, så jeg søker råd her. Jeg føler at barnehagen bidrar til at barnet mitt blir lite selvstendig. Barnet er 2år og hun sitter alltid på fanget til barnehagepersonalet når jeg vi leverer og henter. Til å begynne med, syntes vi det var trivelig at barnehagen tar godt vare på barnet, men nå syns vi det er plagsomt. Det er spesielt to som alltid har barnet vårt på fanget. Jenta vår er trygg og aktiv, men i barnehagen har vi inntrykk av at hun er lite aktiv. Hver morgen, når vi leverer så går jenta vår rett til de andre barna i barnehagen og leker. Når de to ansatte er der blir jenta vår tatt ut av leken og plassert på fanget av personalet. Da snakker de med uforståelig baby-stemme til barnet enda jenta vår har ett tydelig språk. Vi trøstet oss med at dette gjelder kun ved levering og henting, men i helgen snakket møtte vi noen av de eldre barna i barnehagen som sa at jenta vår alltid sitter på fanget til N.N eller N.N. Igår, da barnet falt på rompa da jeg leverte reagerte jeg med Oi, opp igjen for barnet ko da hun falt. Barnet lo og fortsatte å liksom-falle på rompa. Den ene ansatte i barnehagen så dette og løftet barnet og trøstet barnet vårt med trist stemme og nærmest skjøv hodet hennes på skulderen for å trøste. Da ble barnet vårt redd og begynte å hyle. Da ville hun bare til meg. Hjemme er barnet selvstendig til tross for sin alderen. Hun tilbringer mye tid med tante og onkel som er barnelege og barnepsykolog. Så om det skulle være unormalt der, ville de sagt ifra. En annen ting er at vi blir ofte (hver måned) oppringt av barnehagen fordi barnet er «syk». Når en av oss kommer til barnehagen sitter hun på fanget, men klatrer fra fanget og løper mot meg. Mens en av oss snakker med personalet som kan vare til opptil en time, blir barnet utålmodig og leker med de andre barna. Ikke noe tegn til syk eller feber. Nå spør vi dere kjære foreldre om er vi hysteriske eller er det unormalt at barnet vårt blir behandlet slik i barnehagen? Nå er det dessverre slik at en av de som alltid har barnet vårt på fanget også lederen i barnehagen. Og vi er litt forsiktig med å ta opp ting med henne for hun tar alt så personlig og er litt «dramatisk» seg. Det var da jeg kommenterte sukkerforbruket i barnehagen, noe jeg syns er litt i overkant mye. Hver fredag får de sjokolade eller is servert. Hva mener dere som har barn i barnehagen? Er dette normalt? Anonymkode: 2a2a5...0af 1
Gjest BearMama Skrevet 14. mars 2019 #2 Skrevet 14. mars 2019 Det er selvsagt ikke normalt. Verken å behandle 2 åringen som en baby eller servere is og sjokolade en gang i uka. Ville tatt det opp med ledelsen.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #3 Skrevet 14. mars 2019 Det er ikke normalt slik du beskriver det. Jeg ville tatt det opp med styreren av barnehagen Anonymkode: ebcf8...9a6 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #5 Skrevet 14. mars 2019 Det høres helt feil ut!! De bremser utvikling på flere område her! Du betaler for at barnet ditt skal bli stimulert språklig, motorisk, leke, utvikle sosial kompetanse osvosvosv. Snakker med babystemme? Vi som jobber i bhg (jeg er bhglærer) skal være gode språkmodeller (dette og mye annet står i rammeplanen hvis du trenger noe å slå i bordet med). Ble litt småsjokkert nå. Ta det opp med styrer eller bytt bhg! Anonymkode: eac2a...fa3 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #6 Skrevet 14. mars 2019 Tusen takk for svar. Det varmer godt å høre at ingen av oss er hysteriske. Det sitter langt inne å ta det opp med styrer i barnehagen, da det er hun selv som driver med dette. Jeg er redd for at det forverrer situasjonen for barnet vårt, dersom vi tar dette opp med henne. Grunnet styrerens reaksjon. Vi har vurdert å flytte, men lysten er enda sterkere nå etter svarene deres i denne tråden. Tusen takk❤️ AB fa3: litt vanskelig å forklare det med babystemme, men barnehagestyrer bruker det jeg kaller «kosemose» språk til barnet mitt. Det kan hende hun gjør det til flere. Jeg har bare ikke vært så oppmerksom på det før. Anonymkode: 2a2a5...0af 2
Gjest BearMama Skrevet 14. mars 2019 #7 Skrevet 14. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Det varmer godt å høre at ingen av oss er hysteriske. Det sitter langt inne å ta det opp med styrer i barnehagen, da det er hun selv som driver med dette. Jeg er redd for at det forverrer situasjonen for barnet vårt, dersom vi tar dette opp med henne. Grunnet styrerens reaksjon. Vi har vurdert å flytte, men lysten er enda sterkere nå etter svarene deres i denne tråden. Tusen takk❤️ AB fa3: litt vanskelig å forklare det med babystemme, men barnehagestyrer bruker det jeg kaller «kosemose» språk til barnet mitt. Det kan hende hun gjør det til flere. Jeg har bare ikke vært så oppmerksom på det før. Anonymkode: 2a2a5...0af Hater kosemose språk på babyer og jeg 🙈 Kanskje best å bytte bhg om styrer er helt på bærtur?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #8 Skrevet 14. mars 2019 Er styrer så mye på avdeling? Er det liten barnehage barnet ditt går i? Anonymkode: ebcf8...9a6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #9 Skrevet 14. mars 2019 Gi beskjed til styreren i barnehagen. Anonymkode: 4e892...96d
AnnaS87 Skrevet 14. mars 2019 #10 Skrevet 14. mars 2019 Du bør absolutt ta det opp med ped.leder og evt styrer om det ikke blir bedre. Uansett om vedkommende er nærtakende eller ikke. Mange alarmer her på underlig "pedagogisk" opplegg. Ang sukkerforbruk er dette noe du kan ta via FAU også da det gjelder alle barna. I forhold til det du sier ihht til ditt barn bør du be om møte og at de straks endrer praksis. Spør spesifikt hvordan de arbeider med språk og hva de legger i god språkstimulering. Les deg opp på rammeplanen først hvis du ikke allerede har gjort det, og noter ned spesifikke punkter derfra som du kan argumentere med. Ikke at det egentlig skal være nødvendig, gud og hver mann skjønner at det der er merkelig praksis 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #11 Skrevet 14. mars 2019 Det høres ut som en merkelig og dårlig barnehage dessverre, ut fra dine beskrivelser. Litt usikker på hva du burde gjøre, iom at daglig leder tydeligvis bidrar til store deler av alt som høres feil ut. Men ta i første omgang en samtale likevel, dokumenter gjerne med en mail eller agenda. Bruk årsplan og rammeplan som en over her nevner. Dersom det ikke skjer endring så synes jeg du bør gå enda videre til barnehagekontor i bydel/kommune. Jeg ville uansett søkt om å bytte barnehage. Er selv ped.leder og kunne ikke godtatt noe av det du beskriver. Hva slags barnehage er dette, kommunal, privat eller familiebarnehage? Anonymkode: b7e00...631
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #12 Skrevet 14. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, så jeg søker råd her. Jeg føler at barnehagen bidrar til at barnet mitt blir lite selvstendig. Barnet er 2år og hun sitter alltid på fanget til barnehagepersonalet når jeg vi leverer og henter. Til å begynne med, syntes vi det var trivelig at barnehagen tar godt vare på barnet, men nå syns vi det er plagsomt. Det er spesielt to som alltid har barnet vårt på fanget. Jenta vår er trygg og aktiv, men i barnehagen har vi inntrykk av at hun er lite aktiv. Hver morgen, når vi leverer så går jenta vår rett til de andre barna i barnehagen og leker. Når de to ansatte er der blir jenta vår tatt ut av leken og plassert på fanget av personalet. Da snakker de med uforståelig baby-stemme til barnet enda jenta vår har ett tydelig språk. Vi trøstet oss med at dette gjelder kun ved levering og henting, men i helgen snakket møtte vi noen av de eldre barna i barnehagen som sa at jenta vår alltid sitter på fanget til N.N eller N.N. Igår, da barnet falt på rompa da jeg leverte reagerte jeg med Oi, opp igjen for barnet ko da hun falt. Barnet lo og fortsatte å liksom-falle på rompa. Den ene ansatte i barnehagen så dette og løftet barnet og trøstet barnet vårt med trist stemme og nærmest skjøv hodet hennes på skulderen for å trøste. Da ble barnet vårt redd og begynte å hyle. Da ville hun bare til meg. Hjemme er barnet selvstendig til tross for sin alderen. Hun tilbringer mye tid med tante og onkel som er barnelege og barnepsykolog. Så om det skulle være unormalt der, ville de sagt ifra. En annen ting er at vi blir ofte (hver måned) oppringt av barnehagen fordi barnet er «syk». Når en av oss kommer til barnehagen sitter hun på fanget, men klatrer fra fanget og løper mot meg. Mens en av oss snakker med personalet som kan vare til opptil en time, blir barnet utålmodig og leker med de andre barna. Ikke noe tegn til syk eller feber. Nå spør vi dere kjære foreldre om er vi hysteriske eller er det unormalt at barnet vårt blir behandlet slik i barnehagen? Nå er det dessverre slik at en av de som alltid har barnet vårt på fanget også lederen i barnehagen. Og vi er litt forsiktig med å ta opp ting med henne for hun tar alt så personlig og er litt «dramatisk» seg. Det var da jeg kommenterte sukkerforbruket i barnehagen, noe jeg syns er litt i overkant mye. Hver fredag får de sjokolade eller is servert. Hva mener dere som har barn i barnehagen? Er dette normalt? Anonymkode: 2a2a5...0af Foreslår at dere bytter bhg. Dette høres ut som både dårlig og upedagogisk stimulering, samtidig som det sannsynligvis fører til stor forskjellsbehandling for de øvrige barna. tenkte også på at dere snakker med personalet ved henting av sykt barn i opptil en time.., måtte lese flere ganger. Har selv ett hjertesykt barn, men ikke en gang vi okkuperer personalet så lenge av gangen. Det høres vanvittig lenge ut- hva snakker dere om ?? nei, ville desidert ha byttet, til en barnehage der barnet fikk en mer vanlig behandling. Det høres ikke sunt ut for deres barn å bli overfokusert på. Og de stakkars andre barna som ikke blir gjenstand for samme fokusering.. nei, bytt. Masse lykke til Anonymkode: 0013f...525
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #13 Skrevet 14. mars 2019 Bruker du opptil en time på henting?😲 Anonymkode: 9dc0b...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå