Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i går og i dag hvert veldig kvalm. Jeg kaster ikke opp, men jeg er utrolig kvalm i den grad at jeg ikke orker å gjøre stort. Orker ikke mat. Null matlyst.

Det er første måned uten p piller og hvor vi prøver :)  Så lurte på om dette er et vanlig symptom på eggløsning? Har forresten fått positiv eggløsningstest i går og i dag. 

Har også smerter på lik linje som smerter man får før menstruasjon, men kraftigere. Om dette faktisk er eggløsningstegn så er jeg redd for at jeg kommer til å ha en tung start på et evt. Svangerskap med mye kvalme. Aldri opplevd dette før. Har ikke sovet noe i natt heller. Var konstant kvalm. Sovnet Kl. 5 😕 

Anonymkode: 35093...b55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det er symptom på gravidet, omgangssyke, matforgiftnig, nervøsitet++++ men ikkeå eggløsning. 

Symptomer på eggløsning (de aller fleste merker ikke eggløsning i det hele tatt) er mer som mindre uttalte menssmerter. F.eks svake smerter fra eggstokkområdet.

Anonymkode: 996fe...ea9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir faktisk kvalm i forbindelse med eggløsning, men ikke så kraftig som du beskriver. Jeg har også ganske sterke eggløsningssmerter i nedre del av magen på én side. Det er nok ikke vanlig å bli veldig kvalm, så jeg vil tro det er sannsynlig at du har fått noe annet som tilfeldigvis kom akkurat samtidig som eggløsning. Kvalme i svangerskapet er derimot vanlig, men jeg tror ikke eggløsningskvalme er noe indikator på det. 

Anonymkode: 0825b...d51

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er symptom på gravidet, omgangssyke, matforgiftnig, nervøsitet++++ men ikkeå eggløsning. 

Symptomer på eggløsning (de aller fleste merker ikke eggløsning i det hele tatt) er mer som mindre uttalte menssmerter. F.eks svake smerter fra eggstokkområdet.

Anonymkode: 996fe...ea9

Ikke riktig.

Jeg blir gjerne kvalmen rundt eggløsning.

Men, ikke sånn som Ts beskriver - det høres mer ut som omgangssyke uten oppkast. 

Anonymkode: db330...85c

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke riktig.

Jeg blir gjerne kvalmen rundt eggløsning.

Men, ikke sånn som Ts beskriver - det høres mer ut som omgangssyke uten oppkast. 

Anonymkode: db330...85c

Sannsynligheten er stor for at egget slipper i dag da tempen ikke har økt ennå, og det har gått over ett døgn siden positiv test. Kvalmen er der ennå men i mye mindre grad heldigvis. 

Mulig det er som flere nevner. En sykdom som tilfeldigvis kom samtidig som eggløsningen skal skje. Får bare se igjen neste mnd. Om symptomene er lik. 

Ts 

Anonymkode: 35093...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...