AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #1 Skrevet 14. mars 2019 Men mamma og pappa de sier nei og ingen hjelper meg. Anonymkode: 9f61a...771
Ullvott Skrevet 14. mars 2019 #2 Skrevet 14. mars 2019 Da må du vente til du selv blir stor og ikke lenger blir bestemt over av far og mor 11
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #3 Skrevet 14. mars 2019 Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men om foreldrene dine sier nei nå, så er det noen få ting du kan gjøre. frem til du er så gammel at foreldrene dine ikke kan si nei, og du bor for deg selv i ett passende hus. Du kan begynne å spare penger til stor hund. Opprett en egen sparekonto som kun går til hund. Hund er nemlig dyrt, og rasehunder koster penger. Spar penger til forsikring, utstyr etc. Begynn å les deg opp om det å ha hund i det daglige, de forskjellige hunderasene. Bli rett å slett en liten ekspert. Selv om du ikke har hund selv, så kan du jo høre med lokale hundeklubber om du kan få komme på treninger og samlinger for å se og være en del av miljøet. Hund er gøy, men det er mye hard jobb, og jeg forstår veldig godt hvorfor foreldrene sier nei. Du syns nok at det er blodig urettferdig nå, men når du er voksen og får en valp selv, så skjønner du hva de mente.. (Snakker av egen erfaring her ) Anonymkode: f17dc...deb 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. mars 2019 #4 Skrevet 14. mars 2019 (endret) Jeg vil heller ha en liten hund....😉 Endret 14. mars 2019 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #5 Skrevet 14. mars 2019 Skal du ha stor hund bør du gå skikkelig inn for hundedressur osv. for å sikre at du alltid har full kontroll på dyret. Jeg ser stadig vekk hundeeiere med store hunder som ikke har kontroll på hundene sine, hvor hundene regelrett sleper sine eiere etter seg i stramt bånd. Den dagen disse hundene får det for seg at de skal angripe noe eller noen da har eierne ingen sjanse i havet til å stoppe situasjonen. Fatter ikke hva disse menneskene tenker med som skaffer seg så store og kraftige dyr. Alle er ikke som bikkja på Saltkråkan. Anonymkode: 6a5ee...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #6 Skrevet 14. mars 2019 Hvor gammel er du da? Jeg fikk selv egen hund som 12 åring, deretter nr. 2 som 14 åring. Nå er jeg 18 og jeg kan skrive under på at det er er MYE jobb og store utgifter. Husk at både vaksiner, hd/ad røntgen og øyelysning (hvert tredje år) koster mye penger. I tillegg til kurs og andre aktiviteter. Hele livet mitt sirkulerer rundt disse hundene, og når foreldrene dine er såpass negativt innstilt, ser sjansene for at de vil passe hunden små ut. Nå har jeg mellomstore hunder, som jeg kan ha med meg rundt til venner, men hadde de vært like store som rasene du viser her, så hadde nok ikke folk ønsket oss like mye velkommen. En stor hund tar mye plass, og spiser f.eks. mer. Antar at du er i skolealder, og da er du avhengig av at noen er hjemme med valpen(?) den første tiden. Du kan aldri være med noen hjem, eller finne på noe etter skoletid. MEN, hvis du derimot ikke har noen andre fritidsaktiviterer, og hund er en hobby du vil satse på, så anbefaler jeg deg å oppsøke ulike hundemiljøer. Bare å stille spørsmål om du lurer på noe. Hva vil du bruke hunden til? Lykke til Anonymkode: df3b0...4d7
netpuppy Skrevet 15. mars 2019 #7 Skrevet 15. mars 2019 (endret) 21 hours ago, AnonymBruker said: Skal du ha stor hund bør du gå skikkelig inn for hundedressur osv. for å sikre at du alltid har full kontroll på dyret. Jeg ser stadig vekk hundeeiere med store hunder som ikke har kontroll på hundene sine, hvor hundene regelrett sleper sine eiere etter seg i stramt bånd. Den dagen disse hundene får det for seg at de skal angripe noe eller noen da har eierne ingen sjanse i havet til å stoppe situasjonen. Fatter ikke hva disse menneskene tenker med som skaffer seg så store og kraftige dyr. Alle er ikke som bikkja på Saltkråkan. Anonymkode: 6a5ee...ec3 Jepp. Når naboens Leonberger fant ut at han måtte krysse veien for å sette min lille 6 kilos hund på plass, hadde ikke eieren så mye hun skulle sagt egentlig. Har heldigvis en hund med godt språk så jeg slapp bare ut båndet så han fikk dempe situasjonen selv og det gikk helt fint, men likevel en ekkel situasjon. Og dette var en dame som trente mye med hunden sin og var en ansvarlig hundeeier. Du har bare ikke sjans til å holde igjen når en så stor hund først har bestemt seg. Endret 15. mars 2019 av netpuppy 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #8 Skrevet 27. mars 2019 Det er fordi det blir foreldrene dine sin store hund. Anonymkode: 6c74e...cc7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå