AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #1 Skrevet 14. mars 2019 ..og det blir slutt etter 9 år. Bygde hus sammen, har 3 barn. Sitter uten noen ting. Har vel heller ikke krav på noe.. forholdet og dette gikk på tillit, jeg trengte aldri ha det på ett papir. Dumme meg. Jeg har flyttet.. Han sitter med huset og alt. Jeg sitter snart uten bosted, har ikke råd til å kjøpe ting osv. Føler jeg har tapt så sykt.. hater å være bitter.. men hva skal man gjøre liksom... Jeg hadde vært fornøyd med en avsluttende «symbolsk sum». Si feks 50.000 eller 100.000. Det er jo ingenting i det store og det hele ifht han som sitter med alt vi bygde opp. Anonymkode: 55722...291
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #2 Skrevet 14. mars 2019 Står du ikke som eier av huset? 50%? Står navnet ditt på evt. lån? Anonymkode: ef2fe...fd4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #3 Skrevet 14. mars 2019 Anbefaler deg å ta kontakt med advokat Anonymkode: 90672...94d
Gjest BearMama Skrevet 14. mars 2019 #4 Skrevet 14. mars 2019 Jeg ville kontaktet advokat. Når dere har vært sammen så lenge og det er barn involert så stiller du noe sterkere. Dersom det er ytt bidrag, men hvor bidragene etter omstendighetene ser ut til å falle under grensen for sameiestiftende bidrag, vil det fortsatt kunne være grunnlag for å kreve tilbake verdien av bidragene. Dette omtales som vederlagskrav. Vederlagskrav er en økonomisk kompensasjon for den fordelen den andre samboeren (den som eier verdiene) har opparbeidet grunnet den andre sitt bidrag. https://osloadvokatene.no/familie/samlivsbrudd/samboerkontrakt/
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #5 Skrevet 14. mars 2019 Eier du ikke halvparten av huset? Anonymkode: 57d72...eca
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #6 Skrevet 14. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: ..og det blir slutt etter 9 år. Bygde hus sammen, har 3 barn. Sitter uten noen ting. Har vel heller ikke krav på noe.. forholdet og dette gikk på tillit, jeg trengte aldri ha det på ett papir. Dumme meg. Jeg har flyttet.. Han sitter med huset og alt. Jeg sitter snart uten bosted, har ikke råd til å kjøpe ting osv. Føler jeg har tapt så sykt.. hater å være bitter.. men hva skal man gjøre liksom... Jeg hadde vært fornøyd med en avsluttende «symbolsk sum». Si feks 50.000 eller 100.000. Det er jo ingenting i det store og det hele ifht han som sitter med alt vi bygde opp. Anonymkode: 55722...291 Har du vært i jobb eller bare hjemme de 9 årene? Signerte du også på lånepapirene da dere lånte for å kjøpe tomt og bygge hus? Du sier du har flyttet, det trenger ikke å ha vært smart. Hvorfor vil du snart sitte uten bosted når du har flyttet? Jobber du i dag? Aller først trenger du å snakke med en advokat. Ikke umulig at JURK er det bra sted for deg å starte- https://www.facebook.com/JURK.no/ Anonymkode: 5e23e...666
~white lady~ Skrevet 14. mars 2019 #7 Skrevet 14. mars 2019 Du har satt deg selv i en utrolig dum situasjon. Men, ta kontakt med advokat. Du kan ha rett på deler av boligen. Hvordan skal dere gjøre det i forhold til barna?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå