Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tatt studiekompetanse som privatist? Har planer om å komme inn på 23/5 fra høsten 2020. Vet noen om det er mulig å lese selv og ta alle fagene som privatist? Altså lese selv?

Har søkt påbygg på videregående fra høsten. Må jeg delta på alle timene dette året? Noen som vet?

Anonymkode: da6a4...145

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt ett fag som privatist, fordi jeg ikke kom inn på voksenopplæringen i det faget, men resten av påbygg tok jeg i voksenopplæringen. Altså på videregående på kveldstid. Så jeg har prøvd begge deler, og kan med hånda på hjertet anbefale deg å ta så mange fag som mulig gjennom voksenopplæring, og å delta i timene. Det er så verdt det. Det er ekstremt mye mer lærerikt enn å sitte å nilese på egenhånd, pluss at du legger til deg gode vaner hvis du har tenkt å studere senere:) 

Anonymkode: 4c440...077

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar generell studiekompetanse via voksenopplæring og 23/5 regelen. Hva du må møte opp på varierer fra sted til sted, her er det sammin en gang i mnd og man må selv prioritere hvilke fag man skal innom i løpet av de tre timene det er undervisning. 

Du kan ta alle fagene som privatist, men vær da obs på at du må ta eksamen i ALLE fag. 

Nå er det noe nytt som gjør at de som tar voksenopplæring via 23/5 regelen (husker ikke om det gjelder alle over 23 år) slipper eksamen (bortsett fra norsk skriftlig) som gjør at vi kun trenger å ta standpunktprøve i fagene. 

Anonymkode: 3e1cc...ffb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...