Gå til innhold

VID vitenskapelige høgskole - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Er det noen som studerer/har studert på VID vitenskapelige høgskole og som kan fortelle litt om studiet, skolen, klassemiljøet, lærerne osv. Vurderer en bachelorgrad innen helsefag (vernepleie eller ergoterapi), og ønsker å høre deres erfaringer. Takk på forhånd 😊

Anonymkode: 20cf6...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg går på Vid høyskolen i Bergen. En drittskole kan man si. De ansatte er dårlige på å planlegge timeplanen, gir lite informasjon til studentene angående eksamenene, osv+++. Listen er lang...

Angrer virkelig på å ha valgt Betanien og Haraldsplass campuser. Gleder meg til å bli ferdig i år. Jeg ville ikke anbefalt noen til å gå på Vid, så nei! 

Anonymkode: b9e21...051

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk på Betanien, som nå er VID. Da jeg gikk der var mye uforutsigbart. Det var endringer i timeplaner, ofte syke lærere (greit nok det, men da må man enten utsette forelesning eller sørge for at vikaren er forberedt), ansvarsfraskrivelser, lærere som ikke har arbeidet "ute" på maaaange år og ikke forstår diverse problemstillinger som er aktuell i dag. Følte også at mange lærere var ute etter å "ta" studentene noe som gjorde flere studenter usikker og nervøs framfor å oppleve støtte. 

Anonymkode: b4ed5...d7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 16.3.2019 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Jeg går på Vid høyskolen i Bergen. En drittskole kan man si. De ansatte er dårlige på å planlegge timeplanen, gir lite informasjon til studentene angående eksamenene, osv+++. Listen er lang...

Angrer virkelig på å ha valgt Betanien og Haraldsplass campuser. Gleder meg til å bli ferdig i år. Jeg ville ikke anbefalt noen til å gå på Vid, så nei! 

Anonymkode: b9e21...051

Haha jeg går også sisteåret på VID Bergen, sykepleie. Er helt enig i det du skriver, anbefaler ikke VID til noen! Makan til uforutsigbar, rotete møkkaskole. Motstridende beskjeder, lærere som ikke klarer å bli enig med hverandre, manglende timeplaner og endringer på 2 timers varsel - ja som AB...051 skriver: lista er lang. Lærerne klarer ikke en gang å bli enig om hva som er pensum til eksamen. 

Anonymkode: 52116...841

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hører det er mindre prosjekter underveis enn på HVL men mer fokus på eksamener.

Endret av Audacity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eksamener er skikkelig upedagogisk lagt opp. Typisk at du skriver pleieplan og får stryk eller E, og så klager du og får B. Det er hell og uhell med lærerne, noen er skikkelig direkte og forventer at du skal kunne pensum pluss pluss og noen vil kun høre seg selv snakke.

SUPERT miljø hvor alle er inkludert, men ellers har denne skolegangen har vært en bratt trapp i motvind og tåke.

Anonymkode: 56a93...e1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
AnonymBruker

Er det noen flere som vil dele sine erfaringer med VID? 

Anonymkode: 20cf6...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Oi.. Jeg har vurdert sykepleie på VID i Bergen - har faktisk skolen som et av alternativene jeg har søkt på til høsten. Høres ut som jeg bør styre unna 🙊

Noen som har erfaring med sykepleie på VID i Oslo? Eller NTNU Gjøvik, UiS og UiA?

Anonymkode: 13e60...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi.. Jeg har vurdert sykepleie på VID i Bergen - har faktisk skolen som et av alternativene jeg har søkt på til høsten. Høres ut som jeg bør styre unna 🙊

Noen som har erfaring med sykepleie på VID i Oslo? Eller NTNU Gjøvik, UiS og UiA?

Anonymkode: 13e60...495

Sjekk ut studiebarometeret i steden for å bare tro  på folks subjektive oppfatning på en vilkårlig forumside. http://www.studiebarometeret.no/no/student/finn?p=1&i=0&s=0&f=66&g=661 Jeg var fornøyd på VID, hører det har vært en del rot etter sammenslåingen, men vil tro det begynner å komme seg. Nå bygger de uansett ut skolen, og du får praksis på et helt nytt sykehus om du begynner der. 

Anonymkode: de1ef...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...