AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #1 Skrevet 14. mars 2019 I bruksanvisningen på både vaskemaskinen og oppvaskemaskinen min, står det at å bruke det programmet som bruker lengst tid, er både det mest økonomiske og miljøvennlige. Så det har jeg gjort. Men i går hadde jeg en venn på besøk som mente at dette bare var tull pga tiden apparatet da brukte strøm (han tenkte den mest på den økonomiske biten). Søker litt rundt, bl a på Naturvernforbundet sine sider, men finner ikke noe svar på dette. Hva mener dere ? Anonymkode: 42b99...276
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #2 Skrevet 14. mars 2019 Apparatet trekker jo ikke en konstant mengde strøm gjennom hele vaskeprosessen. Økonomiprogrammene er de programmene som trekker minst strøm totalt gjennom hele programmet. Anonymkode: 2fbf8...954 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #3 Skrevet 14. mars 2019 Vennen din har ikke peiling. Anonymkode: 4ad95...450 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2019 #4 Skrevet 14. mars 2019 Hoveddelen av energiforbruket er vannoppvarming. Med et langt program kan det bli like rent ved lavere temperatur, og med et langt program vil vannet også varmes opp litt av omgivelsene (forutsatt at romtemperaturen er høyere enn vanntemperaturen, noe den oftest er). Anonymkode: eb203...947
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå