Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, wintergirl skrev:

Jeg vet at det finnes mye positivt, men dessverre så blir det misbrukt. Jeg oppfattet deg som litt frekk selv faktisk som går rett på meg som person bare fordi jeg vinkler det inn på en annen  måte. Det er en typisk bemerkning." Jeg regner med at du ikke er blant de høysensitive " Du vet at alle mennesker er ulike uansett hva de skulle ha av personlighetstrekk? Å være høysensitiv er noe man er født med, kan selvsagt forsterkes med årene.  Virker veldig ofte som det handler om en slags konkurranse på hvem som har sterkest følelser på det ene eller andre. Omtrent alle jeg kjenner kaller seg høysensitiv, eller hinter til det. Fint at bitene falt på plass for deg, men det kan bli for mye snakk om det også. 

De du kjenner er nok ikke representativt for alle mennesker som er høysensitive. Ja, jeg var nok litt frekk selv fordi du hadde en sur tone i ditt innlegg, og etter det innlegget har du bare blitt veldig frekk ellers i tråden. Da frister det ikke akkurat å møte deg med med positivitet. Negativitet og frekkhet smitter.

Anonymkode: c4261...89f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hvem snakker du om?

Jeg mente at de alle fleste i dag ikke blir så preget av alt som man skal ha det til. Men jeg vet at noen blir det. Det er det jeg mente,  men det ble en skrivefeil.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Dette har jeg nesten aldri opplevd at har skjedd. Hvem kjenner du som gjør det? 

Kari, Trine, Beate, Trude med fler....

:ironi: 

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
1 minutt siden, wintergirl skrev:

Jeg mente at de alle fleste i dag ikke blir så preget av alt som man skal ha det til. Men jeg vet at noen blir det. Det er det jeg mente,  men det ble en skrivefeil.

Ja, da forstår jeg. De fleste vil jeg tippe har det helt greit, og så er det noen som sliter mye. De har sine grunner. 

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Jeg tenkte mer hvilket miljø hun var i🙂 I min krets er det mest mulig fokus på normalitet og det å være så frisk som mulig.

Skrevet
10 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ja, da forstår jeg. De fleste vil jeg tippe har det helt greit, og så er det noen som sliter mye. De har sine grunner. 

Jeg tenkte mer hvilket miljø hun var i🙂 I min krets er det mest mulig fokus på normalitet og det å være så frisk som mulig.

I et helt vanlig miljø. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Rotemor skrev:

Ja, det er faktisk mange i dag som mener de er det. Ikke bare noe jeg sier. Var faktisk litt åpen for det når det var nytt,  men det tok av og jeg ble lei av hvor mye fokus det ble på det. Kan ikke være sunt det, eller?😉

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hva er en høysensitiv person for deg? @wintergirl 

Dette lurer jeg også på :)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, wintergirl skrev:

Ja, det er faktisk mange i dag som mener de er det. Ikke bare noe jeg sier. Var faktisk litt åpen for det når det var nytt,  men det tok av og jeg ble lei av hvor mye fokus det ble på det. Kan ikke være sunt det, eller?😉

Noe av den samme trenden har du med introvert og ekstrovert. Vi er jo alle på allverdens av skalaer hvis det er viktig.....

Vi har alle vårt!

Skrevet
2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Hva er en høysensitiv person for deg? @wintergirl 

Det vil sikkert variere ettersom alle har varianter av noe.

Jegvsynes vel heller de som har «diagnosert seg» får dele hva som er den enkeltes utfordringer. Det er ingen konkurranse dette.

Skrevet
2 minutter siden, Rotemor skrev:

Noe av den samme trenden har du med introvert og ekstrovert. Vi er jo alle på allverdens av skalaer hvis det er viktig.....

Vi har alle vårt!

Ja, det kommer for en dag at vi må slutte å sette stempel på ehver personlighet. Som du ser så gjør det noe med enkelte. Vi har alle vårt ja, på godt og vondt 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten er jeg ikke ts...

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Høysensitivitet finnes absolutt. Det finnes absolutt mennesker som er særlig sensitive og sliter med bearbeiding av inntrykk. 

Likeså er det mennesker som er veldig emosjonelle, og andre igjen som er veldig flate i humøret. 

Å ha følelser er bra. Å være emosjonell er ganske sunt. Så har vi de tilfellene hvor grensen krysses for hva som anses som normalt; og da burde personen absolutt søke hjelp. 

Mange med persepsjonsvansker (ses ofte i autismespekterforstyrrelser eller traumelidelser) er særlig sensitive. De har et nervesystem som lett blir overbelastet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg er høysensitiv mot, er såkalt høysensitive. 

Anonymkode: 227a8...795

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste jeg er høysensitiv mot, er såkalt høysensitive. 

Anonymkode: 227a8...795

Hva mener du med det?

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg er det, og har ikke fått diagnose på det. Men har ofte lurt på om jeg kan falle i kategorien.

For jeg er veldig følsom, bare at jeg skjuler det. Tar meg sjelden nær av ting som blir sagt, men blir svært lei meg hvis jeg føler meg avvist. Jeg har masse kjipe følelser inni meg til enhver tid, og noen ganger bryter jeg ut i gråt når jeg er alene. Bittesmå bagateller kan utløse slikt, men det er sjeldent.

Jeg kan bli gal i hodet av bråk, og ofte må jeg skygge banen, spesielt om mange unger leker og lager støy.

Velkommen til verden?

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep og avsporinger, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er høysensitiv. Har alltid vært det. Og alltid følt meg litt annerledes. Trenger å være mye alene for å hente meg inn. Følsom for vanlig lyd, lys og lukt. Anstrengende å være med folk, fordi jeg ubevisst registrerer alt som ikke blir sagt. Stemning, underliggende betydning, og så videre. 

Jeg er mamma, og det er utrolig utfordrende å være høysensitiv da. Får ikke hentet meg inn slik jeg trenger, samtidig som unger krever utrolig mye. 

Anonymkode: 3a214...854

AnonymBruker
Skrevet
På 14.3.2019 den 1.28, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Alt kommer an på graden da. Noen er så følsomme at det preger dem daglig fordi de må skjerme seg fra så mange inntrykk. 

Jeg kan f.eks ikke ha sertifikatet foreløpig fordi det er så mye kaos inni meg at jeg ikke klarer å registrere ordentlig det rundt meg. Det er rett og slett så mange inntrykk at hodet kobler ut, jeg blir fjern og henger f.eks ikke alltid med i samtaler. Folk kan gå foran meg og møte blikket mitt, og jeg går forbi uten å registrere at det var en person der f.eks. 

Jeg har en diagnose som forklarer det, og går i behandling. 

Det jeg mener er at alle er følsomme. Alle er sårbare. Det handler om hvor følsom, hvor sårbar, om man har evne til å regulere seg selv f.eks. 

Hva slags diagnose har du? Opplever det selv at jeg sliter med for mye sanseinntrykk og blir sliten av det, pluss at jeg kan være fjern og glemmer lett. Men klarer å kjøre og få med alt i trafikken vel og merke. 

Anonymkode: 0f48f...0da

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags diagnose har du? Opplever det selv at jeg sliter med for mye sanseinntrykk og blir sliten av det, pluss at jeg kan være fjern og glemmer lett. Men klarer å kjøre og få med alt i trafikken vel og merke. 

Anonymkode: 0f48f...0da

Traumelidelse.

Har du vært til utredning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...