Gå til innhold

Styrketrening egen kroppsvekt, resultater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at styrketrening med egen kroppsvekt er sunt for kroppen, men hvor flott blir man av det rent visuelt? Hvor bra kan resultatet bli med slik trening? 

Skjønner at man får et raskere og tydelig resultat ved hard styrke. 

Er kvinne, og tenker i hovedsak på mage, rumpe og lår. 

Anonymkode: be31d...7a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er MYE bedre enn ingenting om helsen skulle tilsi at det var det mest fornuftige. Om du ikke har noen fysiske begrensninger så ville jeg definitivt gått for tyngre vekter. Med mindre du ikke har noen glede av det. Viktigst er å finne noe man liker, slik at man kan holde på lenge😊

Anonymkode: 7a2ad...227

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å bygge muskler må du gjøre 3 ting: 1. "Progressive overload" (som betyr at du må starte et sted du er komfortabel, deretter øke i vekter), 2. Utsette musklene dine for stress (altså, når du trener styrketrening, er målet å "rive" muskelen slik at den bygger seg opp sterkere etter du har hvilt), og 3. kosthold. Kostholdet er kanskje det viktigste for å bygge muskler. Du kan trene så mye du bare vil, men har du et elendig kosthold, vil du så og si garantere å ikke få noe særlig framgang. Kanskje i starten, men over tid er det ikke liv laga. 

Du kan fint trene hjemme, men jeg ville investert i strikk for å øke motstand for musklene, og spis riktig. Finnes utallige artikler, videoer og bøker om det

Anonymkode: c9502...0a9

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å bygge muskler må du gjøre 3 ting: 1. "Progressive overload" (som betyr at du må starte et sted du er komfortabel, deretter øke i vekter), 2. Utsette musklene dine for stress (altså, når du trener styrketrening, er målet å "rive" muskelen slik at den bygger seg opp sterkere etter du har hvilt), og 3. kosthold. Kostholdet er kanskje det viktigste for å bygge muskler. Du kan trene så mye du bare vil, men har du et elendig kosthold, vil du så og si garantere å ikke få noe særlig framgang. Kanskje i starten, men over tid er det ikke liv laga. 

Du kan fint trene hjemme, men jeg ville investert i strikk for å øke motstand for musklene, og spis riktig. Finnes utallige artikler, videoer og bøker om det

Forstår ikke hvorfor du tar opp kost? Dette hadde da ingenting med kost å gjøre

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Det har jo nesten ALT med kost å gjøre! Du kan trene så mye med kroppsvekt du bare orker - er kostholdet ditt på bærtur (f eks masse alkohol, sukker, fastfood) opplever du lite eller ingen fremgang. Les innlegget hans/hennes èn gang til.

(jeg er ikke forfatter bak innlegget)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kosten er jo 70% av treningen...minst.

Anonymkode: 2e445...b3b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som Mariangel og AB b3b sier, er kosthold nesten avgjørende for om du legger på deg muskler og blir "fit". Så rart som det kanskje høres ut, er det faktisk mat som er den største bidragsyteren til at man kan se stram ut. 

Spis "ren" og sunn mat som kylling, fisk (torsk, laks og makrell), tunfisk, kalkun, svin, egg, nøtter, poteter, grønnsaker (brokkoli, blomkål, rosenkål, asparages, sjampinjong, erter), bønner, quinoa, ris, frukt (ananas, eple, appelsin, pære), peanøttsmør, søtpotet, havregryn, melk, skyr, chiafrø, hempfrø, avokado, olivenolje, bær, mørk sjokolade, grove kornprodukter osv... :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...