AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #1 Del Skrevet 13. mars 2019 Jeg har mørke flekker rundt munnen min og spesielt overleppa og på selve leppene. Ser ut som bart og ser ut som om jeg har spist sjokolade på leppene mine selv om de er helt rene. Veldig plagsomt og jeg skjemmer meg over de mørke og brune flekkene. Noen som vet hvorfor? Forebygging? Hva er dette? Anonymkode: 5ba55...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #2 Del Skrevet 13. mars 2019 Har du spist sjokolade? Eller noe annet som kan misfarge? Anonymkode: 081db...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #3 Del Skrevet 13. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du spist sjokolade? Eller noe annet som kan misfarge? Anonymkode: 081db...11c Sliter med det samme, og min venninne spurte meg: "Har du godtesnop Ronja?!" Anonymkode: 2ad2a...d22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #4 Del Skrevet 13. mars 2019 Nei. Ingenting. Har alltid sånne brune flekker der. Og flekker over leppene. Anonymkode: 5ba55...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #5 Del Skrevet 13. mars 2019 Røyker du eller har du røyket? Anonymkode: 25fd4...ad3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #6 Del Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei. Ingenting. Har alltid sånne brune flekker der. Og flekker over leppene. Anonymkode: 5ba55...6ef Har du alltid hatt det, helt fra du var liten? Mange har ujevn pigmentering. Du kan jo undersøke med en hudlege om muligheten for å bleke de områdene. Anonymkode: 2ad2a...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #7 Del Skrevet 13. mars 2019 Røyker ikke og har aldri røkt. Har hatt det i tre år. Er 35. Anonymkode: 5ba55...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #8 Del Skrevet 13. mars 2019 Lege forklarer: "Brune flekker i ansiktet skyldes ofte solskade i huden. Svært vanlig er Lentigo Solaris (leverflekker) som er pigmentforandringer man får i de områdene av huden som er utsatt for sollys. Det er svært vanlig hos de med lys hud. Det kan også være melasma som er svært vanlig hos kvinner i alderen 20-40 år. Det utarter seg som ujevne, flekkvise brune pigmentering i huden. Det ses ofte i pannen, på kinnene og på overleppen. Plagene blir mer synlig om sommeren. P-pille øker risikoen for å få slike pigmentforandringer."https://www.lommelegen.no/hud/hudkreft/legesvar/brune-flekker-i-ansiktet/69000879 Anonymkode: 2ad2a...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #9 Del Skrevet 13. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Røyker ikke og har aldri røkt. Har hatt det i tre år. Er 35. Anonymkode: 5ba55...6ef Se også på legesvaret i linken der han anbefaler hudlege og utredning og type behandling. Anonymkode: 2ad2a...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #10 Del Skrevet 13. mars 2019 Tror det er pigmentflekker. Men hvordan får jeg de bort? Lest at det er noe som heter Kojic acid Anonymkode: 5ba55...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #11 Del Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror det er pigmentflekker. Men hvordan får jeg de bort? Lest at det er noe som heter Kojic acid Anonymkode: 5ba55...6ef Se legesvaret her. Hudlege + utredning + behandling https://www.lommelegen.no/hud/hudkreft/legesvar/brune-flekker-i-ansiktet/69000879 Anonymkode: 2ad2a...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #12 Del Skrevet 13. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se legesvaret her. Hudlege + utredning + behandling https://www.lommelegen.no/hud/hudkreft/legesvar/brune-flekker-i-ansiktet/69000879 Anonymkode: 2ad2a...d22 Jepp og derfor jeg lurte på om noen har prøvd Kojic acid Anonymkode: 5ba55...6ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #13 Del Skrevet 13. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jepp og derfor jeg lurte på om noen har prøvd Kojic acid Anonymkode: 5ba55...6ef Er det en medisin på resept? Hvis ikke, ville jeg heller fått råd fra hudlege. Anonymkode: 2ad2a...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #14 Del Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp og derfor jeg lurte på om noen har prøvd Kojic acid Anonymkode: 5ba55...6ef Beklager. Jeg så det nå at det er reseptfritt. Jeg ville allikevel gått til hudlege før påbegynning av behandling, for å få vite hva hudforandringen skyldes og for å få best mulig råd fra hudlegen Anonymkode: 2ad2a...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #15 Del Skrevet 13. mars 2019 Det er pigmentflekker. Legen min har også bekreftet dette. Er det noen som har prøvd Kojic acid? Siden dette ikke er på resept. ser også at legen kan skrive ut aberela krem. Men har lyst til å prøve kojic acid før siden den er reseptfri. Anonymkode: 5ba55...6ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #16 Del Skrevet 13. mars 2019 Her står det litt om Kojic acid https://www.oslohudlegesenter.no/kojic-acid-hydroquinone.html Anonymkode: 2ad2a...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #17 Del Skrevet 13. mars 2019 Først og ikke før. Anonymkode: 5ba55...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #18 Del Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her står det litt om Kojic acid https://www.oslohudlegesenter.no/kojic-acid-hydroquinone.html Anonymkode: 2ad2a...d22 Er det bildet, bilde av selve produktet? Anonymkode: 5ba55...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #19 Del Skrevet 13. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er pigmentflekker. Legen min har også bekreftet dette. Er det noen som har prøvd Kojic acid? Siden dette ikke er på resept. ser også at legen kan skrive ut aberela krem. Men har lyst til å prøve kojic acid før siden den er reseptfri. Anonymkode: 5ba55...6ef Tidligere Aberela er utgått. Tisvarende produkt heter Airol, og den skal man ikke få i kontakt med slimhinner. Og da tenker jeg at det ikke passer å bruke den på munnen eller nær munnen. Anonymkode: 2ad2a...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #20 Del Skrevet 13. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det bildet, bilde av selve produktet? Anonymkode: 5ba55...6ef Det vet jeg ikke. Det står jo noe annet på den beholderen. Anonymkode: 2ad2a...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå